Author |
Topic |
|
Akkelis Audio
Member
1026 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 13:01:09
|
Solen skiner, våren är här och så kommer tomten !!!!! DHL varianten, men ändå. Lagren måste fyllas på och den här gången är det två paket som skall bli extra spännande att öppna. Jag har nämligen beställt två prylar helt på rekommendation, inga bilder, inga hemsidor, inga fakta förutom ett utlovat välljud. Tänkte att vi tillsammans skall öppna dessa paket. |
www.akkelisaudio.com |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 13:02:51
|
Va spännande!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 13:10:39
|
Nå, få se då! |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
|
|
Akkelis Audio
Member
1026 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 15:38:22
|
Är fortfarande på mitt "riktiga" arbete och kameran som finns här är riktigt kass. Men för att stilla den värsta nyfikenheten var jag ändå tvungen att tjuvkika lite
En stor låda med mycket ”luft” i emballeringen. Om man tittar noga finns där även en mindre låda där något blankt tittar fram. Det visar sig vara en sådan här.
Givetvis i metall. Riktigt stilig måste jag säga.
|
www.akkelisaudio.com |
|
|
Akkelis Audio
Member
1026 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 16:31:47
|
Vi tittar lite närmare vad det kan vara
Givetvis finns det rör innuti Mer detaljer och givetvis bilder på insidan kommer då jag tagit hem paketen och har tillgång till en bättre kamera. |
www.akkelisaudio.com |
Edited by - Akkelis Audio on 2005/03/30 20:53:54 |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 20:09:56
|
Nu har vi väl väntat länge nog?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Akkelis Audio
Member
1026 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 20:40:14
|
Nu har jag kommit hem från veckans kurs i "Rockgitarr". Har en makalöst bra och cool lärare vid namn Danny Gill, kolla gärna upp honom på nätet.
Åkte moppe till jobbet idag så största delen av leveransen blev kvar där. Kan därför inte fortsätta redovisa det första paketet idag men det var ju TVÅ paket som skulle visas upp. Här har jag öppnat nummer två
Som synes så finns det urgröpningar i frigoliten som allt som oftast betyder att där finns rör.
Och lyfter vi på frigoliten så uppenbarar sig dena syn. Högklank plåt, rörsocklar, jo det är nog ännu en rörgrunka
|
www.akkelisaudio.com |
|
|
mangew
Semesterfirare
2297 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 20:50:30
|
Vill också prova rörförstärkare! |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 22:03:11
|
Läckert! |
|
|
|
Akkelis Audio
Member
1026 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 22:30:04
|
Och här står det ju vad det är, "Vacum tube pre-amplifier"
Men detta är faktiskt MER än så......
För tittar man på baksidan ser man en del konstigheter. Där finns förutom 3 linjeingångar något som heter "Buffer input" och så finns det två olika "Tímbre output". Denna grunka kan kopplas helt utan gain som en rörbuffert mellan exempelvis cd och förstärkare eller mellan för och slutsteg. Den ger då en "rörtuch" på ljudet och detta rörljud kan ha två olika karaktärer. (timbre)
Så vad vi har här är ett rörförsteg med två utgångar som har olika klangkaraktär och detta rörförsteg kan även användas som en passiv rörbuffert. Kom inte och säg att Kineserna inte är finurliga. |
www.akkelisaudio.com |
|
|
plind
Member
1378 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 23:08:19
|
Upprörande, undrar vad "Timbre" skulle säga om det här |
|
|
vole
Member
515 Posts |
Posted - 2005/03/30 : 23:48:57
|
Den såg ju trevlig ut ! Vad är det för fabrikat på förstärkaren ? |
All strävan efter liv, leder till lidande !
"Why keep asking questions when your head is full"
|
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2005/03/31 : 02:38:36
|
Två olika lägen på "Timbre"?
Skämt åsido, trevlig apparat. |
Bravo |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2005/03/31 : 12:16:45
|
Snacka om personlighetsklyvning
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/03/31 : 13:35:29
|
Intressant lösning. Lite liknanade den på Schanling-cd-spelaren med OPamps-utgång eller rör-utgång.
Men nu vill vi väll ändå höra lite mer om slutsteget!!!
|
|
|
|
Gurkan
Member
66 Posts |
Posted - 2005/03/31 : 17:44:54
|
Vad kostar försteget? skulle ju bli fint ihop med eAR1001, glänser så fint :D |
|
|
Akkelis Audio
Member
1026 Posts |
Posted - 2005/03/31 : 19:16:00
|
Då var alla paket hemma och en bättre kamera finns tillgänglig. Tyvärr börjar ljuset ta slut för dagen men det kan inte hjälpas, här kommer lite nytagna bilder.
Fjärrkontrollen hör alltså ihop med denna apparat. Tyvär är de inte färgmatchade, fjärren är i aluminium och apparaten i övrigt är i "champagne".
Tittar vi närmare och läser texten så ser vi vad det är för apparat. Just det, ännu ett rörförsteg Flest rörförsteg vinner
Och lyfter vi på locket ser vi en konstruktion som ser lika annorlunda som rörkonstruktioner ofta gör för en oinitierad. (jag) Men tre olika transformatorer kan identifieras, likaså 4 stycken rör innuti sina plåtkoppar. En volympott, lite reläer till ingångarna, två IC kretsar och lite annat smått och gott. Det verkar vara en kombination av hardwirat och kretskort. Om det är en vettig konstruktion eller ej kan jag inte bedöma. Jag får koncentrera mig på hur det låter istället.
Och med försteget inkopplat kan jag konstatera att det fungerar och att alla dioder lyser i matchande blått, dvs matchande med Esound cd spelaren och LITE DAC-50.
Det var allt för denna gången. Vi får se vad jag kan ta hem för skoj nästa gång. |
www.akkelisaudio.com |
|
|
m_persson79
100.000-klubben
787 Posts |
Posted - 2005/04/01 : 02:19:05
|
Akkelis Audio:
Kollade din hemsida. Du saluför "Kina-HiFi", perfa tycker jag.. tror de är mer prisvärda än många andra s.k. HighEnd-produkter..
Saluför du även dessa + andra produkter du presenterat här i bildreportage-delen?
|
|
|
Akkelis Audio
Member
1026 Posts |
Posted - 2005/04/01 : 07:43:03
|
Förfrågningar av olika slag är bäst att ta via mail eller PM.
"Gurkan" du har för övrigt fått både PM och mail..
De produkter som visats i denna tråden är för tillfället inget som ingår i "grundsortimentet" utan mer roliga grejer som tas hem, testas lite och sedan hamnar de under "erbjudanden" eller "beg/demo".
MVH |
www.akkelisaudio.com |
Edited by - Akkelis Audio on 2005/04/03 15:34:35 |
|
|
everwake
Member
268 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 15:32:37
|
intressant fjärr, den är exakt lika dan som den till Cayin A-88T, får en att undra hur många fabriker de egentligen har i kina, är det typ2 fabriker som öser ut olika fabrikat?
appropå fabrikat, var är det för fabrikat på Sg-200, ser intressant ut |
|
|
Akkelis Audio
Member
1026 Posts |
Posted - 2005/04/05 : 16:21:23
|
Jo man kan ju börja fundera hur många fabriker och OEM tillverkare det egentligen finns.
Det blanka rörförsteget heter för övrigt OEM och det andra heter Shuguang SG-200B. |
www.akkelisaudio.com |
|
|
|
Topic |
|