HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vilket är ditt senaste skivinköp?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 101

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/10/01 :  01:06:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply

EN klart trevlig skiva.

http://www.vervemusicgroup.com/product.aspx?ob=n&src=art&pid=11276

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2005/10/02 :  16:36:02  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Min favorit i mina yngre tonår var just Paul Anka. Jag minns Diana och på baksidan Don´t gamble with love och Crazy love och alla andra med allt vad dom nu hette. Bestämde mig då för att köpa allt med Paul Anka... men nej så blev det inte. Jag har svårt att tro att den här nya skivan skulle gå hem. Jag har just fått tillbaka min stärkare efter 1 1/2 månads reparation så nu ska det köpas skivor igen.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2005/10/04 :  17:21:39  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Poe - Hello
Som jag inte spelat så flitigt. Ingen favorit men den har några bra spår, speciellt lugna "Fly Away" som är Jättebra med bara sång, piano och tvärflöjt. Min begravningslåt för tillfället Mycket vacker.

System of a Down - Mesmerize
Roligt och hårt med plötsliga stilbyten mellan vers och refräng. Ena stunden snabb hård metal, andra stunden melodiös poprefräng. Lite pubertala texter bitvis och de låter ibland som Red hot Chili Peppers på speed Ganska dåligt ljud.

Delerium - Spheres I
Skiva från början av förra årtiondet. Syntar. Drömskt, mörkt och dystert och inte en gitarr så långt örat når. Dock stämningsfullt men Spheres II är klart bättre.

Conjure One - Extraordinary ways
recenseras på annat håll...
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43763

edit: Blockflöjt -> Tvärflöjt

Edited by - Roq on 2005/10/05 14:41:04
Go to Top of Page

quixotic
Member

106 Posts

Posted - 2005/10/07 :  00:29:10  Show Profile  Visit quixotic's Homepage Send quixotic a Private Message  Reply
Stod och rotade i en skivbutik på St. Eriksgatan idag. In kom en dam i 60-årsåldern, hon ville bli av med lite gamla vinylskivor. Skivgubben var bara intresserad av modernare skivor, han ägnade inte ett ögonkast åt de fyra papperskassarna med klassiskt som damen hade. När han hade fått sina moderna skivor och damen hade fått undermåligt betalt så frågade jag lite försynt om hon kunde tänka sig att sälja de klassiska skivorna till mig. "Kommer inte på fråga, jag är bara glad om du vill lyssna på dem och ta hand om dem, jag har haft så mycket glädje av dem att det vore roligt om någon som var intresserad tog över dem". Sagt och gjort, den underbart snälla damen skänkte mig fyra kassar med klassisk vinyl i suveränt skick, hon måste ha vårdat dem som sina egna barn.

Fanns några riktiga guldkorn i stapeln också, sådant som jag trots idoga försök inte har lyckats hitta någonstans. Det tråkiga är väl att sådan här tur har man bara en gång i livet, nu har jag haft min...

Edited by - quixotic on 2005/10/07 00:50:48
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/10/07 :  12:13:07  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Underbart! ;-)
Kanske den "en gång i livet"-turen kompenserar liiiiiiiiite för det du skriver i signaturen...?

-------------------------------------------------------
Dagens inköp:

"Train leaves at eight" The Walkabouts beggad CD 109kr

"Carmen" Anders Widmark ny CD 79 kr

"TUSK" Fleetwod Mac beggad dubbel-LP 50 kr

"Metallica" Metallica beggad dubbel-LP 75 kr

Banana Moon / Örebro

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2005/10/07 14:12:18
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/10/09 :  22:20:15  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
hittade 3st skivor på min runda i staden igår:
Jamiroquai-Synkronized
Andreas Pettersson Quintet-At the baked potato
Martin Scoreses Presents Muddy Waters (samlingskiva) ska jag ge till farsan inte min smak
Alltihopa för en 150 laxarBeg är bra ibland
/duratec
Go to Top of Page

HJ
Member

799 Posts

Posted - 2005/10/10 :  21:44:05  Show Profile Send HJ a Private Message  Reply
Idag landade ett brev från CD-baby med:
Nils Lofgren - Acoustic Live
Nils Lofgren Band - Live

Har bara hunnit lyssna på Acoustic Live men det låter mersmak.

Tack för länken vem som än lämnade den i en annan post.

"So here I am once more..."

Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/10/13 :  23:27:13  Show Profile Send JonasY a Private Message  Reply
Cardigans - Super Extra Gravity Ltd (hoppas DVD-skivan var värd 30kr extra )
Nils Lofgren - Acoustic Live

Gissa vem som kommer vara ivrig på brevlådan de närmasta dagarna (läs: nästa vecka)

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/10/14 :  05:39:15  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Idde Schultz

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

kempa74
Member

102 Posts

Posted - 2005/10/14 :  10:06:14  Show Profile Send kempa74 a Private Message  Reply
Andy Bell - Electric Blue
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/10/14 :  21:09:38  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Gick förbi pantbanken, i skyltfönstret låg lite nytt.
Köpte dessa tre för 50 kr/st, perfekt skick.

Ozzy Osbourne : Blizzard of Ozz

Ozzy Osbourne : No Rest for The Wicked

Ozzy Osbourne : Just say Ozzy

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

krellmaster
Member

886 Posts

Posted - 2005/10/15 :  18:25:29  Show Profile  Visit krellmaster's Homepage Send krellmaster a Private Message  Reply
Var ute en runda och hittade lite schysst vinyl, klassiskt på DG såg nästan ospelade ut. 5-10 kr st och pengarna gick till Världen Barn så det bidde en packe....

nyfiken skeptiker
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2005/10/15 :  20:34:03  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Slank in på Mega Store Sergel och där hade de några CD kvar från Universals klassiska kamapanj. Mozart Essential på Decca fick följa med hem.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2005/10/15 :  23:53:29  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Beställde precis
Kent - The Hjärta & Smärta Ep
Infected Mushroom - Cities Of The Future
Looptroop - Struggle Continues
Robbie Williams - Greatest Hits
Cardigans - Gran Turismo
Cardigans - Super Extra Gravity - Ltd

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/10/18 :  10:37:03  Show Profile Send JonasY a Private Message  Reply
Fick Nils Lofgren - Acoustic Live idag från CDBaby, snacka om schysst leveranstid!! Skall bli kul att lyssna på. Cardigans - Super Extra Gravity kom igår och var ... hm annorlunda? Kanske blir lite mer skrivet om den sen.

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/10/18 :  11:22:34  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Deep Purple - Made in Japan
Pink Floyd - The wall
Pink Floyd - Wish you were here

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2005/10/20 :  08:56:06  Show Profile Send Jonasihm a Private Message  Reply
Depeche Mode - Playing the angel

Helt klart topp 5 bland Depeche skivor. Precious är just nu världens bästa låt, men det ändras snabbt eller hur Matte

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/20 :  09:06:59  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
Precious är just nu världens bästa låt, men det ändras snabbt eller hur Matte

En bra låt är det i alla fall

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/10/20 09:07:52
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2005/10/21 :  14:17:01  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Samlingsskiva med Carter USM
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/10/21 :  15:46:18  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
Några nya har det blivit på sistone, åtminstone dessa:

Album:
Tori Amos - Under the Pink LP
The Gathering - Downfall - The Early Years
Alanis Morrisette - Jagged Little Pill Acoustic
Sophie Zelmani - Precious Burden

Singlar:
Tori Amos - Professional Widow
Tori Amos - Winter Ltd Edition
Tori Amos - Concertina

//air

Edited by - luften on 2005/10/21 15:49:48
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2005/10/21 :  16:44:28  Show Profile Send Kaleid a Private Message  Reply
Beställde Sophie Zelmani - Decade of Dreams genom cdon + ett par böcker.
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2005/10/22 :  21:04:59  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
jahopp, då har man inte postat här på ett litet tag.... blivit ett par skivbeställningar sen senast... men listar allt i en bunt nu:

Monolake - Polygon Cities

Monolake - Momentum

Monolake - Cinemascope

Monolake - Gobi The Desert EP

Monolake - Interstate

Monolake - Gravity CD

Subway - Empty Head

Senking - Silencer

Ferenc - Fraximal

ZORN - All We Can Do Is Enjoy The Ride

Bola - Soup

Marc Leclair - Musique Pour 3 Femmes Enceintes CD

Rod Modell - Vibrasound (The Deepchord Years 1999-2004) CD
Go to Top of Page

hexen
Member

72 Posts

Posted - 2005/10/22 :  23:50:50  Show Profile Send hexen a Private Message  Reply
Doyle Bramhall II - Doyle Bramhall II
Doyle Bramhall II - Jellycream

Power is nothing whithout control
Go to Top of Page

C.Matsson
Member

62 Posts

Posted - 2005/10/23 :  15:46:32  Show Profile Send C.Matsson a Private Message  Reply
Christian Kjellvanders senaste dök upp i brevinkastet i fredags!

http://www.krs-one.com/
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/10/24 :  19:28:02  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Lars Jansson - Witnessing

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page
Page: of 101 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000