HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vilket är ditt senaste skivinköp?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 101

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/13 :  08:25:28  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Echo & The Bunnymen - "Ocean rain" och "Crocodiles". Två mycket bra skivor! Rekommenderas!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

plysch
Member

183 Posts

Posted - 2005/05/13 :  12:09:22  Show Profile  Visit plysch's Homepage Send plysch a Private Message  Reply
MADISON DYKE - ZEITMASCHINE
På vinyl då förstås....RIKTIGT BRA, rekomenderas varmt. Mkt. mellotron

The invisible man came in to my room, and I didn´t see him.
http://www.pop.nu/show_collection.asp?user=4327
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/05/13 :  12:13:18  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message  Reply

Det var 2 beggade vinylskivor jag hittade för en 10:a st. Alice Coopers "Schools Out" ser rät skruttig ut men omslaget är OK samt "Eine kleine nachtmusik" på DG med Karajan, en mycket svänging version.

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/05/13 :  13:50:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Just nu så trillade det in 2 äldre Diana Krall skivor
Love Scenes

och Stepping out

Samt "Walk" med Jeanette Lindström

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2005/05/16 :  15:03:13  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message  Reply
Bestilte følgende innspillinger fra USA nylig:

- Barber, Pachelbel, Tchaikovsky, Grainger / Leonid Slatkin / St. Louis Symphny Orchestra (Hybrid SACD)
- Tchaikovsky, Swan Lake / Russian State Symphony Orchestra ( Hybrid SACD)
Dvoràk, Symphony no. 9 / Tchaikovsky, Rome & Juliet / Netherlands Phil. Orch. Amsterdam (Hybrid SACD)
- A. Vibaldi / Le Quattro Stagioni / L'Arte Dell' Arco (Hybrid SACD)
- Vivaldi - Vespri per l'Assunzione di Maria Vergine / Concerto Italiano / Rinaldo Alessandrini (CD)
- Shivaree - I Oghtta Give You A Shot In The Head For Making Me Live In This Dump (CD)
- Tord Gustavsen Trio - The Ground (CD)
- Tord Gustavsen Trio - Changing Places (CD)

Mye melodiøs klassisk, noe "off-stream" rock og et par norske jazz-innspillinger i verdensklasse.

Gleder meg til å spille disse platene på Cary CD 306 SACD med 768 KHz Upsampling (!!!) for "red book CD", doble powersupplies, jitter-eliminering, helt alumiminiumschassis og koneformede "metal feet" for vinbrasjonskontroll, som kommer fra USA primo juni...

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no

Edited by - MONTANA on 2005/05/16 15:06:01
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2005/05/16 :  19:07:14  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Senaste skivor:

Ben Harper & The Innocent Criminals, LIVE FROM MARS
Yello, ESSENTIAL YELLO

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2005/05/16 :  19:56:47  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message  Reply
Bestilte i dag fra USA også følgende innspillinger:

- Vivaldi - Stabat Mater , Opus 111, (Hybrid SACD)
- Vivaldi - Orlando Finto Pazzo (2CD)
- Vivaldi - La verit in cimento / Opere Teatrali / Vol. 2 (2CD)
- Vivaldi - Motetti RV 629, 631, 633, 623, 328, 630 (CD)

Samtlige er kvalitetsinnspillinger fra 2003 - 2005.

Barokken lenge leve!

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

mangs
Member

622 Posts

Posted - 2005/05/17 :  13:36:22  Show Profile Send mangs a Private Message  Reply
Gjorde precis en beställning på följande skivor och hopaps att någon faller i smaken:

Knopfler Mark - Ragpicker's Dream
Williams Robbie - Life Thru A Lens
Krall Diana - Live In Paris
Krall Diana - All For You
Mann Aimee - Lost In Space
Zelmani Sophie - Precious Burden
Absolute Music - Absolute Reggae Classics
Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
Zelmani Sophie - Sophie Zelmani
Brightman Sarah - In Concert
Zelmani Sophie - Time To Kill
Corrs - In Blue
Williams Robbie - Sing When You're Winning
Krall Diana - Girl In The Other Room
Iron Maiden - Edward The Great - Greatest Hits
Krall Diana - Love Scenes
Krall Diana - When I Look In Your Eyes
Williams Robbie - Escapology
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2005/05/18 :  22:29:23  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message  Reply
Har noen av de platene du har bestilt, her er min rating av musikk / innspillingskvalitet:

M. Knopfler - Ragpicker's Dream: 5 av 10 poeng / 7 av 10 poeng
P. Floyd - Dark Side Of The Moon: 6 av 10 poeng / 6 av 10 poeng / 4 av 10 poeng.
D. Krall - Girl In The Other Room (Hybrid SACD/CD): 3 av 10 poeng / 9 av 10 poeng.

www.emmlabs.com
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2005/05/19 :  09:32:54  Show Profile Send gudmundsson a Private Message  Reply
Här är mitt bidrag till veckans skivskörd.

Paatos - Timeloss (Köpte bara för att jag gillar Kallocain)
Paatos - Kallocain (Steven Wilson (Porcupine Tree) har mixat albumet)
Ryan Adams - Cold roses (En bra uppföljning på "Love is hell")
Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2005/05/19 :  11:07:02  Show Profile Send Jonasihm a Private Message  Reply
Senaste inköp

Ryan Adams Cold roses
Nine Inch Nails With teeth
Linkin Park Meteora

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40
Go to Top of Page

jonasz
Member

2543 Posts

Posted - 2005/05/19 :  11:22:17  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Lumsk: Åsmund Frægdegjevar
Lumsk: Troll

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/19 :  13:50:16  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Senaste inköp

Megadeth - Rust in peace
Echo & the bunnymen - Heaven up here

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2005/05/22 :  20:14:15  Show Profile Send TBA a Private Message  Reply
Cure: Faith och Seventeen Seconds bägge deluxe edition som släpptes den 2:a maj.
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2005/05/22 :  22:59:53  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Jag har beställt lite gamla godingar från Second Spin.
Alltså begagnade cdskivor samtliga Mobile Fidelity Gold:

Emerson Lake & Palmer: "Trilogy"
John Hiatt: "Bring the family"
Pink Floyd: "Dark side of the moon" ¨
The Police: "Synchronicity"

Pink Floyd,s Dark side... är den enda som jag har hört härhemma från Mobile Fidelity i en jämförelse mot originalcd,n och den hade betydligt bättre ljudkvalitet.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2005/05/24 :  00:31:44  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Jag fick två skivor idag en med Xavier Cugat och den andra är en 3-kanals SACD Joaquin Rodrigo "Concierto de Aranjuez".
Go to Top of Page

sisko
Member

202 Posts

Posted - 2005/05/24 :  08:51:34  Show Profile Send sisko a Private Message  Reply
Senaste inköp är music has right to children - Boards of Canada och selected ambient works vol. 2 - Aphex Twin. Blev sugen att ha de här två efter en diskussion här på forumet. Jag tycker väl att de är sådär. Inget i klass med Lifeforms av Future sound of London. Är det förresten någon som kan tipsa mig om bra musik i stil med fsol-skivan?
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/05/27 :  15:08:22  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Anders Widmark - Featuring Sara Isaksson

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2005/05/27 :  15:30:35  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Sisko: "Lifeforms" är väl 12-13 år gammal? Jag tror jag har den hemma (det är i alla fall en tidig FSOL) men det var nog tio år sedan jag lyssnade på den sist.
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2005/05/27 :  18:39:04  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message  Reply
Jorma! Gillar du John Hiatt, då får du inte missa MOFI´s utgåva av "Riding with the King", ej att förglömma MOFI utgåvan av "Who´s Next", inte Hiatt men en Höjdare!!

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2005/05/27 :  18:44:48  Show Profile Send hogga a Private Message  Reply
Snart skall jag hämta Residents: The Commercial Album på Vi (fd Vivo). 40 låtar på vardera 1 minut. Spännande.
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2005/05/27 :  19:49:57  Show Profile Send Neon Park a Private Message  Reply
Idag var jag in på Svala&Söderlund och hittade 4st CD.
The Rippingtons-Live Across America
Keiko Matsui-Cherry Blossom
Melissa Errico-Blue Like That
Ana Caram-Hollywood Rio
Så nu blir det en skön lyssningsstund framöver.
Mvh
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2005/05/29 :  12:43:12  Show Profile Send pick-me-up a Private Message  Reply
Köper skivor ganska regelbundet, så det är lite svårt att komma ihåg vilka jag har skaffat senast *ler* men här kommer ett försök.

Neil Young Crazy Horse: Rugged glory
The Aviator, soundtrack
Soukouss Party (Soukous is a musical genre formed in Zaire and the Congo in the early 20th century, also known as Lingala music in East Africa and Congo music in English-speaking West Africa. = Wikipedia.
Taj Mahal: Mkutano
Comfort Zone vol. 4
Saoco: The best of (latinska rytmer)
Beausoleil: L’Amour Ou La Folie
Porcupine Tree: Coma divine
Nick Lowe: The impossible bird
Elvis Presley: 2nd to none
Mojo: Southern soul (följer med gratis med tidningen)
Lucinda Williams: Essence
Otish Rush: Good ’uns
Brinsley Schwarz: Nervous On The Road/The New Favourites Of (smart att ha två album på en och samma cd)
Ray Charles: The Definitive
Small Faces: Small Faces

Väntar på dessa:
Renaissance: Turn Of The Card
Renaissance: Scheherazade And Other Stories
Renaissance: Ashes Are Burning
Monkees: The Definitive
War: Best of
Meters: Very best of

Samt:
Nirvana Lounge Vol.1
Afterlife: Simplicity Two Thousand

Som synes en ganska blandat kompott. Gillar det mesta, men inte väldigt extrema stilar. Alltid svag för skön chill out/lounge musik.

Edited by - pick-me-up on 2005/05/29 13:11:33
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2005/05/29 :  13:16:52  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Beställde igår dessa:
1. Ekdahl Lisa En samling sånger 1994-2003
2. Miskovsky Lisa Fallingwater 2003
3. Miskovsky Lisa Lisa Miskovsky 2004(New version)

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2005/05/30 :  13:54:29  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
Även jag köpte Tori Amos "The Beekeeper" senast. En utmärkt platta tycker jag - fortfarande mer mainstream i approach (som föregångaren) men nu med oerhört starka låtar. På den gamla goda tiden hade detta räknats som ett dubbelalbum av stora mått! Rekommenderas.
Go to Top of Page
Page: of 101 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000