HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Snoops hemmabio med fokus på lilla Alva
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 36

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/12/11 :  09:38:15  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Varför sålde du Octaven? Efter vad man har läst var du ju minst sagt nöjd med den...avsaknaden av fjärrkontroll blev kanske för ansträngande i längden? För Octave har väl ingen fjärr?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2006/12/11 :  11:09:16  Show Profile Send kris69 a Private Message  Reply
Octave har en helt ok fjärrkontroll. Inte så krånglig, bara volym

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/12/11 :  11:28:11  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Octaven har grym fjärr

Att jag gjorde mig av med octaven var för att jag troligast kommer bygga ett par orion i framtiden.

När det blir av vet jag dock inte, och med facit i hand så hade jag nog haft kvar den ett tag till. Men nu står den hos Unbeliever och han är nöjd och det är ju alltid trevligt.

Han har gjort ett kap minst sagt.

Då den är helt jäkla underbar.

Men vi får se vad som kommer att spelas på framöver.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/12/15 :  14:25:36  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Attans, nu börjar saknaden av drivning ta ut sin rätt och man fryser lite lätt på kvällarna

Förhoppningsvis så har jag löst dessa problem innan nästa år, håller tummarna för att en affär ska gå igenom till veckan men vi får se.

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/12/15 :  16:17:09  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Jo jag är mäkta nöjd med den! Fjärren är riktigt bra, men finishen återspeglar inte riktigt finishen på förstärkaren.
Men den spelar helt underbart! Lycka till med Orion, Snoop. Du har en spännande resa framför dig!

Mvh, Ola

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/12/20 :  23:47:09  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Affären blev inte av och nu vet jag inte alls vad jag ska driva med.

Kanske får köpa en t-amp och ha under tiden jag letar och bestämmer mig

Värsta fall så får jag väll vänta till highend 07 och se om något intressant finns där.

Det börjar dock bli tröttsamt tyst här hemma nu.

Inte lika roligt att lyssna på stereo via datorn

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2006/12/25 :  13:30:20  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Har du bara tillgång till ett försteg snoop, så har jag ett slutsteg över....

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/01/22 :  12:04:38  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Nästa vecka kommer det att spelas på en äldre lite trisse stärkare.

Hittade en hemma hos päronen som jag kan ha och leka med ett tag

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/22 :  13:28:19  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Det var en elak blå stor text du annonserar att du är moderator på hemmabio Snoop.. Man törs ju knappt titta in där nu ju

Skämt å sido..

Har du köpt orion ännu nu? Eller vad har du nu o lekar med i kylan i norr..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/01/22 :  14:41:50  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Hehe du törs nog ändå jag bits inte

Jag har fortfarande kvar phonar burkarna, jag ska upp till umeå inom en snar framtid och lyssna på lite orion sen får vi se va som händer.

Just nu har jag inget att driva med alls och har inte haft de sen ja sålde Octave

Det börjar bli oerhört tyst och tråkigt här hemma.

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/06 :  08:11:24  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Hade du inte lånat en gammal förstärkare av dina föräldrar Snoop? Jag tyckte jag läste det någonstans.

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/02/06 :  09:21:12  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Den var tyvärr trasig , fortfarande så är det tyst hemma hos mig.

Jag har haft ganska lång tid att fundera och har kommit underfund med att det inte kommer bli så lyckat med orion i denna lägenhet, så de planerna får stå på viloläge ett bra tag framöver.

På tapeten blir då att återigen leta en förstärkare till mina Phonar Veritas P5 och det är fasen inte lätt.

Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2007/02/08 10:20:13
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/02/08 :  10:23:40  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Budget?

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/02/08 :  10:27:09  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Tja jag hade väll tänkt försöka slänga in lite akustik i budgeten med, men ja upp till 15-16000 på stärkaren kan jag nog gå.

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/08 :  11:01:51  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Bättre förstärkare än Primare I30 för dessa pengar får du inte. Kostar visserligen lite mer, 18.500, men jag vet var den kan köpas billigare...årets förstärkare 2006 i både What hifi och Hifi Choice om man bryr sig om recensioner (vilket jag gör, lite åtminstone..).

Fast du är ju insnöad på rör Snoop, så denna kanske http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=20897 om du vill ha begagnat. Ingen fjärrkontroll dock tror jag.

Annars kanske Creative Audio har något kul? Varför sålde du Octave V40, var inte det dumt om man ska vara efterklok?

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/02/08 :  12:06:07  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Ja det är dumt att vara efterklok det är sant och det har jag befarat nu

Primare kommer inte in i mitt boende som drivning det är ett som är säkert.

Jag har kollat lite på Caiyn stärkaren samma som antra spelar på, sen har jag kollat lite på MF A5.

Men inget bestämt.

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/02/08 :  12:36:47  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Med den budgeten måste jag ju bara slänga in Hegel H1 som förslag

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/08 :  13:02:37  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Primare kommer inte in i mitt boende som drivning det är ett som är säkert.

Why not med tanke på att de låter kanon och är mycket snygga?

Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/02/08 :  13:03:17  Show Profile  Reply
matte, nu kom du med två påståenden där inget var rätt

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/08 :  13:07:43  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
matte, nu kom du med två påståenden där inget var rätt

Nej, bägge var rätt men visst, smaken är som baken. De flesta recensenter och konsumenter gillar dock märket...och hur man kan ogilla utseendet har jag personligen svårt att begripa. Otroligt stilrent och snyggt.

Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/02/08 :  13:26:31  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Blir det en Primare I30 för dig nu matte?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/08 :  13:35:23  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Blir det en Primare I30 för dig nu matte?

Inte helt bestämt, men den är en av finalisterna i racet kan jag avslöja detta är dock OT och kan diskuteras i min medlemstråd.

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/02/08 :  14:14:10  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Som sagt Primare kommer inte in som drivning i systemet, sen kollar jag mest på begagnat marknaden då jag få får mer för pengarna.

Hegel kan vara intressant också

En förstärkare som jag fick upp ögonen på också var Agile Step, den som demades med mina högtalare på mässan.

Renare ljud än octaven men inte riktigt lika stort ljud.

Men som sagt så ska de funderas ett tag innan jag bestämmer mig.

Golden Horn akustik lösning är också på tapeten

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2007/02/10 :  16:18:46  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Det finns en Musical Fidelity A5 till salu nu!
Ring mig David!

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2007/02/10 :  17:01:28  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Du måste ju svara då man ringer ju

Moderator på Minhembio

Go to Top of Page
Page: of 36 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000