HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Koss Porta Pro - Nya öronmuffar/skumskydd?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/08/07 :  16:21:13  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message  Reply
Hej!

Vet någon var öronmuffarna/elementskydden (vad de nu heter, tror ni vet vad jag menar) går att få tag på som reservdel? Är nöjd med lurarna men skumkanterna börjar gå sönder!

Tack på förhand!

Stereo Audio

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2005/08/07 :  18:00:14  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
webhallen :) 70:- för 2 par

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

to_apeiron
Member

584 Posts

Posted - 2005/08/11 :  01:13:05  Show Profile Send to_apeiron a Private Message  Reply
Var håller du till i landet?

Lars Bengtsson Ljud å bild i Sthlm brukar ha inne i butik t ex

Zory
Polen
Go to Top of Page

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2005/08/16 :  10:02:04  Show Profile Send Hjelm a Private Message  Reply
Billigast är att nalla ett par från ett par lurar som man får låna på flygplan. Passade bra på mina. Fråga någon som skall ut ock flyga.

Hjelm
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/08/20 :  10:59:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Oj Hjelm, stöld?

Nej du, det är inte sådant vi uppmanar till här hos oss.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2005/08/20 :  11:39:29  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag hittade ett paket öronmuffar i en Expertbutik.
Dom passade perfekt.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2005/08/20 :  14:09:56  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message  Reply
Stockholm är en bit ifrån mitt Luleå tyvärr.. Men expert är värt att kolla upp! Tack! Och Hjelm, alla har nog varit lite sugna på flygplanslurarna ibland, men de har så konstiga kontakter, orka löda om! Och dessutom får man inga julklappar om man stjäl

Stereo Audio
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2005/08/20 :  16:25:26  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
Om du bor i Luleå så kan du kolla på Takt & Ton. De säljer koss (jag köpte mitt andra par porta pro där) och jag vet att de i alla fall tidigare haft lösa öronkuddar. Värt att kolla. Bekvämlighet (=finns på orten) kan man ibland betala lite extra för.
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2005/08/20 :  22:24:33  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
Stämmer det! Har köpt extra elementskydd på T&T.
Det som inte verkar finnas att köpa är de där stöd kuddarna som sitter lite längre upp!

Men man får väl skära till en egen skumbit och limma om inte annat..

Bättre och bättre dag för dag :-)

Edited by - Sondek on 2005/08/20 22:25:00
Go to Top of Page

Hjelm
Member

553 Posts

Posted - 2005/08/22 :  12:11:33  Show Profile Send Hjelm a Private Message  Reply
För att förtydliga. Man kan fråga. De flesta bolagen slänger muffarna av hygienskäl så om man frågar brukar ingen protestera, någon gång ville de ha en ~40kr för lurarna, obs då skulle jag få med lurarna alltså, vad jag nu skulle med dem till.

Hjelm

Edited by - Hjelm on 2005/08/22 12:12:21
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2005/08/22 :  12:28:41  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tack! Ok, då är jag med.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2006/01/19 :  21:37:58  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Lyfter tråden då jag tror att ganska många kan sitta med denna lur och kanske också vill ha nya öronkuddar.

Jag har slitit ut mina efter lång tjänst och tänkte köpa ett 2-pack på webhallen för 69:- när jag ändå köpte ny monitor där men de fanns inte i lager.

Då upptäckte jag ett alternativ: En av mina lokala handlare hade en KOSS ultra-budget-lur Koss UR-5.
Den använder sig av samma öronkuddar som sporta/porta pro och dessutom får man med ett extrapar kuddar(!)
Dessutom har lurarna "lifetime warranty" (hoho).
Allt detta till det facila priset 48:- Rekommenderat köp - dvs. bara för kuddarnas skull

Edited by - Roq on 2006/01/19 21:59:53
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2006/01/21 :  08:29:52  Show Profile Send StefanL a Private Message  Reply
jag satt faktiskt och undrade var man kan hitta sådana här muffar!


Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2006/02/28 :  23:51:16  Show Profile Send svanbo a Private Message  Reply
Bor man i Göteborg beger man sig enklast till generalimportören Ljudman nära Odinsplatsen.

http://www.ljudman.se/

De säljer. Om man kontaktar dem kanske de även kan sälja per post? Vet ej.
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2006/03/03 :  08:49:39  Show Profile Send Loopen a Private Message  Reply
Köpte nya på Teknikmagasinet på Torp Uddevalla för 19:-.

Passade bra efter lite bökande att få dem över de små sylvassa piggarna som håller dem på plats.

//Loopen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000