Author |
Topic  |
matte76
100.000-klubben

6570 Posts |
Posted - 2005/05/13 : 08:25:28
|
Echo & The Bunnymen - "Ocean rain" och "Crocodiles". Två mycket bra skivor! Rekommenderas! |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
 |
|
plysch
Member

183 Posts |
Posted - 2005/05/13 : 12:09:22
|
MADISON DYKE - ZEITMASCHINE På vinyl då förstås....RIKTIGT BRA, rekomenderas varmt. Mkt. mellotron

|
The invisible man came in to my room, and I didn´t see him. http://www.pop.nu/show_collection.asp?user=4327 |
 |
|
krellmaster
Member

886 Posts |
Posted - 2005/05/13 : 12:13:18
|
Det var 2 beggade vinylskivor jag hittade för en 10:a st. Alice Coopers "Schools Out" ser rät skruttig ut men omslaget är OK samt "Eine kleine nachtmusik" på DG med Karajan, en mycket svänging version. |
nyfiken skeptiker |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2005/05/13 : 13:50:25
|
Just nu så trillade det in 2 äldre Diana Krall skivor Love Scenes
 och Stepping out

Samt "Walk" med Jeanette Lindström

|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
MONTANA
Member

534 Posts |
Posted - 2005/05/16 : 15:03:13
|
Bestilte følgende innspillinger fra USA nylig:
- Barber, Pachelbel, Tchaikovsky, Grainger / Leonid Slatkin / St. Louis Symphny Orchestra (Hybrid SACD) - Tchaikovsky, Swan Lake / Russian State Symphony Orchestra ( Hybrid SACD) Dvoràk, Symphony no. 9 / Tchaikovsky, Rome & Juliet / Netherlands Phil. Orch. Amsterdam (Hybrid SACD) - A. Vibaldi / Le Quattro Stagioni / L'Arte Dell' Arco (Hybrid SACD) - Vivaldi - Vespri per l'Assunzione di Maria Vergine / Concerto Italiano / Rinaldo Alessandrini (CD) - Shivaree - I Oghtta Give You A Shot In The Head For Making Me Live In This Dump (CD) - Tord Gustavsen Trio - The Ground (CD) - Tord Gustavsen Trio - Changing Places (CD)
Mye melodiøs klassisk, noe "off-stream" rock og et par norske jazz-innspillinger i verdensklasse.
Gleder meg til å spille disse platene på Cary CD 306 SACD med 768 KHz Upsampling (!!!) for "red book CD", doble powersupplies, jitter-eliminering, helt alumiminiumschassis og koneformede "metal feet" for vinbrasjonskontroll, som kommer fra USA primo juni...

|
HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com / www.emmlabs.com System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no |
Edited by - MONTANA on 2005/05/16 15:06:01 |
 |
|
ninja
Member

2476 Posts |
Posted - 2005/05/16 : 19:07:14
|
Senaste skivor:
Ben Harper & The Innocent Criminals, LIVE FROM MARS Yello, ESSENTIAL YELLO
|
Made in SFRJ! First they came; HD 60 fps |
 |
|
MONTANA
Member

534 Posts |
Posted - 2005/05/16 : 19:56:47
|
Bestilte i dag fra USA også følgende innspillinger:
- Vivaldi - Stabat Mater , Opus 111, (Hybrid SACD) - Vivaldi - Orlando Finto Pazzo (2CD) - Vivaldi - La verit in cimento / Opere Teatrali / Vol. 2 (2CD) - Vivaldi - Motetti RV 629, 631, 633, 623, 328, 630 (CD)
Samtlige er kvalitetsinnspillinger fra 2003 - 2005.
Barokken lenge leve!   
|
HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com / www.emmlabs.com System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no |
 |
|
mangs
Member

622 Posts |
Posted - 2005/05/17 : 13:36:22
|
Gjorde precis en beställning på följande skivor och hopaps att någon faller i smaken:
Knopfler Mark - Ragpicker's Dream Williams Robbie - Life Thru A Lens Krall Diana - Live In Paris Krall Diana - All For You Mann Aimee - Lost In Space Zelmani Sophie - Precious Burden Absolute Music - Absolute Reggae Classics Pink Floyd - Dark Side Of The Moon Zelmani Sophie - Sophie Zelmani Brightman Sarah - In Concert Zelmani Sophie - Time To Kill Corrs - In Blue Williams Robbie - Sing When You're Winning Krall Diana - Girl In The Other Room Iron Maiden - Edward The Great - Greatest Hits Krall Diana - Love Scenes Krall Diana - When I Look In Your Eyes Williams Robbie - Escapology
|
 |
|
MONTANA
Member

534 Posts |
Posted - 2005/05/18 : 22:29:23
|
Har noen av de platene du har bestilt, her er min rating av musikk / innspillingskvalitet:
M. Knopfler - Ragpicker's Dream: 5 av 10 poeng / 7 av 10 poeng P. Floyd - Dark Side Of The Moon: 6 av 10 poeng / 6 av 10 poeng / 4 av 10 poeng. D. Krall - Girl In The Other Room (Hybrid SACD/CD): 3 av 10 poeng / 9 av 10 poeng.
|
 |
|
gudmundsson
Member

166 Posts |
Posted - 2005/05/19 : 09:32:54
|
Här är mitt bidrag till veckans skivskörd.
Paatos - Timeloss (Köpte bara för att jag gillar Kallocain) Paatos - Kallocain (Steven Wilson (Porcupine Tree) har mixat albumet) Ryan Adams - Cold roses (En bra uppföljning på "Love is hell") |
 |
|
Jonasihm
Member

385 Posts |
Posted - 2005/05/19 : 11:07:02
|
Senaste inköp
Ryan Adams Cold roses Nine Inch Nails With teeth Linkin Park Meteora |
NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40 |
 |
|
jonasz
Member

2543 Posts |
Posted - 2005/05/19 : 11:22:17
|
Lumsk: Åsmund Frægdegjevar Lumsk: Troll
 |
You'll Never Walk Alone... |
 |
|
matte76
100.000-klubben

6570 Posts |
Posted - 2005/05/19 : 13:50:16
|
Senaste inköp
Megadeth - Rust in peace Echo & the bunnymen - Heaven up here |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
 |
|
TBA
Member

290 Posts |
Posted - 2005/05/22 : 20:14:15
|
Cure: Faith och Seventeen Seconds bägge deluxe edition som släpptes den 2:a maj. |
 |
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2005/05/22 : 22:59:53
|
Jag har beställt lite gamla godingar från Second Spin. Alltså begagnade cdskivor samtliga Mobile Fidelity Gold:
Emerson Lake & Palmer: "Trilogy" John Hiatt: "Bring the family" Pink Floyd: "Dark side of the moon" ¨ The Police: "Synchronicity"
Pink Floyd,s Dark side... är den enda som jag har hört härhemma från Mobile Fidelity i en jämförelse mot originalcd,n och den hade betydligt bättre ljudkvalitet. |
Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg. http://www.jormadesign.com/ |
 |
|
gcs
Member

5273 Posts |
Posted - 2005/05/24 : 00:31:44
|
Jag fick två skivor idag en med Xavier Cugat och den andra är en 3-kanals SACD Joaquin Rodrigo "Concierto de Aranjuez". |
 |
|
sisko
Member

202 Posts |
Posted - 2005/05/24 : 08:51:34
|
Senaste inköp är music has right to children - Boards of Canada och selected ambient works vol. 2 - Aphex Twin. Blev sugen att ha de här två efter en diskussion här på forumet. Jag tycker väl att de är sådär. Inget i klass med Lifeforms av Future sound of London. Är det förresten någon som kan tipsa mig om bra musik i stil med fsol-skivan? |
 |
|
Drem
Member

696 Posts |
Posted - 2005/05/27 : 15:08:22
|
Anders Widmark - Featuring Sara Isaksson |
Just nu: Musik: Bladerunner OST Film: "Jimmy P" [BLURAY]
Musik- och Filmanläggning
|
 |
|
f95toli
Member

4209 Posts |
Posted - 2005/05/27 : 15:30:35
|
Sisko: "Lifeforms" är väl 12-13 år gammal? Jag tror jag har den hemma (det är i alla fall en tidig FSOL) men det var nog tio år sedan jag lyssnade på den sist. |
 |
|
Leif Eriksson
Member

700 Posts |
Posted - 2005/05/27 : 18:39:04
|
Jorma! Gillar du John Hiatt, då får du inte missa MOFI´s utgåva av "Riding with the King", ej att förglömma MOFI utgåvan av "Who´s Next", inte Hiatt men en Höjdare!! |
"the bitterness of low quality, remains long after, the sweetness, of low price" //Leif |
 |
|
hogga
Member

239 Posts |
Posted - 2005/05/27 : 18:44:48
|
Snart skall jag hämta Residents: The Commercial Album på Vi (fd Vivo). 40 låtar på vardera 1 minut. Spännande. |
 |
|
Neon Park
Member

1013 Posts |
Posted - 2005/05/27 : 19:49:57
|
Idag var jag in på Svala&Söderlund och hittade 4st CD. The Rippingtons-Live Across America Keiko Matsui-Cherry Blossom Melissa Errico-Blue Like That Ana Caram-Hollywood Rio Så nu blir det en skön lyssningsstund framöver. Mvh |
 |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2005/05/29 : 12:43:12
|
Köper skivor ganska regelbundet, så det är lite svårt att komma ihåg vilka jag har skaffat senast *ler* men här kommer ett försök.
Neil Young Crazy Horse: Rugged glory The Aviator, soundtrack Soukouss Party (Soukous is a musical genre formed in Zaire and the Congo in the early 20th century, also known as Lingala music in East Africa and Congo music in English-speaking West Africa. = Wikipedia. Taj Mahal: Mkutano Comfort Zone vol. 4 Saoco: The best of (latinska rytmer) Beausoleil: L’Amour Ou La Folie Porcupine Tree: Coma divine Nick Lowe: The impossible bird Elvis Presley: 2nd to none Mojo: Southern soul (följer med gratis med tidningen) Lucinda Williams: Essence Otish Rush: Good ’uns Brinsley Schwarz: Nervous On The Road/The New Favourites Of (smart att ha två album på en och samma cd) Ray Charles: The Definitive Small Faces: Small Faces
Väntar på dessa: Renaissance: Turn Of The Card Renaissance: Scheherazade And Other Stories Renaissance: Ashes Are Burning Monkees: The Definitive War: Best of Meters: Very best of
Samt: Nirvana Lounge Vol.1 Afterlife: Simplicity Two Thousand
Som synes en ganska blandat kompott. Gillar det mesta, men inte väldigt extrema stilar. Alltid svag för skön chill out/lounge musik. |
Edited by - pick-me-up on 2005/05/29 13:11:33 |
 |
|
mayday
350.000-klubben

8338 Posts |
Posted - 2005/05/29 : 13:16:52
|
Beställde igår dessa: 1. Ekdahl Lisa En samling sånger 1994-2003 2. Miskovsky Lisa Fallingwater 2003 3. Miskovsky Lisa Lisa Miskovsky 2004(New version) |
DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket  Mayday DIY Blogg http://maydaydiy.wordpress.com/
|
 |
|
Stefaeri2001
Member

563 Posts |
Posted - 2005/05/30 : 13:54:29
|
Även jag köpte Tori Amos "The Beekeeper" senast. En utmärkt platta tycker jag - fortfarande mer mainstream i approach (som föregångaren) men nu med oerhört starka låtar. På den gamla goda tiden hade detta räknats som ett dubbelalbum av stora mått! Rekommenderas. |
 |
|
Topic  |
|