HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 UnBelievers Anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 30

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2006/05/15 :  10:48:22  Show Profile Send shaft a Private Message  Reply
Unbeliever,
Coolt, skulle vara roligt att lyssna på ett par sådana burkar någon gång ;-)
/Shaft
PS. Vilken är din "normala" lyssningsnivå?
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2006/05/15 :  13:18:01  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
Treveligt!

Du skaffade då Cardas 15SE - väldigt prisvärda kablar eller hur:)

Har du hunnit eksperimentera med placering? eller med höjden av horn?

Harri

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2006/07/20 :  14:12:21  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Tack för titten igår, det var mycket trevligt och kul att äntligen få höra Avantgarde! Det var definitivt en högtalarskola som jag uppskattar! Har inte lyssnat på trattar innan så det var en upplevelse!
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/07/20 :  14:37:04  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Tack för att du och frugan tittade över, Lindvall!

Det var riktigt spännande att få lyssna på den där lilla japanen

Kul att du gillade Avantgarde, de är rysligt beroendeframkallande dock! Säg inte att jag inte varnade dig!

Mvh, Ola

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/07/20 :  15:12:49  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Vad tyckte du om den lilla Leben då Ola?

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/07/20 :  17:24:13  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Leben var en trevlig bekantskap måste jag säga!

Visste ju att den var rätt beskedlig till måtten. Men först när Lindvall dök upp, mer eller mindre med lådan under armen, så fattade jag hur liten den var...

Väldigt välbygd och fin känsla i alla reglage. Lite trångt vid högtalarterminalerna dock, mina spadar fick inte riktigt plats.
På mina Avantgarde räcker ju dessutom 15W ganska långt

Ljudmässigt var den som jag har läst, inget stack ut, musiken flödade. En väldigt lättlyssnad förstärkare helt enkelt!
Den verkade passa bra ihop med UNO också.

Fick dessutom möjligheten att stifta bekantskap men en annan omtalad trevlig liten pryl. En Super T-Amp! På låga volymer med inte alltför komplicerad musik lät den riktigt bra! När jag drog på med Faith No More, så ville den inte riktig vara med längre. Det blev lite pannkaka av det hela. Lite väl vassa s-ljud var det stundtals också.
Med lite mindre avslöjande högtalare kan den säkert vara en hit, prisvärd är den verkligen!

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2006/07/21 :  11:55:03  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Ja, det var ju kul att jag tog med Super T-ampen i sista stund, tänkte att det skulle kunna vara kul att testa med riktigt känsliga högtalare.

Sen verkar det som om WBT och Cardas inte är riktigt kompatibla med varann, i alla fall inte spadarna på Cardas som i det här fallet var lite för små för att gå runt WBTkontakterna + att det är massa plast i vägen på WBT. Leben har också en väljare för ohm-inställningen som sitter lite tokigt till om man ska köra feta kablar med feta spadar, så bananer är nog att rekommendera om man kör Leben.

Det var kul att testa 300x:en i en annan set-up också och höra att den inte gjorde bort sig där heller. Alltid kul att få vidgade vyer!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/07/23 :  18:23:46  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Kom hit med din leben också

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/08/01 :  10:20:05  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
Kom hit med din leben också
Det kunde vara riktigt intressant, även om det skulle se lite lustigt ut med en cd-spelare som är 5 gånger större än en integrerad rörförstärkare

Den hade ju dock fått plats på hyllan i droppe-stativet

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/12/02 :  19:16:08  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Oj, här var det inte uppdaterat på länge...

Ny kåk om en månad. Lite stressigt just nu. Hösten har gått åt till att sälja nuvarande huset. Valde en värdelös mäklare, tyvärr. Hände inte ett skit på 4 månader. Bytte mäklare och huset såldes på en vecka... En eloge till honom!
Nya huset innebär ett rum på 33m2 och öppen planlösning. Alltid nervöst hur det kommer att påverka ljudet. Men jag inbillar mig att det blir till det bättre!

Hifimässigt har det mest varit en massa testande hit och dit. Ett antal trevliga prylar har hälsat på. Monoblocken såldes och häromdagen även mitt försteg. Ny förstärkare är på ingång!

Cd-spelare har jag också testat en del. Får se hur Operan fungerar ihop med nyförvärvet, annars är vägen utstakad.

Ska bli spännande detta!

Mvh, Ola

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2006/12/02 :  20:34:22  Show Profile Send Hinken74 a Private Message  Reply
Grattis Ola!

Idiot mäklare känner jag till. Men då som köpare. För övrigt skall jag snart lägga upp bilder på min lägenhet igen så ni får se vad som hänt sen sist....
Snyft säger jag bara. Men vad gör man inte för att få pengar vid en försäljning.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2006/12/02 :  22:55:32  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Hoppas du inte flyttat för långt bort bara

I was talking to myself!
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/12/03 :  12:12:13  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
quote:
Hoppas du inte flyttat för långt bort bara

Nej då! Inte speciellt lång bort. En kvart ungefär

Håller på att försöka få ihop det här med möbleringen, med det är banne mig inte lätt. Jag och Åsa kom dock fram till en, i mitt tycke, bra lösning igår.

UNO som frontar i en hemmabio, kan det funka tro?
Givetvis är det fortfarande tvåkanalsljudet som har högsta prioritet.
Men jag har ju haft projje innan och det är otroligt lockande att gå den vägen igen...

Mvh, Ola

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2006/12/04 :  10:08:57  Show Profile Send Hinken74 a Private Message  Reply
Vill du ha tips om projjar så bara hör av dig.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/12/04 :  21:21:35  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

VA.. Har ni inte flyttat ännu

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/12/04 :  21:38:13  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Nej vi har inte flyttat än, Tobbe!

Men det närmar sig med stormsteg...

Hinken, jag har kikat på ett antal projjar. Fick en väldigt bra demo på The Rock i Lund. Mycket trevlig personal!
Jämförde både DLP och LCD-projjar i prisklassen 12-20k.
Jag hade en Toshiba MT200 innan. En av anledningarna till att jag sålde den var att jag hade väldiga problem med regnbågar.
Killen på The Rock menade att utvecklingen hade gått långt sedan dess. Kollade på en Mitsubishi (kommer inte ihåg modellnamn) som inte alls var någon höjdare. Dock bättre än Hitachin jag jämförde med.MEN fortfarande stora problem med regnbågar Kollade Sony VPL-HS60. Den var ruggigt bra! Riktigt bra svärta för en LCD. Sen när man slog på texten insåg man att den inte klarar att visa vitt... Texten var grå. Dessutom är den tydligen väldigt känslig för ljus i rummet.

Till sist kopplades en BenQ DLP in. Nedsatt från 50k till 20k. Absolut bästa projektorbilden jag har varit med om! Väldigt imponerande. MEN, fortfarande regnbågar!

Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra... Skall tilläggas att alla projektorerna var kalibrerade.

Men det här är ju inte Hifi... Men jäkligt kul!

Mvh, Ola

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/12/04 :  21:41:17  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Jag är också känslig för regnbågar.
Men problem minskar och försvinner vid c:a 80 tum för mig.
Större duk/bild än 80 tum så finns de där annars inte.

Testa du också!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/12/04 :  21:55:06  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Problemet är ju betydligt större när man har text på. Men jag reagerar på det även utan text. Tror jag hade ca 90" duk i lägenheten. I nya huset kommer vi dock att sitta ca 4.5 meter från duken. Och ärligt talat, är inte 80" lite fjösigt?

Vi får se vad som händer.

Förstärkaren anländer i slutet på denna veckan.

För att blidka mina Tyska Gudinnor så blir det en landsman.

Mvh, Ola

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/12/04 :  22:20:56  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Jag vet jag vet vad det blir...!
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/12/04 :  22:29:52  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Ach so, det var kul att höra.

quote:
UNO som frontar i en hemmabio, kan det funka tro?
Det och inget mer, tycker jag.
En enkel (robust, snabb) spelare med hdmi-utgång för avkodning i projjen.

Annars tror jag du blir knäpp på klangmatchningen med Uno. Och till vilken nytta?

En så'n här kanske:

<-- Klickbar

Eller en så'n här:

<-- Klickbar

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/12/04 :  22:36:05  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Hmm, den där AqVox dacen har jag aldrig sett. Vad kostar en sådan tro? Chord ÄR läckert! Men lite utanför min budet misstänker jag...

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page

Manga X

3083 Posts

Posted - 2006/12/05 :  07:26:07  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Strax under 7kkr tror jag.

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2006/12/05 :  13:55:01  Show Profile Send Hinken74 a Private Message  Reply
Benq är riktigt bra för pengarna. Du kan ju också ställa färghjulet på antingen 4x eller 5x för att se hur stor skillnad det gör ur regnbågssynpunkt.

Kolla annars om du hitta en begagnade Marantz S2-S3 för en bra peng. Av någon konstig anledning har jag svårt att se regnbågar på dessa.

Sen kan du ta en flukt på Samsungs DLP som visar att en korrekt inställd bild är det absolut bästa.
Den är helt kalibrerad enl D65 och ger en kanon bild om man ej är en sucker för upplösning och måste ha full HD.

Mvh/Henrik
Mitt system:
Von Schveikert db99,

Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/12/05 :  18:01:04  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Vilken Samsung syftar du på, Hinken?

Min anläggning:

Lumin D2
Respons Grand Artist MC
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2006/12/05 :  23:10:42  Show Profile Send Hinken74 a Private Message  Reply
http://www.smartson.se/test/projektor/samsung-sp-h710.htm

Även Projections design från Norge gör bra grejor. Framförallt har de en helt fantastik support.

En annan favorit är Optoma H79. Där ser jag dock en del regnbågar
(dock har jag fortfarande inte hittat något guld.....)

Mvh/Henrik
Mitt system:
Von Schveikert db99,

Go to Top of Page
Page: of 30 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000