Ja jag bor i Lund så det blir att ta tåget och hämta paketet snart. Visserligen ligger Bussgods väldigt nära stationen men vikten på 20 kg oroar mig ändå något.
Mitt första intryck var att den var mycket större än jag hade förväntat mig. Denna bild gör den egentligen inte rättvisa. Accuphasen är nog 1/3 djupare än min NAD.
Hur låter det då? Det första jag upptäckte var självklart att jag nu kan spela så högt jag vill utan att ljudet försämras. Bakgrundsbrus och distortion är obefintligt jämfört med Naden. Jag vet inte än om det är placebo men jag vill påstå att jag hör saker jag inte tidigare hört. I nuläget är jag nöjd med mitt köp. Jag ska lyssna ett tag nu och sedan koppla in Naden igen.
Jag kom helt osökt tänka på nån slogan jag sätt i sportsammanhang: Faster, longer, higher....
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
mayro, mmmmvisst är de härliga. Har själv en E-406 från 1998. Still gorgeous looking AND sounding!! Kommer nog alltid att minst äga en Accuphase. /Shaft Kör även en DP-65:a som signal. Inte kattskit det heller.
Sorry for off topic - det är bara det att jag går igång på Accuphase ;-)
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
Jag har bara lyssnat 1 dag än så länge och visst låter det bra men jag har ännu inte bytat tillbaka till NADen för jämförelse. Diskanten känns mer påträngande och vass men det kan nog vara att jag spelar mycket högre (det är för att jag spelar mkt mkt högre ).
Tobbe >>> Finns ett P-400 steg för € 106:- just nu ...... RENT KLASS A ..... Hhhhmmmmmm
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
En liten aptitretare: Accuphase P-400 Dual Mono power amplifier
Wolfgang (eBay 110:- €) nu idag!