HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 N.A besöker H.C
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/04 :  22:29:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Tidigt i ottan var det dags att gå upp.

Nu var det premiär för Nerikes Audiofilers (N.A.) första HIFI-Resa.
Det var samling på HIFIgatan i Hovsta.
NL, Terminator och Berglund var de som reste.

Vart vi skulle !?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/04 :  22:32:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Detta kan väl få bli en ganska ÖVERtydlig ledtråd.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/04 :  22:44:29  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
...om vi adderar detta till ekvationen, så tror jag mig veta att några kan lösningen.

Fika är nåt man kan i denna stad. 24 kafeér på 35000 invånare måste vara Kafé-tätast i Sverige.

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/04 :  23:01:37  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Alingsås?

M
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/04 :  23:05:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Finns det nån HIFI i Alingsås ?!

Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2005/06/04 :  23:07:49  Show Profile Send nl a Private Message  Reply
Jajamensan. Sladd rusade iväg och fixade kaffe så fort vi klev innanför dörren

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/04 :  23:11:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det ser ut som att Berglund var snabbt framme.

...Och vilket kaffe då?!?! Jag tar sällan kaffe på morgonen/förmiddagen,,, Men detta var KAFFE!!!

Det fanns klart och tydliga spår att Euphonia-Audioforum.se hade varit där och inte städat undan efter sig

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2005/06/04 :  23:18:44  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Och när man druckit upp kaffet började jakten på den perfekta lyssningspositionen och det gällde även mig (till höger) och nl.

Alla knep är bra utom de dåliga!
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2005/06/04 :  23:43:55  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Högtalaren som jag njöt mest av var ett par begagnade skönheter från amerikanska Thiel; CS6 (läs mer om den här www.thielaudio.com).

Kanske inte så vacker men oj vad den spelade.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/04 :  23:51:47  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
...Tillsammans med denns skivan så var det RIKTIG Rock 'n roll!!!

Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2005/06/04 :  23:57:23  Show Profile Send nl a Private Message  Reply
Dom högtalarna fick upp Dream Theater till nya höjder. Funkade bra på alla skivor vi spelade. Fick lite habegär
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/05 :  00:05:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Set-upen för dagen, i detta rum, bestod i en stor högtalare och en större.

Fråga mig inte vad det är för ML högtalare, för de kan jag ingenting om

Thiel Cs6an var en trevlig bekantskap. Lite Toccata från Bach gjorde susen, liksom Carl Orffs O'Futuna (Carmina Burana)

Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2005/06/05 :  00:12:37  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Ja de gav Dream Theater (DT) en ny dimension vad det gäller både upplösning och spelglädje. Ärligt talat så trodde jag inte att DT kunde låta så bra.

Smilbanden gick dock upp ännu när mer när det lirades Ac/Dc. Det kändes som att det gick att spela hur högt som helst utan att slutsteget från Burmester tappade greppet eller att det började låta hårt och ansträngt.
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2005/06/05 :  00:14:14  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
När jag tänker efter så var det nog en Freja (Freya?) inkopplad istället för cd-spelaren från Burmester när vi spelade Ac/Dc så den verkade klara sig bra även i de "finare" salongerna.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/06/05 :  00:15:44  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
Fråga mig inte vad det är för ML högtalare, för de kan jag ingenting om

Ser ut som Ascent, men är inte helt säker. Ser ut som om ni hade kul

// Jonas

Konsult hos Consulterna

Edited by - Sanoj on 2005/06/05 00:17:05
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2005/06/05 :  00:21:01  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Har för mig att Sladd sa att det var Odyssey. Då spelade på rätt duktigt när Pac matade cd-spelaren med Nils Landgrens Abba-tolkningar (kostar 99 kr på nätet nu, spring och köp :)).
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/06/05 :  00:36:13  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
Har för mig att Sladd sa att det var Odyssey

Det låter riktigt.

// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/06/05 :  01:24:35  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Thiel CS6 är en fantastisk högtalare. Ser ut som ni blev väl omhändertagna av Sladden!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2005/06/05 :  05:05:44  Show Profile  Reply
Oj där missade man nåt .. Högtalaruppställningen ser ut som på hifihuset nästan!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/05 :  08:04:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
NJea Martin. Allt är minst 1 steg större här.

Bevis:

Jag och Berglund "snubblade in i ett mindre hembiorum. Där fanns det 2 stora Cayin Förstärkare med nån TVspelsliknande display. Vi lyckades få igång projektor, DVD och båda stegen, som smidigt kunde skötas med 1 fjärr.

I med min TEST-DVD "U-571". I inledningscenen är riktigt mycket effekter i alla kanaler.
Det fanns en riktigt trevlig biobas iform av 2st subar.

Både jag och Berglund såg lite konfunderade ut när Sladd kom in och fråga på vilket av systemen vi körde på....

Då man inte är SÅ hemma på hembio, så hade vi lyckats med att köra BÅDA systemen samtidigt!! 10.2!!! Fungerade UTMÄRKT!!!

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/05 :  08:12:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Att Sladd tog hand om oss,,,, Han är en riktigt bra "Host".

Visst svängde det fint om "Funky Abba" - Nils Landgern och Funky Unit, dessutom Victria Tolstoj på sång.

Här har det kommit in en bekanting till..

Med BARA 45 mil kvar... Time hade varit nere i annat ärende och svängde förbi H.C på vägen hem.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/06/05 :  08:20:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Lite Burmester elektronik körde vi på.

Den som inte har provat att känna på luckan till deras toppmatade CD och bommat nåt i avseende på MEKANIK!!!

Berglund är klart förvånad över hur Theil´en kan stå kvar,,, Att ingen har köpt dem.
Jag undrar hur det gick med "förhandlingarna" där hemma

Go to Top of Page

berglund
Member

189 Posts

Posted - 2005/06/05 :  10:26:47  Show Profile Send berglund a Private Message  Reply
Ja det är bara att konstatra att detta var en mycket trevlig resa med många trevliga intryck. Känslan kan lätt sammanfattas med "Vill ha"!

Tack Sladd för omhändertagandet, vi lär komma åter.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/06/05 :  12:11:20  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Trevligt reportage

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/06/05 :  12:19:45  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Jo Thielarna är mycket trevliga högtalare så jag kan förstå "Berglunds" förvåning.

Det verkar ha kommit fram mycket akustikmaterial på väggarna hos "Consulterna". Akutsikbehandling av musikrum verkar gå en ny vår tillmötes. Kanske beroende på exponeringen och trådar i Hififorum, mfl?

Det står en himla tjusig skivspelare på Burmesterracket, vad är det för något?

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2005/06/05 :  12:35:31  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Alltid lika trevligt!!

Svarven är bestämt en Avid...

\\K-man
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000