HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Thomas system
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

thli
Member

248 Posts

Posted - 2005/06/28 :  19:43:34  Show Profile Send thli a Private Message  Reply
Så har det blivit dax för lite text också.
Thomas heter jag är 33år gammal och bor i Varberg. Har haft hifi som en hobby i snart 20år. Började i de tidiga tonåren med en Cerwin vega/nad anläggning och sen har det rullat på, under åren har Många olika prylar prövats. Under tiden man bodde hemma var det ofta ganska stora högtalare som gällde t.e.x har jag haft Mirage M5,Magnepan och liknande.
När man sedan flyttade hemifrån blev högtalarna mindre och så även ekonomin.
På senare år har det blivit ganska mycket hemmabio för min del och pengarna som blivit över har gått till projektor osv och 2kanals hifi har stått ganska still, men när jag fick lite pengar över vid senaste flytten bestämde jag mig för en rejäl uppgradering av ljudet.
Har i många år haft en billigare Accuphase förstärkare(E-210)som funkat kanon,så när det var dax att köpa nytt kändes det naturligt att köpa Accuphase igen.
Efter mycket funderande blev det tillslut en E-530 som är deras största integrerade förstärkare och eftersom SACD inte var nödvändigt så blev det en DP-67 cd-spelare.

Högtalare var lite mer knepigt.Mitt rum är inte så stort och större högtalare har inte funkat bra så jakten gick vidare efter en bra stativare.Hittade tillslut ett par Burmester som passade mig perfekt, jag vill ha en högtalare som är detaljerad utan att bli "vass" vilket inte var så lätt att hitta men Burmestern klarar all typ av musik utan att bli jobbig att lyssna på så det var bara att köpa.

Lite snabbt om kablarna.Signal och högtalarkabel kommer från Transparent,elkablarna från Purist Audio.

Cd-spelare:Accuphase DP-67

Förstärkare:Accuphase E-530

Högtalare:Burmester 022/023

//Thomas

Edited by - thli on 2005/07/07 15:11:43

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/06/28 :  19:48:41  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply

Vilket härligt system!

/J
Go to Top of Page

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2005/06/28 :  19:58:33  Show Profile Send Machine a Private Message  Reply
Väldigt läckert, snyggt jobbat!

"Skit in - Skit ut"
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/28 :  20:04:18  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Damn, typ du har min dröm cd spelare juh...

Ser oerhört läckert ut....

keep up the good work

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Peter J
f.d. Raceman

205 Posts

Posted - 2005/06/28 :  22:07:01  Show Profile Send Peter J a Private Message  Reply
Vad är det för bänkar du använder?

Hur stor nytta tycker du att stenarna samt mössen gör? Beskriv gärna dem var för sig.

Edited by - Peter J on 2005/06/28 22:07:57
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2005/06/28 :  22:28:16  Show Profile Send thli a Private Message  Reply
Raceman:

Den högra bänken är en Empire EC-TV, den vänsta bänken är köpt hos en lokal radiohadlare här i Varberg vet tyvärr inte märket.

Köpte Shakti stenarna och mössen samtidigt som jag bytte prylarna så jag har aldrig kört utan.
Håller på med lite expriment med cd spelaren just nu (byter fötter, lägger på mer eller mindre möss osv) så jag får återkomma i ämnet.
Mössen på högtalarna gör dock nytta, basen blir fastare och vissa microdetljer i diskanten blir tydligare.
Men som sagt skall "labba" en del med detta på semestern så jag återkommer.

//Thomas
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2005/07/07 :  17:45:49  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Fruktansvärt läckert det där! Vad är det för Transparent-kablar du kör med?
Jag tror nästan att jag börjar uppskatta Accuphase-designen! Har haft lite svårt med den tidigare. Men det där ser ju väldans trevligt ut! Gratulerar till ett snyggt och förmodligen väldigt välljudande system!

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2005/07/07 :  18:01:38  Show Profile Send thli a Private Message  Reply
UnBeliver:

Transparent kablarna är "Transparent Super MM xlr" signalkabel och "Transparent Super XL" högtalarkabel.

//Thomas
Go to Top of Page

Aiwazz
Starting Member

29 Posts

Posted - 2009/06/06 :  23:25:54  Show Profile Send Aiwazz a Private Message  Reply
Läckert system, blir det stor skillnad med hifi-mössen?

Bad Sound Kills Good Music
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2009/06/07 :  07:30:04  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000