Author |
Topic |
Sture99
Member
82 Posts |
Posted - 2006/02/02 : 18:38:19
|
Jag har inte kollat hela tråden, så detta kanske blir lite dubbelinfo. Hoppas ni ursäktar. Ett bra tips är i alla fall www.fatpossum.com. Surfade runt där för ett par dagar sedan. De har små "provsmak" med musik så det tog några timmar. Resultatet blev lite R.L. Burnside (ett tips från Thomas Tengby på SRX). En Nathaniel Mayer med skön soul. Den senaste Bob Log III som är riktigt, riktigt skitig. En Super Chikan där provsmaken verkligen bådade gott för en som fick sin musiksmak grundad i slutet av sextio- och början av sjuttiotalet.
Siten rekommenderas varmt! |
If at first you don't succeed, try, try, and try again. Then give up. There's no use being a damned fool about it. W.C. Fields |
|
|
luften
Member
723 Posts |
Posted - 2006/02/02 : 19:14:25
|
Cardigans - SuperExtraGravity Leaves Eyes - Into Your Light Leaves Eyes - LoveLorn Limited Edition Leaves Eyes - Elegy Leaves Eyes - Vinland Saga Limited Edition
|
//air |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2006/02/02 : 20:23:14
|
Fyllde i några luckor i vinylsamlingen idag: Elton John - Good Bye Yellow Brick Road Santana - Marathon Eric Clapton - 461 Ocean Boulevard |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2006/02/03 : 16:21:30
|
Nytt riaa och 13 vinylare som hämtades på posten idag: TERENCE TRENT D´ARBY - Introducing the Hardline... (Lp) 1987 BLOOD SWEAT & TEARS - New Blood (Lp) 1972 The BEE GEES - Bonanza, The Early Days (DLp) The BEE GEES - Here at Last...Bee Gees...Live (DLp) 1977 JOHN MILES - Stranger in the City (Lp) 1976 YUTAKA - s/t (Lp) 1988 JOE SAMPLE & DAVID T. WALKER - Swing Street Café (Lp) STANLEY CLARKE - School Days (Lp) 1976 MERIT HEMMINGSON - Balsam (Lp) 1975 GREASE - John Travolta & Olivia Newton John (DLp) 1978 GIVE MY REGARDS TO BROAD STREET - Paul McCartney (Lp) ABBA - Voulez Vous (Lp) 1979 ABBA - The Album (Lp) 1977
Alla är i superskick Merit Hemmingson ska bli spännande att lyssna på... Grease - ja haha va fasen är ju uppväxt med skiten... mint rakt igenom så då kan inte ett vinylhjärta tacka nej |
|
|
Labbe
Medlem, HiFi Norr
2052 Posts |
Posted - 2006/02/04 : 10:23:50
|
Arch enemy: Doomsday Machine |
In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.
Ansvarig för EleganZe Project
|
|
|
Svante F
Member
180 Posts |
Posted - 2006/02/04 : 10:57:41
|
Mezzoforte - Forward Motion (nu på SACD!)
Islands stoltheter är i högform på senaste albumet tycker jag.
|
oppo BDP-83 Nuforce ed. / NAD C390DD / B&W 703 |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2006/02/06 : 00:26:51
|
Kunde inte låta bli att plocka på mig några Opus3-skivor på Gignosmässan till det facila priset 100:-/st:
Eric Bibb-Spirit and the Blues (hade visserligen förut men på en kass cd-r med brännfel pga en kompis mindre bra brännare...) Peter af Ugglas-Autumn Shuffle Katinka Wilson-One Life
Samtliga SACD-hybrider, vad jag nu ska ha SACD lagret till... Kanske blir tvungen att köpa en spelare. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2006/02/18 : 21:01:10
|
Joni Mitchell - Blue Joni Mitchell - Hejira America - America |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2006/02/19 : 14:54:55
|
Jag köpte en LP av gruppen Love, med samma titel, för att lyssnas mer noggrant när min ”turbodiesel” (=Thorens TD 850) anländer … Bolaget är Sundazed.
Sen köpte jag nyligen Vay Con Dios cd Promise, The genius of Mozart = Naxos, samt en klassisk samlingscd som heter klassisk musik att älska till *s* SKivan var lätt att hitta, nu fattas bara någon att testa den med *lol*
SACD: Nick Drake = A treasury, Rollings Stones = Let it bleed. |
|
|
ockham
Member
395 Posts |
Posted - 2006/02/19 : 20:56:49
|
Karrin Allyson, wild for you. Se bortom omslaget som är lite biligt. En underbar skiva, Jazz, lite blandning av Eva Cassidy och Dana Kralls tidiga skivor. Ganska lättsamt men med godkvlite. Inspelningen helt ok |
Numquam ponendo est pluritas sine necessitate.
Mitt System
|
|
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2006/02/20 : 19:48:39
|
Jag väntar på;
Neil Young - Harvest Fredrik Kempe - Boheme Peter Asplund - Lochiels Warning (Tack för tipset Mattias!!!) Jeff Buckley - Grace David Sylvian - Secrets Of The Beehive Kari Bremnes - Svarta Björn
Spännande, spännande!!! De flesta tipsen kommer ifrån tråden om absoluta måsten i skivhyllan.
Mvh Magnus Eriksson
|
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/02/24 : 00:31:49
|
Så var det lite mer Gott & Blandat på väg hem.
Nämligen; Hellman Jakob - Och Stora Havet Landgren Nils & Joe Sample - Creole Love Call Simone Nina - The Greatest Hits Nail Jimmy - The Nail File - The Best Of Jimmy Nail Harper Ben - There Will Be A Light (With Blind Boys Of Alabama) Cash Johnny - Best Of Johnny Cash Mitchell Joni - Blue Melua Katie - Piece By Piece
Varför tar CDON sådan tid på sig? *Grrrr*
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
Sten
Vad får det lov att vara?
1033 Posts |
Posted - 2006/02/24 : 10:42:12
|
Senaste köpen blev 2 skivor som jag försökt få tag i väldigt länge på CD. Men till slut dök båda upp på CDon. Skidrow's första platta samt (detta är inget skämt!) Noice's "Bedårande Barn Av Sin Tid". Ahhh, nostalgi
|
Den som söker han letar. Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten) |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2006/02/24 : 13:01:09
|
CD:
Dire Straits Brothers in arms Carla Bruni Quelqu´un m´a dit Madonna Hankey Pankey (singel)(bra inspelning, mycket bättre än den senaste, skiljer 15 år, dålig "utveckling" eller tvärt om vad gäller inspelningskvalité) BB King Live & Otherwise Gunnar Wiklund (av nostalgiska skäl) St Germain Tourist Couperin (Chemballo)
LP:
Supertramp Free as a bird (favoritgrupp från 70-talet) George Benson 20/20 Alexander O´Neal Hearsay The Brothers Johnson (maxi) Kick it to the Curb Ashford & Simpson Solid Peabo Bryson & Roberta Flack Born to love
|
|
|
garmen
Member
757 Posts |
Posted - 2006/02/25 : 13:03:46
|
Moby - Beautiful, maxi promo Nitin Sawhney - Philtre, Cd promo Caesars - It’s Not The Fall That Hurts, cds, promo Swingfly - Something’s Got Me Started, cds promo Heather Nova - Welcome, cds promo Kanye West - Diamonds From Sierra Leone, cds promo Jenny Wilson - Let My Shoes Lead Me Forward, cds Audioslave - Doesn’t Remind Me, maxi promo |
"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har" Lukas 8:18
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882 skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
|
Edited by - garmen on 2006/02/25 13:18:21 |
|
|
Dahlberg
Mästar-Harry 2005
4211 Posts |
Posted - 2006/02/26 : 01:06:32
|
Katie melua "Piece by piece" och Laleh "Laleh" som för övrigt åker omkring med en kille och ger föreställningen Kalle och Laleh "Vem lurade barnen". Rekommenderas verkligen det var en lite udda men väldigt trevlig kväll. |
Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2006/02/26 : 22:17:39
|
Porcupine tree - In absentia Tack för tipset, du som hade plockat med dig den till Stockholmsmässan och körde den i Burmester-rummet. "Blackest eyes" är suverän. Har inte lyssnat så mycket på resten än.
Mike Oldfield - Five miles out Älskar låten. Får snart höra resten av skivan... |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/02/27 : 19:01:16
|
Daniel Lemma - Dreamers & Fools. Brolle Jr - Rebellious Heart (Till frugan!)
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2006/02/27 : 19:21:39
|
Köpte denna kanonplatta : The Very Pest of Philemon Arthur and the Dung (får jag spy i ditt paraply?)
Störtskön platta. Bara att garva och lyssna |
|
|
classe
Member
1625 Posts |
Posted - 2006/02/28 : 07:00:13
|
senaste beställning blev phenomenas nya undrar om det låter lika som för. |
18 ska de va.
|
|
|
Dreamsave
Klubbmästare, KAS
211 Posts |
Posted - 2006/02/28 : 23:15:58
|
Har precis införskaffat Anders Widmark Featuring Sara Isaksson. Kan bara rekommendera, vilken fantastikst solid skiva. |
KAS - Karlstad Audiofil Sällskap |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/03/01 : 19:28:02
|
Idag damp mina 47 senaste skivinköp ned. Körde ett lågprisrally på Ginza och dammsög upp sådant man inte så ofta köper annars.
- Trevligt trevligt!
Allt från Ben & Jason via Isaac Hayes, Christer, Mel Torme, Tony Bennet, mer av Miles Davis, Howling Wolf, flera plattor med Paul Oakley, musik av Ennio Morricone till Zwan!
Så nu har jag lite att lyssna på ett tag! |
|
|
Freddie Boy
Member
704 Posts |
Posted - 2006/03/03 : 01:41:33
|
Har hittat lite kul på Vinyl: Made in Sweden - Snakes in a hole (Sonet-69) Made in Sweden - Made in England (Sonet-70) Made in Sweden - With Love (Sonet-68) 1:a LPn Jojje Wadenius - Puss Puss Sant Sant (Sonet-78) Ovanlig Barn LP!
|
Länge leve Vinylen! Because Sound Matters. |
Edited by - Freddie Boy on 2006/03/05 17:04:47 |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2006/03/03 : 20:21:12
|
Rigmor Gustafsson: On my way to you (2006)
|
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
CH
Member
1474 Posts |
Posted - 2006/03/03 : 21:48:14
|
John Hiatt - Bring The Family (En gammal favorit som jag tidigare bara haft på stenkaka..förlåt, vinyl..) T Model Ford - She Ain't None Of Your'n Tom Waits - Rain Dogs |
|
|
Topic |
|