HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HiFi Norr Goes to Skellefteå!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

stice
Member

152 Posts

Posted - 2005/07/04 :  18:27:18  Show Profile Send stice a Private Message  Reply
Jo, NordOst Red Dawn Rev 2 är det...

mvh Stice...
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/07/04 :  23:59:24  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Hoppsan, det var ju din kabel inte Rickards

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/07/10 :  09:43:30  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Trevligt var det Har inte haft bredband så mina reflektioner kommer så här i efterhand. Som många andra påpekat så drog ljudet (märk väl, ljudet, inte bara anläggningen) åt det strama, ljusa hållet. Jag uppskattar en stram återgivning, det är dock en dans på slak lina innan det tippar över och blir "för" stramt. Högtalarna var flyttade ganska långt ut, här skulle man kunna tänka sig att flytta högtalarna lite mer bakåt. Därmed skulle man få en fylligare bas och samtidigt tror jag att den ljusa diskanten blir mindre märkbar. Första förändringen jag tycker EuphoniC ska slå vakt på, är dämpning av första reflexen.

Annars var det en riktigt trevlig tillställning. Positivt att vi åxå hant med att göra lite mer ordnade tester, vilket brukar vara sälsynt vid hifiträffar
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000