HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Värdelöst vetande...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 1092

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2006/10/03 :  17:49:59  Show Profile Send Fisherking a Private Message  Reply
Kinesisk soja fryser inte i frysen.
Varför vet jag inte men la in mat i frysen att ha till jobbet och en påse soja åkte med och idag när jag plockade ut den var den fortfarande flytande.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8780 Posts

Posted - 2006/10/06 :  15:24:00  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Kunde inte låta bli...

Nu har jag beställt en Nikon D80 med 18-70 och ett 2 GB Lexar 133x SD.

Någon SB-600 eller SB-800 blixt fanns dock inte att uppbringa någonstans. Man klarar sig utan ett tag, finns ju faktiskt en liten inbyggd stackare om det absolut kniper.
Får väl vänta tills någon behagar få in dem i lager igen, dvs när Nikons logstikavdelning behagar vakna har jag en känsla av.

Undra hur lång tid det tar att vänja sig av med Canon Digitalkompakt och justera in sig på Nikon DSLR, handhavandemässigt alltså.
Senast jag fotade med SLR så satt det svartvit film i, kameran var helmanuell och framkallning skedde för hand i mörkrum.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/10/06 :  20:22:38  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Kollar på mythbusters och deras "brown note episode" ...

klart intressant

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/10/07 :  00:22:40  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Vart är håkan64????

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1477 Posts

Posted - 2006/10/07 :  00:36:34  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
fått reda på något som rubbar min planering för hela nästa år

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

ztenlund

8780 Posts

Posted - 2006/10/07 :  07:45:59  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Knodd på G?

Gomorron förresten...
Kaffedags!

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4162 Posts

Posted - 2006/10/07 :  08:01:07  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Påtåren upphälld. Käkar kall pizza och gårdagens popcorn och skall till Hem & Villamässan om en stund. Näringscirkeln är komplett.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/10/08 :  02:50:20  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Snart läggdags!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

ztenlund

8780 Posts

Posted - 2006/10/08 :  02:59:29  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jag instämmer!

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/10/08 :  03:03:59  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Jo....

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/10/08 :  23:35:22  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Jomenvisst...

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

8472 Posts

Posted - 2006/10/09 :  02:16:28  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
quote:
Snart läggdags!

Inte då!
Jag håller på DIY:ar för fullt och har inga planer att sluta än på nån timme. Tur att man jobbar schemalagt och är ledig i morgon...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/10/09 :  10:22:11  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Huuuu sitter på jobbet med hjärnan full av snor

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4162 Posts

Posted - 2006/10/10 :  07:44:41  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Dagens första balja lut intas med välbehag. Hoppas att det gör en till människa igen.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/10/10 :  09:23:20  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
MIGRÄN I 2 DYGN NU....

förbannade skit

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/10/10 :  22:24:28  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
sitter å avnjuter en god kopp te å lyssnar på nya högtalar å ny stärkare i väntan på morgondagen då jag ska hämta min nya processor å mitt nya moderkort amd sempron 3000+ 64bitars blev det
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4162 Posts

Posted - 2006/10/11 :  13:19:34  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Tappade avgassystemet 100m innan Tingsdags-tunneln kl.1230. Det var ju en häftig upplevelse. Hann ju nästan till Biltema...
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1477 Posts

Posted - 2006/10/11 :  19:02:29  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
Sitter i ett trangt svettigt utrymme pa en amerikansk bas och har lyckligtvis tillgang till internet sa livet ar ganska dragligt just nu 8-)

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/10/11 :  19:14:01  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Idag har jag kört på min arbetskompis fot med trucken.
Klart spännande upplevelse. Foten såg först hel å fin ut, men efter ca 1 minut så blev träffytan helt svullen och röd. Blodet började leta sig ut till den skadade delen. Sedan svullnade foten allt mer alltefter dagen fortskred.
Körde ned en spånskiva från stallaget. Det brakade rejält.
Krossade en pall. (som tur var tom!)

Känner mig inte allt för het efter denna dag....

Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/10/12 :  12:42:47  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
fick mina grejor igår så det var bara å koppla satan men när ja var klar så fick jag inte igång några bra drivrutiner te mitt grafikkort å så kunde jag inte instalera mina orginaltdrivrutiner te det heller. jobbigt vet inte riktigt vad man ska göra. aja jag har köpt ett nytt grafikkort så det kommer snart men till dess kan jag inte använda den datorn.
Go to Top of Page

ztenlund

8780 Posts

Posted - 2006/10/12 :  13:20:41  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Frustrationen är total.
Håller på och skriver en PM som ska vara klar till midnatt mot lördag vilket i sig är trist.
Problemet är att jag har ingen energi för att skriva men typ en myrstack av energiska arbetsmyror i benen som behöver släppas ut. Har inte tid med sånt.

Försökte med en rask promenad när jag ändå var tvungen att gå och köpa lunch men det hjälpte föga. Känns fortfarande som energi till att springa fram och tillbaka till Gävle finns.

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2006/10/12 :  15:26:46  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
I dag sa en man äntligen på Svenska Akademins konferens so tillkännagav nobellpriset i literatur !
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/10/12 :  15:40:26  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
Har varit hemma från jobbet hela veckan nu för sjukdom. Orkar inte längre vara uttråkad så jag tänker gå tillbaka imorgon. Men under tiden har jag slagit ihjäl tid med att läsa en hel del av vad som skrivs här på forumet. Denna topic är ju riktigt... speciell.
Go to Top of Page

ztenlund

8780 Posts

Posted - 2006/10/12 :  15:59:40  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Äh, speciell?!

Tänk vilka enorma mängder värdelöst vetande som finns samlat här, fast det kanske vore bättre om det var värdefullt vetande istället...
Bättre att vara vetande än ovetande oavsett typ av vetande?

HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/10/12 :  16:10:39  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Och alltid lär man sig något nytt.
Go to Top of Page
Page: of 1092 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 2.01 sekunder. Snitz Forums 2000