HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Snoops hemmabio med fokus på lilla Alva
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 36

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/09 :  13:28:24  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Störigt, men patience my boy, patience!! I´ve been there med mina Vienna...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/09 :  13:37:46  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Abstinenesen är för stor tror inte ja kan hålla det jag sa Mayro

Blir nog en kort period med inspelnings skivan eller ja iaf en dag sen blir det att pumpa på med nightwish och infected mushroom

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/09 13:38:23
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/09 :  13:49:06  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
har dom inte kommit ännu

Eller håller du på att packa upp

Sedan en grej... Du ska enligt mig avlyssna direkt efter en kvart... detta så du VET hur dom utveklas och hur stegen kommer. Tror många är nyfikna av just även detta.. Sedan lär du "känna" ditt nya ljud samtidigt lite långsamt o lugnt... Och då "lär" in ljudtypen... Sen hör du under resan saker komma o gå av olika karaktärer... Och mot slutet då du "tror" allt är över så kanske du som många en dag efter sådär 6 månader upptäcker dom tog ett steg till.. Det är rätt vanligt faktiskt.....

Tror det är just basarna som tar lång tid på sig i en vanlig uppsättning för att bli "varma i kläderna". PGA man inte kan "gympa" dom med hög volym i vanligt boende....

Och då dom börjar "vakna" till brukar man just märka detta relativt ofta....

Jag måste vara ärlig, Jag brukar alltid då det är möjligt snarast ta parafinolja o smörja gummikanterna. För elementen kan ha legat länge innan montering.. Och även om inte elementen gjort så så kan gummikanterna gjort det. Ofta är det ju saker som inte bara passar ett element utan flera olika. Och tillverkas i omgångar...

Detta är inte vetenskapligt. Men så gör jag då man bestämmt sig o äger sakerna.... Man känner ju klart att gummit blir softare o mjukare... Så att elementen jobbar lättare är nog ingen tvekan om....

Men OBS.
Sådant skall göras försiktigt på man inte oljar in ec pappkoner självklart. Utan endast kanterna.. Oljan suger in och "försvinner"..

Detta bör man göra lite då o då. Eller på beg högtalare där kanterna är en klart gammal torrare kant än nyskicket vad....

Det brukar höras rätt tydligt... Mina Dali som dottern snodde här oljades in. Och även andra vändan då jag hörde dom så hördes basarnba vaknade till.. Och mellanreg fick nyanser.. Dom spelar ju även mycket mellanreg. Så numera låter dom inte så "stumma" som från start....

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/06/09 13:53:05
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/09 :  15:16:23  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
HEJ!!!

Nej de har inte kommit ännu

Jag tror säkerligen att JD kan få mina högtalare att bli väl inspelade, har någon super inspelnings skiva som gymnaserar elementen ganska rejält...

Körde lite på min sambos micro stereo och ja ja fick lov att stänga av ganska fort för de pallade inte med skivan..

Imorgon får jag dem iaf , om man nu ska tro frakt bolaget.

De lovade ju nämligen att de skulle komma idag..

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/09 :  15:42:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
va fxxxn.....

Vad har dom gjort? Om dom sa i dag så är dom ju framme ju i terminalen.... ta en stor bil o hämta....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/09 :  15:43:59  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Nu har jag en fin samling skivor här hemma som Phonar ska få bekänna färg mot, det kommer att bli riktigt tung musik...

Gammla hederliga Clawfinger, Metallica, Infected Mushroom osv...

Imorgon smäller det...

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/09 21:11:48
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/09 :  23:06:38  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Infected Mushroom

hörde en sådan igår...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/09 :  23:15:51  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
quote:
Infected Mushroom

Mayro - Det skall spisas i stereon - Inte till bords. Därav kanske ?

Snoop - Lyssna på dem (högt.) hela vägen från allra första ton - varje dag. Man måste ju höra hur de utvecklas. Skitkul!

M
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/09 :  23:40:56  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Tro mig de kommer bli många timmars spelning.

har semester nu och jag kan ha stereon igång 24/7 utan problem...

Kan även fast jag bor i lägenhet poppa på rätt bra.

Iaf till öronbedövande nivåer utan att någon har klagat märkvärt

BTW: Infected mushroom har rejält med muskel bas det är roligt att lyssna på

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/09 23:41:57
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/09 :  23:50:46  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Snoop - Lyssna på dem (högt.) hela vägen från allra första ton - varje dag. Man måste ju höra hur de utvecklas. Skitkul!

utvecklas hur i helskotta ska dyligt skrikande o gapande någonsin kunna utvecklas till mer än just skrik o gap....

Blev förbannad då låten började så jxxxla bra.. Med tryck o faktiskt bra ljud.. Sedan så... Fy fan på ren svenska vilket skit....

Hmm jag börjar bli för gammal troligen. Men det var klart över mina "ribbor" för vad bra musik är...

Ja herregud... Man ska INTE ha band till sådan musik. Det är då solklart.......

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/06/09 23:53:40
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/09 :  23:58:01  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply

Mayro: Kan du förklara det sista du skrev att man tydligen inte ska ha band till sådan musik?

Vad är det som är skit i musiken förresten?

Okej vissa låtar kan jag hålla med om är riktigt dåliga och de ba skramllar och lever faaan....

Men de har även bra stunder dessa infekterade svampar

Utmärkt att ge högtalarna en gymnastik lektion.....

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/12/21 07:41:50
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/09 :  23:59:04  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Gott att du har humor och musiksmak, Mayro.

Snoop - Semester?! Gottegris!!! Har inget med nya högt. att göra, eller?

M

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/10 :  00:02:13  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
ranngarden: Hehe hmm kan ha nått att göra med att nya stereon anländer Kan ju inte vara på jobbet då..
Då ska ju det spelas..

har hela juni kvar att gotta mig i dessa högtalare.... Ska blir intressant....

Läs noga dock att highend kablaget har inte anlänt än, så jag kommer att spela med Dls högtalar kabel och dls analog kabel..

Så här står det på dls kabel förresten..

Den ska vara riktigt bra förövrigt..

DLS Ultimate silver plated balanced audio interconnect..

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/12/21 07:42:40
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/10 :  00:16:24  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
dom spelade en kanonlåt.. volymen åkte upp HÖGT som fan.. Och det var helvetiskt trevlig musik.. O rätt som det var så började det bara skrika säkert tio DB över musiken. Men helt sjukt nada i musik.. bara rent skrik.....

Jag fattade noll. För låten var super annars... Om bara dom mixat skriket i samma nivå som det som spelades....

Ja vilken chockterapi,....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/10 :  00:18:30  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Nu jar kag pratat med speditören och innan 2 så har jag grejjerna

JIPPIE!!!!!

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/10 09:13:41
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/10 :  09:38:18  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Jag förmodar att VI får veta samma sekund som du får dem???

Behöver du påhejningar och moraliskt stöd vid uppackning/inkoppling så finns vi till hands.

M
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/10 :  09:51:08  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Ja de skulle ju vara snällt om ni kunde hjälpa till att bära

Jag har stora rygg problem så det gör så förbaskat ont att lyfta tungt....

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/10 09:52:41
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/06/10 :  10:10:41  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Hade gärna hjäpt dig Snoop men du bor ju i "Norrland" så det blir svårt...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/10 :  10:17:42  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Fårr väll hoppas att speditören kan hjälpa till den här gången, förra gången så hade han så bråttom så han bara ställde ner grejjerna utan för huset och sa att han hade bråttom och stack.

Det gjorde ju sitt med min rygg kan jag säga.

Även fast 30 kg inte är jätte mycket , men rc-l är ju rätt stora så lådorna till dem är rätt stora och svårt att få grepp om.

Så de va lite svårt att få upp dem på andra våningen....

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/10 10:19:07
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/10 :  10:24:16  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Ofta brukar en hundring hjälpa.......Drivers är alltid stressade som sjutton..... Men kaffestålar kan ibland göra lite under i en chauförsmage.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/10 :  10:36:04  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
100 de va då snåla jävlar Vi får väll se vad han säger, just nu har jag förbaskat ont iaf....

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/10 :  12:07:10  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Påminner mig om den gången jag hjälpte polaren (typ 2år sen) att konka hem ett par Canton RC-A. Spräckte byxorna i skrevet vid nedställning i vardagsrum!!

Snoop - Ha träningsbyxorna på!

M
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/10 :  12:09:21  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply

Hahahaha den va bra den...

Jag tar bilder just NU

Fy faan va blytung accuphasen var kändes som mycket mer än de ca 20kg den väger....

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/10 12:34:34
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/10 :  12:44:38  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Accuphasen väger 25kg med kartong, högisarna 36 kg st (utan kart)!!
Skulle ha följt med att lyfta

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/10 :  12:45:28  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Han hjälpte till :)

nu ska ja packa upp högisarna :)

Bilder kommer sen

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page
Page: of 36 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000