HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Hemma hos M - M som i Musik
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2005/06/30 :  09:28:42  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Ja, den vinkel är säkerligen favorit! Det är skönt att man vet vad som finns på understa hyllan...annars hade man blivit tokig på denna tråd

\\K-man

Edit: mer vinklar!

Edited by - K-man on 2005/06/30 09:31:59
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/30 :  09:57:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Då du ber om det K-Man

Ovan kan vi skymta en del i sista apparatkedjan.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/30 :  10:09:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi tar en sista "avslöjande" bild, sen måste jag til ett byggvarahus för lite inköp.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2005/06/30 :  10:15:42  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message  Reply
Det ser ut som ett par små iskuber på de undre hyllorna .

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/06/30 :  10:17:57  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
mmmmm... ser mycket trevligt ut...

Är det någon som ser vad det är för högtalarkablage?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/30 :  10:20:30  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Kablaget, är nog många som ser det.... Det är dessutom nytt, kommer lite mer bilder om det sen.

Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2005/06/30 :  10:35:52  Show Profile Send Gustaf a Private Message  Reply
Kablaget är från Kimber. Men vilken modell...?
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2005/06/30 :  12:55:17  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
de e nog ice-kuber, det.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/30 :  12:57:13  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Nere till vänster kan man se en väska som signal kablaget transporterades.
Det är enbart kablage ur Kibmers Select serie.

Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/06/30 :  13:34:37  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Skärp dig nu Zalve, nu har du dragit ut på det länge nog

Tycker mig skymta blå lysdioder så det lär nog vara ICE monoblock. Himla kul i sådana fall, att en sådan musikälskare anser ICE platsa i en sådan här anläggning.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/30 :  13:50:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Stefan, det finns annat i livet oxå

Måste fixa lite ackustiska saker här hemma nu.

Nåja.. Slutstegen var det dags för.
2st till antalet, många watt i 4 ohm. Halv "standard"bredd blanka och med ett illsket uttryck (Framifrån)

Ovan så är det en liten hemmafix. Har sett en likadan hos en annan fd ägare till samma steg. Underlägg till ölflaskor kan användas till mycket)

Visst är det ICEsteg som står på nedersta hyllan.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/30 :  13:56:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
De ilskna STARKT lysande blå lysdioderna kan man inte ta fel på.

Det är ett par "eAR 1001" som härskar på den låga hyllan.

Då är hela "racket" visat. Klart estetiskt tilltalande om ni frågar mig.

Och vill inte frun/sambon/flickvännen se så mycket, så kan man ju stänga dörrarna... HMm Kanske ett smidigt sätt att kunna byta slusteg utan att det märks ?!

Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2005/06/30 :  14:30:06  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message  Reply
oj oj va snyggt o cleant uppställt.....och skivsamlingen inger respekt den åxå...en del surt förvärvade pengar nerlagdt i den kan jag tänka mig.

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2005/06/30 :  16:33:02  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Äntligen
Ser ut att kunna va en riktigt vettig kombination. Stor skillnad?
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2005/06/30 :  16:42:53  Show Profile Send jonsson a Private Message  Reply
Riktigt cleant, hög avis faktor!!

Men jag måste fråga varför ni bytte plats på cd och försteg mitt upp i alltihop??

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/30 :  17:03:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Bilden där CDsplearen står till höger, är INNAN det byttes kablar. Detta var Mattias "lilla" överraskning.
Kablarna räckte bättre om försteget stod till vänster,

Vi kanske skall fortsätta med en kort kabelsak. Det finns bättre dokumenterat i Mattias egen tråd på Euphonia.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/30 :  17:06:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Som högtalarkabel har Mattias införskaffat en Kimber Select 3033
(Nån kanske kan HELA officiella namnet)

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/30 :  17:08:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Sen blev det en låda med Jumprar.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/30 :  17:12:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Slutligen var det 2 par KS 1011, som skall leda signalen mellan Copland->AR->eAR

Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2005/06/30 :  17:13:04  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Vi tar lite kabelinfo.
Visst är det högtalarkabel ala Kimber Select KS 3033 dvs kopparvarianten.
Bilden med försteget till vänster ser man mina gamla kablar de är 1/2 meter längre, vilket syns tydligt. De nya passar mycket bättre längdmässigt

De korta, "jumpers" heter KS 9033 den är byggd på samma sätt som högtalarkableget. Den är terminerad med WBT-0645 dvs samma som högtalarkabeln i den delen, förstärkardelen av högtalarkabeln är terminerad med WBT-0680.

Signalkabeln KS 1011 har de "nya" termineringen med WBT-0110 Cu.

Allt kablage är från Select serien, äntligen kan man säga. Har velat ha dem i många år...

Länk till uppackandet av kabel
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=1719

Trivs ordentligt med grejerna måste jag säga, även om jag inte vet resultatet av kablaget fullt ut än.

Får väl använda ett slutet uttryck. "Musik är livet". Tack grabbar

Edit: mer info

/Mattias

Edited by - Mattias on 2005/07/04 12:06:50
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/30 :  17:18:18  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag glömde nåt som vi också tycker är trevligt.

Avslutningsvis måste jag tacka Mattias för att jag fick komma och lyssna på detta. Det är alltid en fröjd för hjärtat. Det får nog bli ett återbesök om en stund, när kablarna har vilat färdigt.

Vi slutar en med klassisk sångstrof.

"Musik skal byggas ut av gläjde..."

Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2005/06/30 :  17:36:46  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Samtidigt passar jag på att tacka Zalve för ett riktigt fint reportage och med all hjälp i detta uppackande. Det är dessutom roligare med initierade och likasinnade. Timmarna bara rusade iväg.

Tack Zalve mitt i njutningen.

/Mattias
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2005/06/30 :  17:39:13  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Vilken härlig anläggning... spännande med rör och ice

Munkar och åter munkar... är ni poliser eller

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/30 :  18:41:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Musikpoliserna

Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2005/06/30 :  22:17:18  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Musik, fika och munkar är några av mina favoritområden, man kan aldrig få nog

/Mattias
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000