Först och främst så vill jag göra dig uppmärksam på att CDT-17A enbart har rörförsedda utgångar. Det är lillebror CDT-15 som är begåvad med både och. Har använt cd:n i Callejr:s system, som då var Cayin rakt igenom med rör i alla led. Det lät riktigt bra det med. I jämförelse med Original Leonardo så lät den aningen varmare i klangen. Detta märktes speciellt i röståtergivelse. Bägge hade sina förtjänster, men jag föredrog min Cayin i slutändan. Kan bara rekommendera å det varmaste.
Mvh, Ola
Mvh, Ola
De Omnibus Dubitandum Est
Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Jodå, ni har gissat rätt allihopa. Efter en tids korrespondens med Manga X har nu mina Dynaudio fått byta ägare. Hoppas att Ulf blir nöjd med dem Calle! På lördag styr Ola kosan norröver för att hämta hem ett par resliga Taiwaneser Väntan är otroligt lång just nu. Har länge velat prova ett par seriösa golvare, har enbart kört stativare tidigare.
Tanken är även att min Korsun ska säljas, till förmån för ett annat prova-på objekt. Det "rör" sig om en Cayin som kan ses i en aktuell bildreportage-tråd. Rör och 6371 ska kunna vara en riktigt trevlig kombination såvitt jag har förstått.
Det kommer även att medföra en liten ommöblering i mitt vardagsrum, med separat hemmabio och 2-kanalsanläggning. Får se när det blir färdigt.
Nu längtar jag till lördag!
Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Får se hur jag gör med placeringen. Är rädd för att Usherna kommer för nära bakväggen vid min förra lyssningsposition.
Ni här på forumet som har Usher, kan ni ge några förstärkarrekommendationer? Ska se hur min Korsun låter med dem, men jag är som sagt väldigt sugen på en rörstärkare...
Min anläggning:
Sitter ju och njuter för bövelen!!! Hemresan gick bra och högtalarna var lättare att få på plats än du lät påskina!
Den största omedelbara skillnaden är så klart bottnen i ljudet. Ska experimentera med placeringen under kvällen, samtidigt som jag njuter av en Dalwhinnie eller 2
Intryck och bilder kommer senare ikväll alltså...
Edit: Ok då, här kommer en bild! Ursäkta den usla kvalisorten. Ska investera i ett kamerastativ.
Min anläggning:
Både Johan och Vemsom är självklart välkomna på en lyssning. PM:a mig så kan vi bestämma en tid. Många skivor har hunnit snurra i min Cayin nu under kvällen. Trodde att jag skulle få offra lite av mina Dynaudios upplösning för musikaliskt jävlaranamma, men tji fick jag!
De här högtalarna rekommenderar jag er att höra på Malmö-mässan. Självklart är det för tidigt för mig att komma med en fullständig lyssningsrapport men förstaintrycket är onekligen lovande. Detta är smått otroligt eftersom det är de första högtalarna jag har köpt olyssnat.
Basen verkar inte vålla några större problem, annat än på VÄLDIGT höga nivåer. Detta är förvånande, då mitt lyssningsrum är blygsamma 18kvm. Nu bär det åter till skivsamlingen
Min anläggning: