HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Vad gör Husse??Färdiga
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/07/25 :  17:13:08  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Fick ett litet ryck på min första semesterdag

Vad ska husse göra


Fler bilder kommer
/duratec

Edited by - duratec on 2005/07/27 23:33:13

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2005/07/25 :  17:33:32  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Överraska flicka din och sätta upp gardiner
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/07/25 :  19:10:55  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
byta lakan
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2005/07/25 :  19:15:27  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
En dämppanel...
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/07/25 :  19:19:54  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Sy sig en klänning o komma ut ur garderoben

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/07/25 :  19:40:54  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
tjo ho...

....Nu måste det bli glasklart

*undrar hur den här mackapären används*
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/07/25 :  19:46:33  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Klart det ska bli absorbenter, men mitt första förslag var mkt roligare....

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/07/25 :  19:52:30  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
haha iaf. lite roligt var det. Tyget är det lite klänningsvarning på. Men det kan nog bli coolt. Det skiftar lite i färg beroende på hur ljuset faller på det.
*ut o snickra igen*
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/07/25 :  20:05:19  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
duratec: Jaha..jag ser att du får hjälp....

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/07/25 :  20:29:47  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
hjälp å hjälp...ställer mest till med djävulskap tycker jag.
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/07/25 :  22:58:06  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Ca 3timmar senare:

Dock ska lister inhandlas och monteras under morgondagen sen ska de upp på väggen




Allt för ikväll nu ska jag bråka med katterna
/duratec

Edited by - duratec on 2005/07/25 23:00:48
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/07/26 :  18:36:54  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
jahopp då var det dags för montering upp på väggen. Har innan dess klätt in tygets kanter med eklist.
Jag började med att flytta cd stället till mitten av väggen sen var det bara att borra 2st hål till den högra absorbenten


O så upp med den vänstra


Och så här blev det färdiga resultatet. Jag är rikigt nöjd nu ska jag bara sätta mig ner o lyssna med Byggandet var ju halva grejen


Jag återkommer med lyssningsintryck
/Duratec

Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/07/27 :  13:56:12  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Hejs då har det gått en dag med provlyssning o lite omplacering av ljudabsorbenten. Det första jag slogs av var att ljudet blev klarare (mindre brus) och mera detaljrikt. Sen tycker jag basen blev mera distinkt. Förut gick den runt mera i rummet som en slags rundgång.

Jag flyttande imorse ner tavlorna 20cm ungefär. Jag satte dem alldeles för högt upp första gången såg jag men det är nu åtgärdat.

Slänger upp en bild på det färdiga resultatet. När jag ändå var igång o flytta cd stället slog jag till o köpte mig en belysning.
Bygget är helt o hållet taget från Leoarietis bygge http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35518

Notera det extra "hifikatt" tweaket för lite extra tyngd

/duratec
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2005/07/27 :  14:11:19  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Hehehe coolt med hifikatter av kött och blod istället för sandråttorna, borde ge mer "kropp" åt ljudet? Sitter de kvar när du lirar förresten?

Snyggt bygge!

Jonas

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/07/27 :  14:30:15  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
Snyggt tyg!!
Var har du handlat det?

mvh

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/07/27 :  17:26:43  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
jonasz>>> visst blir det mer "kropp & själ" med riktiga katter Ibland ligger de där även när man spelar. Annars brukar det vara populärt att ligga där när man tittar på film har jag märkt.

fisksmisk ola>>> Tyget kommer ifrån Ohlssons tyger i Linköping. Riktigt coolt eftersom det skimrar lite silveraktigt om det beroende på hur ljuset träffar tyget.
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2005/07/27 :  19:54:20  Show Profile Send thli a Private Message  Reply
Tycker den ena katten ser lite för intereserad ut,är det inte ganska stor risk för att du byggt en stor klösbräda.

//Thomas
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/07/27 :  19:59:18  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
De där blev riktigt snyggt!

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/07/27 :  22:47:31  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Man får väl ha pli på katterna så de ger fan i att klösa
Det här med att bygga absorbenter borde måste vara ett riktigt bra tweak kontra vad det kostar.
Tror jag lagt ca 700kr på det å då var det tyget som var det dyraste (200:-) sen kan man skita i trälisten så sparar man några hundralappar med. Men det ska ju bli snyggt med
Go to Top of Page

RODA
Member

411 Posts

Posted - 2005/07/28 :  06:52:05  Show Profile Send RODA a Private Message  Reply
Hej

Det blev fint!!

Jag funderar på en ting:

Av hvilken grunn har du plasserad dom rätt bak högtalarna?
Jag trodde dom skulle dämpa refleksjoner?

Såhär har jag satt det opp i mitt rom:
(Bara tepper, inte absorbenter)



Men, som vanligt kan jag ta fel......

Mvh
Rolf
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/07/28 :  10:22:50  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Jag ska väl erkänna att jag inte är nån expert på området. Trodde de skulle sitta rakt bakom. Men man kankse ska flytta in dem mera mot mitten? Uha det blir mycke hål i väggen Nu tyckte jag att de gjorde så pass skillnad som jag satt dem nu. Men kan det bli ännu bättre är ju det välkommet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000