Kul och framför allt snyggt!!! Frugan kanske blir lite misstänksam när man glatt föreslår IKEA en lördagförmiddag och dessutom köper 4 st sådana "korgar"!
Gillar när man bygger hifi av som som är tänkta för något helt annat. Ikea är en attans bra insperationskälla till alternativa lådor Själv har jag byggt en nätdel i en servettlåda från Ikea Någonstans ska jag även ha en påbörjad tube gainclone som ska byggas in i en värmebricka (en sådan där sak man har värmeljus i)
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
Aha! Det är så man gör för att bygga en barnsäkrad och petskyddad dipolsub med hög WAF! Den ska jag lägga på minnet... Skallrar det inte i porslinet när man drar på?
Jag är inne på samma tankebana som CH....och rannagarden. Visst är det bra om man kan "gömma undan" en del, om det behovet finns - å samtidigt få det snyggt å trevligt.
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Jädrans vad smart Skall genast föreslå svågisen & svågesinnan denna lösning när jag ersätter deras JUMBO-toarulle med 2st Peerless SLS 12" med en bättre (för MIG !!) begagnad Audio Pro sub
TACK !!!!!!!!!!!
Magnus
(Ja! det skall ju bli dipolbas á lá esl )
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.