HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Linn
 Linn-butik i Stockholm ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/03/30 :  16:37:26  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Finns det någon LINN-butik i Stockholm?

Är ute efter om det finns separat nål att köpa till en Linn K5 pickup.



...nej det är inte mannen i brevet som ska ha den...

// Jonas


Konsult hos Consulterna

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/03/30 :  17:43:33  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Pff, kom ut och erkänn nu Sanoj

Hursomhelst finns den utmärkta butiken High Fidelity som drivs av den mycket kunnige och trevlige Kalle Erenholm. Butiken ligger på Karlavägen 42 (nästan mittemot T-banestationen Stadion).

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/03/30 :  20:53:21  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
Pff, kom ut och erkänn nu Sanoj



Tack, jag ska hälsa det till..ehh..min..arbetskompis..ehh


// Jonas


Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/03/31 :  16:50:02  Show Profile Send molsson a Private Message  Reply
Men k-seriens nålar är tillverkade av audio-technica. Billigare med en sådan. Så behöver din "kollega" inte gå in i en "sån" butik heller.

No hay banda!!
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/03/31 :  16:55:22  Show Profile Send molsson a Private Message  Reply
ATN-95E heter nålen. Runt 200 spänn gissar jag.

No hay banda!!
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/03/31 :  17:11:43  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
ATN-95E heter nålen. Runt 200 spänn gissar jag.


Tack

// Jonas


Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/03/31 :  18:21:39  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
sanoj...du kan åtminstone byte din cdspelare mot en cd12a...det borde ju sätta lite fart på dina budgetprylar

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/03/31 :  18:33:33  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply


// Jonas


Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2005/04/01 :  06:18:47  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Det ryktas om att CD12 inte byggs längre
Enligt samma rykte berodde det på dels att Linn inte var nöjd med underleverantörerna (komponeterna höll inte Linns krav på kvalitet) dels att deras multispelare Unidisk sägs vara tillräckligt bra.

Själv tycker jag att CD12:an var helläcker : Fast väldigt dyr iofs.

Oj detta blev OT. Sorry

"My mistress eyes is nothing like the sun

Edited by - Dan Brickman on 2005/04/01 06:19:34
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/04/01 :  07:39:36  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Det stämmer att CD12 inte byggs längre.

Ryktet du hört har delvis rätt, men inte riktigt helt Det HAR med komponenterna att göra, men inte något missnöje från Linns sida. Däremot så slutar helt enkelt en del komponenter till CD12 att tillverkas nu pga att det de börjar bli gamla inom industrin - CD12 kom 1999 om jag inte minns fel och mycket hinner hinna inom komponentindustrin under den tiden! Så CD12 har blivit gammal...

CD12 är så vacker. Och så välljudande - som en medlem på Linn-forumet sagt: "CD12 känns som facit". En dag vill jag äga en. Den hade varit komplett om den haft samma display som Klimax-enheterna.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2005/04/01 :  10:12:24  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Ok. Så det var inte så att dom nya komponenter som skulle ersätta dom gamla inte höll måttet??

Annars förstår jag inte varför denna makalösa pjäs inte tillverkas längre. Det finns inte mycket inom hifi som får pulsen att rusa men Klimaxserien + CD12 och Burmester drömmer jag heta drömmar om emellanåt

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2005/04/01 :  10:36:27  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Jag kan ju inte med säkerhet säga någonting (Linn är inte sådär överdrivet bra på att informera sina kunder), men såvitt jag vet är de gamla på väg att försvinna, och av någon anledning skulle det vara ett digert jobb att ersätta dem med nya. Så de beslutade att lägga ner den helt enkelt, lagom i tid innan de har slut på reservdelar själv dessutom så de slipper samma problem som de fick med Karik.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/04/03 :  13:22:16  Show Profile Send molsson a Private Message  Reply
CD12 känns som facit. LOL!

No hay banda!!
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/04/03 :  20:50:59  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
molsson...gå å lyssna på en...du blir 120000:- fattigare

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/04/03 :  22:11:42  Show Profile Send molsson a Private Message  Reply
Har hört den. Inte imponerad alls.

No hay banda!!
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/04/03 :  22:25:27  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
hoppas du körde a/b test med din favorit cd-spelare...annars e det ju svårt å veta vad som låter dåligt

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2005/04/06 :  20:58:38  Show Profile Send Sondek a Private Message  Reply
quote:
Har hört den. Inte imponerad alls.


Nää tacka vetja Pioneer 668... dä ä grejer dä!

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/04/07 :  12:27:32  Show Profile Send molsson a Private Message  Reply
har inte hört den

No hay banda!!

Edited by - molsson on 2005/04/07 12:28:03
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000