Author |
Topic |
myskankan
Member
177 Posts |
|
edison
N.A.udiophile
2529 Posts |
Posted - 2008/04/13 : 22:36:54
|
"Solo Acoustic Vol. 2" Jackson Browne
"A fraction of you" Fredrika Stahl |
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad. |
|
|
wolfman
Member
220 Posts |
Posted - 2008/04/14 : 15:18:21
|
Skivbörsbesök blev det även denna helg, Rainbow Music i Solna www.rainbowmusic.nu
Kom hem med..
Fleetwood Mac - Fleetwood Mac (USA-press) Fleetwood Mac - Rumours (Kanada-press) Iron Maiden - The Number Of The Beast Iron Maiden - Piece Of Mind Roger Waters - The Pros And Cons Of Hitch Hiking |
Edited by - wolfman on 2008/04/14 15:19:14 |
|
|
Magoo
Member
509 Posts |
Posted - 2008/04/15 : 18:23:00
|
Ett exemplar av Elvis Presly-samlingen 1. Bara en massa listettor, men den är inte så tokig faktiskt. |
comfortably numb |
|
|
Beat
Member
1505 Posts |
|
Magoo
Member
509 Posts |
Posted - 2008/04/18 : 08:36:43
|
Glömde att det har blivit en: Amy Winehouse - Back to black också. |
comfortably numb |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2008/04/26 : 18:33:39
|
quote: Amy Winehouse - Back to black också.
Den finns väl även på vinyl, har den på cd nu, plus Duffy's "Rockferry" och Timbaland's "Shock value", förra årets bästa platta .
99:-/styck på CD-wow. |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
wolfman
Member
220 Posts |
Posted - 2008/04/28 : 10:47:21
|
Jag och en kompis var på en lite skivbörsvända nu i helgen
Roberta Flack - Killing Me Softly Dag Vag - Dag Vag Big Country - Peace In Our Time America - History: America's Greatest Hits Big Audio Dynamite - This Is Big Audio Dynamite Michael Jackson - Bad Michael Jackson - Thriller Bruce Springsteen - Glory Days EP Bruce Springsteen - Born To Run Alice Cooper - Billion Dollar Babies Steve Earle - Guitar Town Bruce Springsteen - The Wild, The Innocent & The E Street Shuffle Rainbow - Long Live Rock 'n' Roll The Edgar Winter Group - They Only Come Out At Night Queen - A Night At The Opera
Total kostnad: 280:-
Kompisen köpte en samling på blocket, så av honom fick jag några av dubbletterna gratis
Bob Dylan - John Wesley Harding Cream - The Greatest Rock Sensation ZZ Top - Tres Hombres ZZ Top - Degüello Dire Straits - Brothers In Arms Megadeth - Countdown to Extinction Megadeth - Peace Sells...But Who's Buying? Megadeth - So Far, So Good, So What ! Megadeth - Rust In Peace Frank Zappa - Joes Garage Act I. |
|
|
Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst
490 Posts |
Posted - 2008/05/02 : 18:32:18
|
Dagens skörd: Prodigy - The fat of the land Spin Doctors - Pocket full of cryptonite Levellers - Zeitgeist Alice in Chains - dirt In Flames - Reroute to remain Rage against the machine - Rage against the machine Weezer - Weezer Imperiet - Greatest hits Jennifer Warnes - Famous blue raincoat Thåström - Det är ni som e dom konstiga det är jag som e normal Elin sigvardsson - Saturday light naive Mike Oldfield - Voyager Queensr˙che - Promised Land Bruce Springsteen - Tunnel of love Faith no More - king for a day Pearl Jam - Ten Lenny Krawitz - Greatest hits Atomic Swing - A car crash in the blue In Flames - Come clarity Thunder - Giving the game away, tenth anniversary edition Bob hund - 10 år bakåt och 100 år framåt Bruce Springsteen - Nebraska björk - Debut D:A:D - helpyourselfish Shawn Colvin - Whole new you
En nätt liten laddning. |
Klubbmästare för Audiogrupp Väst Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...
Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
|
|
|
Eref
Member
1029 Posts |
Posted - 2008/05/03 : 22:41:23
|
Fyra kassetter(!) med klassisk musik köpta på Loppis. Verkar nästan ospelade. En är märkt "Månadens kassett" med den anrika skivaffären Waideles emblem. De låter riktigt bra på mitt gamla uppfräschade Luxordäck. Bäst gillar jag harpspelaren Patricia Spero. |
Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39 |
|
|
diffen
Member of Nerikes Audiofiler
622 Posts |
Posted - 2008/05/03 : 22:59:40
|
Bob Dylan "Modern Times" |
Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör |
|
|
RobertH
Member
400 Posts |
Posted - 2008/05/04 : 13:20:59
|
I förrgår så skickades äntligen min ISIS 12xLP vinylbox - innehållandes samtliga album och lite övrigt gott.. i samma paket så kommer även "ISIS - Holy Tears" EP:n även den på 12" Sedan så blev det även: My Bloody Valentine - Loveless (CD) My Bloody Valentine - Isn't Anything (CD) A Silver Mt Zion - He Has Left Us Alone But Shafts of Light Sometimes Grace the Corners of Our Rooms (LP)
Tyvärr får man ligga lite lågt på skivfronten just nu, då det sparas till andra godsaker (hifi hårdvara så klart!). :) |
Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA |
Edited by - RobertH on 2008/05/04 13:22:04 |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2008/05/04 : 21:41:21
|
Min lokala skivnasare hade sin årliga halva priset på hela butiken rea.
Vart en del handlat Pink Floyd och U2 dvd Shostakovij 1a o 7a Brahms Requim Arne Lamberth Dylan Solotion Fairport Convention Hans Zimmer Feist Alan Stivell Mahler 6a sacd
Var nog allt, tjänade ca en tusing på dessa inköp. Tja, någon form av självbedrägeri måste juh finnas med i spelet! Skall ta en redig lyssningskväll i veckan. Helgen har vart full av konsert och bilutställning. Ps Arne Lamberth är rackarns braaa Ds |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
Eref
Member
1029 Posts |
Posted - 2008/05/04 : 22:29:12
|
Köpte tre vinyler på loppis varav en totalt ospelbar nämligen "The Best of Perry Como", synd eftersom jag gillar en del av Perrys klassiker t.ex. "Catch a Falling Star". "Dan Andersson" med Thorstein Bergman i mint condition. Blev dock besviken på hans tolkning av "Jungman Jansson". Harry Brandelius gör den bättre! Sen var det en skiva med ledmotiv ur 50talsfilmer spelade av Hugo Montenegro och Billy May m.fl. Däremot köpte jag inte en packe EPskivor med Arne Lamberth fast jag höll i dem ett tag... Kanske missade jag något där. |
Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39 |
|
|
wolfman
Member
220 Posts |
Posted - 2008/05/05 : 10:34:22
|
Blev ett skivbörsbesök i helgen, kom hem med dom här vinylerna:
Bruce Springsteen - Darkness On The Edge Of Town Kraftwerk - Trans-Europe Express David Bowie - Scary Monsters (And Super-creeps) Bob Dylan - Blood On The Tracks Fleetwood Mac - Tango In The Night Pink Floyd - Meddle Queen - Sheer Heart Attack
|
|
|
Jonasihm
Member
385 Posts |
Posted - 2008/05/05 : 11:10:18
|
Oh Laura - A Song Inside My Head, A Demon In My Bed Familjen - Det Snurrar I Min Skalle The Gutter twins - Saturnalia
|
NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40 |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2008/05/05 : 11:33:03
|
De senaste två beställningarna från CDON (inget söndrigt fodral denna gången heller ):
Doris - Did you give the world some love today baby Fountains of Wayne - Fountains of Wayne Fountains of Wayne - Utopia Parkway Grandaddy - Under the western freeway/The sophtware slump (2 CD) Grandaddy - Just like the fambly cat Isolation Years - It´s golden Jackson Browne - Jackson Browne Jackson Browne - For everyman David Lindley - El Rayo-x Ulf Lundell - Törst Ulf Lundell - Sweethearts (rem+exp) Graham Parker - Stick to me Graham Parker - Squeezing out sparks Pugh Rogefeldt - Ja dä ä dä Muddy Waters - I´m ready Muddy Waters - Hard again Muddy Waters - At Newport 1960 |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
Toerne
Member
54 Posts |
Posted - 2008/05/05 : 14:47:19
|
RobertH: Men den boxen var väl längesen du beställde?
Själv fick jag The Black Keys - Attack & Release (LP) på posten idag. Med följande ettikett: "Produced by Danger Mouse, half speed, mastering audiophile quality, includes cd of entire album"
The Black Keys är ett tvåmanna bluesrock band, man kan kanske säga White Stripes med en jäkla massa Hendrix krydda kanske :) |
|
|
Little Esther-fan
Member
298 Posts |
Posted - 2008/05/05 : 18:21:46
|
Susanne Alfvengren från 2000: "Hur mycket väger månen?" |
|
|
j3n5
Member
58 Posts |
Posted - 2008/05/06 : 10:39:40
|
Feist - Let it die Feist - Open season Amy Winehouse - Back to black Duffy- Rockferry Hercules and love affair - Hercules...2008 |
Aurum Cantus M-102, Nuprime, Audeze. |
|
|
diffen
Member of Nerikes Audiofiler
622 Posts |
Posted - 2008/05/06 : 16:40:16
|
Min första HDCD skiva som ej är bränd... EmmyLou Harris "Wrecking Ball"
|
Man blir svart om munnen om man ljuger eller suger på ett avgasrör |
|
|
Gabe
Member
536 Posts |
Posted - 2008/05/07 : 17:19:55
|
Steve Winwood: 9 lives Was (Not Was): ;Boo! Jerry Fish & The Mudbug Club: Be yourself Willard grant conspiracy: pilgrim road
En god blandning! hälsar gabe |
Edited by - Gabe on 2008/05/07 17:20:32 |
|
|
Tompa-T
Member
301 Posts |
Posted - 2008/05/07 : 19:46:41
|
Vinyl.
The Best Of ZZ TOP "10 Legendary Texas Tales"
//-- Tompa -- |
HIFI & Musik nörd :-) |
|
|
matta
Member
627 Posts |
Posted - 2008/05/09 : 13:36:35
|
Duffy - den är ju riktigt bra... |
Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23) |
|
|
Kaleid
fd. "Halbermensch"
733 Posts |
Posted - 2008/05/09 : 18:48:35
|
Einsturzende Neubauten - Jewels En mycket komplett album med mycket läsning med samt dokumentär om hur låtarna spelas in tyvärr inte översatt. |
Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39 |
|
|
Topic |
|