HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Ino Audio
 Posta bilder på Ino Audio-modeller här.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2005/04/06 :  19:32:10  Show Profile Send molsson a Private Message  Reply
Ser inte piP's filter väldigt billiga ut? Dessutom, hur mår spolarna av att limmas på magneten?

No hay banda!!
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2005/04/06 :  19:39:46  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message  Reply

quote:
Blir det inte lite mycket eko med så lite dämpning i rummet? 1:a reflexen till vänster ser ut att kunna bli problematisk.

Jag flyttar ut och in högtalaren i rummet när jag "finlyssnar".
Håller på att skissa på 5-6 absorbenter med hyffsad WAF
Träpersienner, cd-hyllor och växter agerar diffusorer för närvarande. Har en stor hörnsoffa och matta som absorberar en del, men visst finns det att göra.
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/04/06 :  19:53:46  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
quote:
Ser inte piP's filter väldigt billiga ut? Dessutom, hur mår spolarna av att limmas på magneten?

Tja, det kanske dom gör. Dom gör sitt jobb bra trots det

Spolen är givetvis anpassad för att monteras på magneten.

Mvh

Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/04/06 :  20:42:07  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
billiga å billiga...det finns inget som säger att dyrare komponenter "låter" bättre...det gäller att matcha komponenter med varann

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/06 :  21:07:10  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Haakan.
Där har du helt rätt enligt vad jag snabbt upptäckte vid lyssning innan o efter hård uppgradering av ett par SF exstremor med levinsons stora monoblock osv..

Det lät fullkomligt SKIT efter moddningen..

Så där är en högtalare som enligt mig blev analytisk. hård. kall samt jäkligt omusikalisk..

All nerv var totalt bortblåst. ingen vibb i luften. enbart rent o tydligt med jobbigt att höra på...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2005/04/07 :  01:02:17  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
i56s vill man ju ha ett par... inte för jag vet hur de låter men jag kan nästan föreställa mig känslan av att ha dessa två stirrandes på en när man sitter som ett fån i soffan/fotöljen. Om inte annat så för att de är...hur ska man trycka ur sig?... brutala!... där satt den!

Har aldrig hört nåt av inos verk men är helt klart jävlit nyfiken!

Så hur får man tag på ett par i56s?
r?

i56s/i56r.. vad gäller? vad är skillnaden/erna?
Måste de ha mustigt basstöd, eller räcker de som de är? de ser iaf ut att vara kapabla till att "stå på egna ben".

o en sista fråga... kan de rocka?
Lyssnar inte på "gles finsmakar jazz" utan metal av den värsta sorten, så uttryck som "spelglädje" och "mangelfaktor" står högt på listan.

Ursäkta OT

Frozen Brains Tell No Tales

Edited by - Lepra on 2005/04/07 02:46:18
Go to Top of Page

Jax
Member

667 Posts

Posted - 2005/04/07 :  08:37:20  Show Profile  Visit Jax's Homepage Send Jax a Private Message  Reply
r56 heter de och är studioversionen av i56. i56s är signaturversionen och i56es är en riktig ickekompromissversion.

Tänk på att i56 är toppsystem avsedda att spela över 80Hz. Kompletteras med bassystem.

/Janne

Rörfreak och snål smålänning i blodet.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/04/07 :  10:43:14  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Lepra> De kan nog mangla på ganska duktigt, max ljudtryck ligger på över 127 dB. De ska kompletteras med basmoduler (gärna z-4)

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2005/04/08 :  08:17:05  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message  Reply
men Y-2 eller Y-4 räcker nog bra också...

quote:
Så hur får man tag på ett par i56s?

att kontakta Öhman är nog det bästa, men räkna med att väntetiden är låååång, över ett år skulle jag gissa.
Å andra sidan behöver de flesta nog lite tid på sig att spara ihop till kostnaden för ett par i56s. Vill minnas att ett par kostar någonstans runt 70 000:-.
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2005/04/08 :  09:17:37  Show Profile Send Lepra a Private Message  Reply
Får ta och kontakta honom.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

soren
Member

311 Posts

Posted - 2005/04/24 :  12:10:48  Show Profile Send soren a Private Message  Reply

Bilden blev lite suddig (ville inte använda blixt).

pi60 + pX-2 i svartask.

Jag tog en hel del bilder under monteringen, så om någon skulle stöta på patrull vid montering så säg till.

/Sören
Go to Top of Page

molle
Starting Member

25 Posts

Posted - 2005/04/28 :  23:18:06  Show Profile Send molle a Private Message  Reply
Här en ljudlös panorering runt en pi60s. Lite hifi-porrig film noir-känsla om jag får säga det själv: http://www.prisjakt.nu/galleri.php?mode=show_video&video=35988.mpeg&user=Molle%20M
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/04/28 :  23:54:22  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Fin panorering!

Är det körsbär?

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

molle
Starting Member

25 Posts

Posted - 2005/04/30 :  00:51:34  Show Profile Send molle a Private Message  Reply
quote:
Fin panorering!

Tackar och bockar! Jag håller mig strikt till Dogmareglerna...

quote:
Är det körsbär?

Nix, det är oxiderad ek, lackade med Ino-gloss 90. Genom att oxidera fanéret påverkas träet inte av solen, utan behåller samma färgskala. Finns en bättre bild tidigare i tråden.
Go to Top of Page

mats
Member

123 Posts

Posted - 2005/04/30 :  22:09:45  Show Profile Send mats a Private Message  Reply
Måste säga att i början tyckte jag att PI60 var fule men dom växer på :).
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/07/28 :  18:31:33  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
quote:
Spolen är givetvis anpassad för att monteras på magneten

Å fa*!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

JD
Member

177 Posts

Posted - 2005/07/28 :  18:46:31  Show Profile Send JD a Private Message  Reply
quote:
Nix, det är oxiderad ek, lackade med Ino-gloss 90.

Egen färg!!! Låter den bra......

Vi tänker sällan på vad vi har men ständigt på vad vi inte har....

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/07/29 :  01:42:13  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/07/29 :  01:48:09  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Hemma hos Rydberg

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/07/30 :  18:24:17  Show Profile Send m_persson79 a Private Message  Reply
Rydberg pi60s är lätt de snyggaste jag sett!!!
Go to Top of Page

Llönnblom
Brutal-"Harry" 2005

787 Posts

Posted - 2005/07/30 :  19:47:00  Show Profile Send Llönnblom a Private Message  Reply
vilken grym färg,vilket kvalitetsjobb
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/07/30 :  19:51:46  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
Är blanksvart en "grym färg"?

Ruggigt fräscha högtalare är det iaf.

Mina pi60 kommer nog bli spännande och annorlunda när de är klara hos lackeraren Hoppas det blir snyggt ochså

Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2005/08/05 :  12:45:41  Show Profile Send Baltazar a Private Message  Reply
En bild på mina pi60:

Edited by - Baltazar on 2005/08/05 12:46:55
Go to Top of Page

Gaston
Starting Member

11 Posts

Posted - 2005/08/06 :  23:52:49  Show Profile Send Gaston a Private Message  Reply
Profundus-P som jag byggt, fanérat med Al och oljat. Avfasningen fanns inte med på ritningen, den lade jag till själv.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/08/07 :  11:32:18  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
quote:
Avfasningen fanns inte med på ritningen, den lade jag till själv.
Och den avfasningen gjorde det hela så mycket mer läckert!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000