Author |
Topic |
Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst
490 Posts |
Posted - 2007/03/19 : 02:53:40
|
Jag har till skillnad från Vox inte en vit månad varvid shoppingen fortsatt.
Dagens skörd från Barnes & Noble:
Sarah Mclachlan - Afterglow live, cd och dvd Magic Slim and the Teardrops - Snakebite, Chicagoblues med sväng. Gov´t Mule - The deep end volume 1 Gov´t Mule - The deep end volume 2 Warren Hayes presents - The Benefit concert volume 2 John Mayer trio - Try (Live)
Sen jag blev placerad här borta har jag nog köpt på mig runt 30 skivor och 15 koncert-dvder och det har kostat en rackarns massa pengar. Fast som jag har konstaterat, Det är lika bra att passa på när man hittar skivor man vill ha efter att det har varit ganska mycket stiltje i skivfloran hemma de senaste 2 åren.
/P
|
Klubbmästare för Audiogrupp Väst Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...
Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
|
|
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2007/03/19 : 08:49:41
|
Lite fynd från CDON:s 8-årsrea:
Radio Dept. - Pet Grief Zelmani Sophie - Memory Loves You Isolation Years - Sign, Sign Säkert - Säkert Calaisa - Calaisa
Bara kvalitet som ni ser!
|
Tremolo junkie! |
Edited by - alpinist on 2007/03/19 08:50:26 |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 14:59:41
|
Kosheen, "Damage"
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst
490 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 17:57:22
|
Jag har inlett min vita månad från skivköp. Inte en enda sen den 19:e mars.
/P |
Klubbmästare för Audiogrupp Väst Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...
Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
|
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2007/03/27 : 19:12:48
|
Holly Cole Trio - Temptation Raised Fist - Sound Of The Republic
Ungefär i samma genre! |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
|
|
Kaleid
fd. "Halbermensch"
733 Posts |
Posted - 2007/03/28 : 15:02:33
|
Det blev fler SACD/DTS remasters: Depeche Mode - Construction time Again och Black Celebration |
|
|
Gabe
Member
536 Posts |
Posted - 2007/03/28 : 15:20:24
|
Hade egentligen tänkt försöka mig på en "vit" månad - men så hände det något på vägen, närmare bestämt: Nicolai Dunger Herren och sången Pat Metheny & Brad Mehldau Quartet Richard Stauss En alpnsymfoni Andrew Bird Armchair apocryphia Willy Mason If the ocean gets rough Neil Young Live att Massey Hall 1971
Så kan det gå! hälsar Gabe
|
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2007/03/29 : 16:18:48
|
Oj, har köpt en massa sen sist men här de fyra senaste:
-Simple Minds "Black & white"-lite av en comeback känns det som, lite av gamla Simple Minds igen, bra skiva.
-Eric Clapton "Pilgrim"
-Christine McVie "In the meantime". Kan väl säga att hon lyckats med skivan - klart bra.
-Journey "Greatest hits live" något för alla rocksångarwannabees att lyssna på, Steve Perry var/är en grym sångare. Neil Schon är en fruktad gitarrist också.
Courtesy of CDON och Ginza`s reor.
|
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
Edited by - Stickan on 2007/03/29 17:28:02 |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2007/03/30 : 00:33:52
|
Svängde förbi Bengans och inhandlade 2 skivor på rea Emmylou Harris Quartermoon on a ten cent town eller vad den nu hette Samt Lisa Ekdal, pärlor någonting, hmmm. Sedan blev det en fullprisare också; Rosie Yhomas -Only with laughter can you win, verkar bra vid en första lyssning. |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Char-Lee
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2007/03/30 : 11:32:53
|
jag gjorde nog den bästa beställningen från cdon hittills..
Love - s/t Tom Petty - Anthology through the years Tom Waits - Small Change Tom Waits - Orphans The Who - My generation (deluxe edition) Jimi Hendrix - Axis: bold as love Jimi Hendrix - Are you experienced Captain Beefheart - Safe as milk Charles Mingus - Mingus AH Um The Byrds - Younger than yesterday Cream - Disraeli Gears (deluxe edition)
Fy 17 vad många gundkorn.. Önskar jag hade alla på vinyl bara... cream plattan har man ju hör mkt men nu när man lyssnar in sig hemma... uj uj uj..
|
inte ett moln på himlen idag |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2007/04/03 : 12:23:10
|
Tiamats "Wildhoney", den rekommenderas starkt, en stilbildande skiva från -94 som överbryggade deras tidigare hårdare metall till ett mer konceptuellt och luftigt goth-stuk. Fick den i veckan..
Skivan är billig nuförtiden. Tror att de som gillar pink floyd kan ha stort utbyte av Tiamat. Börja i så fall med "a deeper kind of slumber". Tiamat är större än att bara bli etiketterade som "goth" |
Min anläggningstråd |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2007/04/03 : 12:36:33
|
Har äntligen fått in lite Angus Young i samlingen.
AC/DC - The Razors Edge AC/DC - High Voltage Iron Maiden - A Matter of Life and Death Sophie Zelmani - Memory Loves You Melodifestivalen 2007
Ganska blandat mao. |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
Freddie Boy
Member
704 Posts |
Posted - 2007/04/05 : 01:22:05
|
John Coltrane (Coltrane) 180gr. Vinyl på Impulse USA. Rolling Stones - Let it bleed 180gr. Vinyl Remastrad "The way there were meant to be heard" står det på omslaget. |
Länge leve Vinylen! Because Sound Matters. |
|
|
HNK
Member
278 Posts |
Posted - 2007/04/09 : 22:35:15
|
Igår köpte jag lite vinyl och för en vecka én cd.
Vinyl Bruce Springsteen - The River Dire Straits - Making Movies Dire Straits - Communiqe Dire Straits - Brothers In Arms Bob Marley - Kaya Eagles - The Long Run
Cd Pink Floyd - Meddle
Håller på att utöka min min lilla skivsamling så det blir nog en del framöver. |
Edited by - HNK on 2007/04/17 17:39:17 |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2007/04/12 : 14:07:21
|
Nisse Hellberg - Snackbar Blues AC/DC - Live (2 CD, remastrad 2003) AC/DC - High Voltage (remastrad 2003) AC/DC - Powerage (remastrad 2003)
|
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
om.s
Avstängt på egen begäran
383 Posts |
Posted - 2007/04/12 : 15:35:30
|
Sophie Zelmanie "Memory loves you" Tord Gustavsen Trio "Being there" (Ett must for trio jazz diggere...)
mvh |
"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"... |
|
|
johmi
Member
215 Posts |
Posted - 2007/04/12 : 16:58:03
|
Jag har letat länge men härom veckan damp Oscar Danielsson "gitarren är mitt svärd" ner i min brevlåda. Väl värd att vänta på... /mikael
|
Densen/Music Hall/Primare NP5 + Hegel HD11/Rega RP3 SE/Dynaudio |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2007/04/14 : 16:11:42
|
Amon Amarth - Versus the world Amon Amarth - Wrath of the norsemen (dvd) |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
HNK
Member
278 Posts |
Posted - 2007/04/17 : 17:55:42
|
Vinyl Dire Straits - Brothers In Arms 2st Dire Straits - Love Over Gold Dire Straits - Making Movies Midnight Oil - Deisel And Dust Midnight Oil - Red Sails In The Sunset Midnight Oil - Blue Sky Mining U2 - Live "Under A Blood Red Sky" U2 - The Joshua Tree Bryan Adams - Cuts Like A Knife Bryan Adams - You want It You Got It Bryan Adams - Waking Up The Neightbours Elictric Light Orchestra - Time Supertramp - Crime Of The Century Supertramp - Crisis? What Crisis? Tom Petty - Full Moon Fever Bruce Springsteen - The river 1½st
5:- styck! Alla I Bra skick
|
Edited by - HNK on 2007/04/17 17:57:02 |
|
|
wolfman
Member
220 Posts |
Posted - 2007/04/18 : 16:45:12
|
Snow Patrol - Eyes Open Machine Head - The Blackening (CD+DVD) Arcade Fire - Neon Bible
|
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2007/04/19 : 17:49:15
|
Mahlers 5a Kubelik Hans Theessink Sothland Oslo Kammarkör på Kirkelig kulturverkstad Går inte att motstå en platta som har en sång med titeln "Mine kåte ungdomsdågå" Rubbet på rea 15o kr |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ
1035 Posts |
Posted - 2007/04/19 : 19:25:55
|
Kom nyss hem med dessa från favoritbutiken i Slussen:
Lite Mahlersammanträffande, Svejk. Tänkte prova på symfoni #4 eftersom jag trodde den spelas nu på Konserthuset, men jag har missat konserten tydligen. Däremot kör de snart #5 och #9 tror jag det var. Doh! |
heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2007/04/24 : 09:17:15
|
Beställde "lite" från CDON idag :
* AC/DC - Back In Black (Remastered Edition) * Dinousaur JR - Green Mind (Remastered) * The Doors - The Doors (Expanded & Remastered) * The Doors - Morrison Hotel (Expanded & Remastered) * The Doors - L.A. Woman (Expanded & Remastered) * Sly & The Family Stone - Stand! (Remastered) * Sly & The Family Stone - There's A Riot Going On (Remastered) * Sly & The Family Stone - Fresh (Remastered) * Ray Davies - Other People's Lives
Från CDWOW:
* Richard Hawley - Cole´s corner
|
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2007/04/24 10:15:56 |
|
|
Jonasihm
Member
385 Posts |
Posted - 2007/04/24 : 09:57:03
|
Dinousaur Jr - Beyond Dinousaur JR - Green Mind (Remastered) Johnny Cash - American III: Solitary Man
|
NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40 |
Edited by - Jonasihm on 2007/04/24 10:06:11 |
|
|
HNK
Member
278 Posts |
Posted - 2007/04/24 : 20:34:52
|
Lite mer vinyl
TRB - Power in the darkness Bon Jovi - ? Dawid Bowie - Let's dance Electric Light orchestra - secret messages Electric Light orchestra - A new world record Earth Wind and Fire - the best of George Harrison - gone Paul McCartney - Pipes of peace Joe Walsh - "but seriously, folks" Steve Gibbons Band - Parade Steve Gibbons Band - Down in the bunker Belinda Carlisle - Leave a light on Belinda Carlisle - Runaway Horses Phil Collins - face Value Sinead O'Connor - I do not want what I haven't got Elton John - Ice on Fire Asia - Alpha Asia - Astra
|
|
|
Topic |
|