HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Jeppe72´s system nu med Infinity utan bilder
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2005/12/13 :  11:26:34  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message  Reply
Intressant med soffbord som kan innehålla dämpande material, minskar de golvreflexen?

Har du undersökt om det blir skillnad i ljudet om du tar bort gitarren? Den är ju en resonanslåda och borde sjunga med när du spelar på anläggningen.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/12/13 :  20:26:54  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Faktiskt så är soffborden fyllda med täcken och överkast, inte medvetet för att dämpa, utan för att de råkar ligga kvar sedan borden användes som nattduksbord. De dämpar säkert på något sätt?

Numer är gitarren inte längre där och jag har inte testat hur den påverkar ljudet. Infinityhögtalarna är så stora att det inte får plats någon gitarr, eller den skulle i vart fall inte synas.

Jag hoppas jag hittar kabeln till kameran så att jag kan ta och föra över bilder. Det ser "ganska" mäktigt ut med de stora högtalarna och så en Accuphase mitt i mellan. Sweet! som brorsan skulle sagt.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

emilivarsson
Member

96 Posts

Posted - 2009/05/11 :  06:41:51  Show Profile Send emilivarsson a Private Message  Reply
Snygg stereo du har :)
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000