100mA är väll rätt overkill när det drar max 5mA? hehe min ligger nog på 60VA... till en 2134.. fast det är juh lite för att det var det enda som fanns att tillgå gratis ;)
ah. schyst med kretskort. Hur varma tror du spänninsstabbarna blir med så lite ström? ;) Lönt med så stor kylfläns? eller är den till något annat?
Kylflänsen är till 5 och 6volt stabbar som ska vara till fjärrkontroll och display+en liten dator som skriver på displayen och en krets för att kunna stega mellan ingångar med hjälp av en knapp.
Rör kommer inte in under mitt tak.Nejdå skämt åsido så tycker jag att det är för krångligt med rör,svårt att hitta rätt trafos och så vidare.Jag ägde en integrerad Dynaco(SCA_35??) och en gammal Revox, för ett antal år sen.Minns ljudet som förlåtande och lite luddigt.Det berodde säkerligen på att rören var uråldriga och att jag inte hade nått vidare jämförelseobjekt(Kenwood KA-660D).Sålde Revoxen till en klasskamrat och Dynacon i en annons i H&M.Kanske finns den i någon på forumets ägo?
Det blir ett slutsteg också.Ska bygga dom parallellt.Det blir nya högtalare också så småningom men dels är det lite svårt ekonomiskt och sen är det är ju svårt att bestämma sig för vad man ska satsa på också.Dom hetaste kandidaterna är:Pi60 Pip morellosar eller EALS-3.
förstegsbygge...jojo det låter spännande. Reläkopplingar för ingångsväljare.... eller?
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Japp.4st 5v 2pol reläer som styrs av en dekadräknare.En liten datorkrets(ATtiny26) kollar vilket relä som är påverkat och skriver ingångens namn på displajen
kan du inte hoppa över dekadräknaren å helt enkelt styra relärna med microcontrollern ATtiny26?
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Jag skulle vara förvånad om det INTE går...om "pinnarna" räcker dvs...
Vad är det för display du skall använda dig av?
Som det är nu så har du säkert tänkt att använda dig av en tabell i programmet...för att mata ut texten till displayen...å detta styrs av vilken ingång som är aktiv?
hur hade valet av ingång tänkts regleras rent "interfacemässigt" ..med en knapp eller ?
I såfall så använder man sig av interupt..NÄR knappen trycks in så ändras en räknare som räknar från 0 till 3 ...Varje nummer har sin egna subrutin..som bestämmer vad som skall skrivas ut på displayen.
Jag skall erkänna att mina programmeringskunskaper är lite rostiga men...jag är rätt säker på att det funkar.
äsch..microcontrollen kan föresten knappast styra relärna direkt utan "trissor" eller buffer...tänkte inte på det.
quote:Fast det är ju inget oöverkomligt hinder precis
Nä...jag tänkte bara på om dekadräknaren hade bättre driv-/sänknings-förmåga så att man DÅ inte behövde nån bufferkrets.
Fast det är fördelaktigt att använda sig av microkontroller till styrning av reläerna ändå...man kan ju skapa fördröjningar så att en ingång hinner att inaktiveras innan nästa ingång kopplas in...osv..mer flexibilitet helt enkelt.
Fjärrkontroll förresten...fjärrkontroll till volymen också?....en motordriven historia?