HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vilket är ditt senaste skivinköp?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 101

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/03/13 :  17:25:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Senaste fynden, inköpta på pantbanken:

Denna:



Och denna:

Piano concertos : no. 23 K 488, no. 27 K. 595
Konzerte, Kl Orch / Ausw.
Mozart, Wolfgang A.
Ashkenazy, Vladimir [Mitarb.]
Hamburg
TELDEC
[1983]
1 Compact Disc, Beih.
Interpr.: Ashkenazy, Vladimir [Dir Kl]. Philharmonia Orchestra <London>. - Aufn.: London, Kingsway Hall, 1980. P 1982.
Decca 400087-2

På vinyl, Andra Långgatans skivhandel:





Sammanlagt gick dessa fyra skivor löst på enorma 105 kr... Begagnat är bra!

Vilka är dina senaste inköp?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2005/03/13 :  18:09:59  Show Profile Send TBA a Private Message  Reply
Igår beställde jag från CDON
3 st cd singlar med white stripes samt
1 st cd med sweet: Funny how sweet.

Sweet tillhör min uppväxt och White Stripes är bland det bättre som görs i rockväg idag.

Nästa vecka blir det nog lite mer Sweet, lite Aerosmith samt Nancy Sinatra ifall de inte är kopieringsskyddade.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/03/13 :  18:19:23  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Finns det folk som KÖPER singlar???

Min beställning från Ginza innehåll 6 skivor. J. Hendrix Blues, Keb Mo, Rolf Wikström samt Jan Johnsson och en samlingsplatta "Blues Addiction".

Alla fick betyget "HELT OK" och ingen kommer plockas bort och glömmas. Däremot saknar jag nått riktigt guldkorn.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2005/03/13 :  18:51:49  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
Mitt sista är "Tori Amos - The BeeKeeper".

Beställde den från cdwow på pre-order (release 22.2.2005), och i fredags fick dom äntligen postat den. Suck. Hoppas nu bara att den anländer på måndagen då...

//air

Edited by - luften on 2005/03/13 18:53:55
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/13 :  19:26:12  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Jag köpte denna skiva i tron att jag skulle skaffa mig en dvd-audio-spelare.. men det har inte blivit mycket av det.



Grymt bra skiva som jag tyvärr inte kan njuta av (har ingen dvd alls nämligen).

Är någon intresserad så säg till



luften

Jag gillade den skivan.. skall nog ta o lyssna lite på den nu

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Toerne
Member

54 Posts

Posted - 2005/03/13 :  19:47:21  Show Profile Send Toerne a Private Message  Reply


The Mars Volta - Frances the Mute

Både mina öron och min anläggning mår bra av det!

Vemsom: Ritigt bra skiva. Jag var dock nära att köpa en sacd skiva bara för att jag gillade skivan så mycket, men jag hejdade mig när mitt förnuft kom ikapp och förklarade att en sacd-spelare är för mycket för mig just nu.

Edited by - Toerne on 2005/03/13 19:48:17
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/03/13 :  19:55:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
5-6 skivor med Nils Landgren är (snart) på väg från Megastore.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2005/03/13 :  20:03:55  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Hammerfall: Chapter V unbent, unbowed, unbroken
Var mitt senaste köp.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/13 :  20:13:57  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Tack Zalve för du påminde mig! jag glömmer alltid att skaffa något med honom.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2005/03/13 :  20:24:19  Show Profile Send Snoddas a Private Message  Reply
Blev ett gäng inatt på Ginzas 99-kronors rea........

Kiss: AliveIV/Symphony
Van Halen: Best of both worlds
The Who: Live at Royal Albert Hall

Köpte också 2 stycken DVDer med Fish.
Fools Company vol 1 och Fools Company vol 2.
Det ända, mig veterligen, som finns på DVD med Fish.
Förutom Marillion klart

Blev drygt 700 spänn men det kan det väl vara värt.

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-

Edited by - Snoddas on 2005/03/13 20:25:14
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2005/03/13 :  20:26:57  Show Profile Send pick-me-up a Private Message  Reply
En av de senaste skivorna som jag har infšrskaffat, var samlingen Winter Chill 06.04, Various Artists (Hed Kandi), HEDK045.

JŠttebra dubbelalbum. OM du gillar chillout-genren, sŒ bšr du kolla den hŠr skivan. Den Šr jŠttebra!

ÓTracks From The Darker Side Of Chill! Hed Kandi med Šnnu ett briljant album i Winter Chill-serien. Kandi tar ett steg tillbaka frŒn dansgolvet och bjuder in till ett akustiskt lo-fi sound, mšrkt och melankoliskt med mycket vinterstŠmning.
Hed Kandi undviker de uppenbara sockersšta lŒtarna som finns pŒ typiska chill-samlingar och har med denna serie skapat ett unikt "chill" koncept. Totalt 32 spŒr med Hed Kandi debutanterna Gaelle och Nikka Costa samt gamla vŠnner och artister som Goldfrapp, Snow Patrol , Sugababes och Katie Melua.Ó
Information frŒn Ginza.se
Go to Top of Page

Unkan
Member

119 Posts

Posted - 2005/03/13 :  20:55:02  Show Profile  Visit Unkan's Homepage Send Unkan a Private Message  Reply
Montys Loco - Keep Talking. Köpte den på en Anna Ternheim konsert.
Kan klart rekomendera den även fast jag trodde den skulle låta lite skitigare med tanke på hur det lät på konserten

//Mvh. Daniel
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2005/03/13 :  21:01:52  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Köptes igår på Najz Prajz i Örebro:

Soundtrack of our lives - Origin Vol. 1 (109 kr)
JS Bach - St. Matthew Passion (excerpts). Bach Collegium Japan Masaaki Suzuki. (SACD-hybrid från BIS; BIS-SACD 1500) (109 kr)
L van Beethoven - Missa Solemnis op.123- Philippe Herreweghe. Harmonia Mundi HMX 2901557. (69 kr)

Första skivan med Soundtrack för mig och den funkar rätt bra även om det blir lite väl skränigt för min smak ibland. JS Bach är riktigt bra och Beethoven når nästan upp till hans klass. Genomgående hög ljudkvalitet på de klassiska skivorna.

Edit: priser.
//Hans

Edited by - Terminator on 2005/03/13 21:03:06
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2005/03/13 :  21:07:27  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Beethovens 4 & 5 med Minnesota Orchestra och Osmo Vänskä

Bis sacd-1416
En uppmärksammad inspelning som denna kunde jag bara inte missa. Både tidningen Gramophone och i radio har man pratat gott om den.

Mozart klarinett konsert med Martin Fröst

Bis sacd-1263
En klassiker, äntligen i min ägo

Oscar Peterson - The way I really play
fr -68.
Billig via Megastore.

Guldkornet i beställningen var för egen del musiken från filmen Alla världens morgnar med Jordi Savall och bolaget Alia Vox men fick fel skiva hemskickad

Mycket klassiskt i denna musikperiod

/Mattias

Edited by - Mattias on 2005/03/13 21:08:31
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2005/03/13 :  21:18:23  Show Profile Send hogga a Private Message  Reply
Mars Volta - Frances The Mute, är en av de senaste. Har inte lyssnat in mig på den än, men hittills är förra skivan bättre.
Torbjörn Gulz Trio är också ny i samlingen. Svensk ung jazzpianist som fått bra kritik.
Dessutom ca 10 st skivor från Megastores skivrea som jag bara hunnit snabblyssna på 1 gång. Bl.a. SpyroGyra - Spyro Gyra, Frank Black - Black Letter Days, Flaming Lips - en samling, Buffalo Tom - A-sides mm.
Några av skivorna från rean blir bara utfyllnad i CD-stället, men de jag nämnt kommer fram snart igen.
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/03/14 :  00:07:14  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Senaste skivorna:

JS Bach - St. Matthew Passion (excerpts).
Bach Collegium Japan Masaaki Suzuki. (SACD hybrid / BIS: BIS-SACD-1500)
99 kr på Libris Bokhandel/Örebro
---------------------------------------
Beethoven - Piano Trio Op 1 & 3 C Minor
- '' - Piano Trio B Flat Major Op 97 "Archduke"
Kempff Trio. (SACD hybrid / BIS: BIS-SACD-1172)
115 kr på Megastore.se
---------------------------------------
Psalmer - Anders Widmark.
Gett bort till syrran...måste köpa en till mej också, den var kanonbra konstaterar jag efter en snabb lyssning ;-)
119 kr på Libris Bokhandel/Örebro
---------------------------------------
Beställt "Nils Lofgren Acoustic Live" på Megastore.se men inte fått den ännu pga restorder...



SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/03/14 :  00:13:29  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
vemsom:

Du har PM (ang harvest DVD-A'n)

I want it!!!

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/03/14 :  02:28:21  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Senaste köpen från CDON

Temple Of The Dog - Temple Of The Dog




A Perfect Circle - Mer De Noms




A Perfect Circle - Thirteenth Step




Ark - Burn The Sun (Jørn Lande)
Denna skiva hörde jag på Tele-Hå i höstas när jag skulle lyssna på ett par Mirage OM-7. Nu har jag ett par OM-7 hemma och nu är även skivan snart här . Cirkeln är sluten ...




Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/03/14 :  08:14:27  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Diesel: Temple of the dog är ruggigt bra, sånginsatserna av Eddie Vedder och Chris Cornell är suveräna i de mycket starka låtarna! En klassiker i tidig 90-tals grunge...

Även A perfect circle-skivorna är bra, om än inte i samma klass som ovan nämnda.

Förresten (OT): Hur lägger man in bilderna på skivomslagen??

Edit: Jag har Mother Love bone också, den är helt ok men långt ifrån lika bra som Temple of the dog...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/03/14 12:24:42
Go to Top of Page

oscar-ja
Member

77 Posts

Posted - 2005/03/14 :  08:32:36  Show Profile  Visit oscar-ja's Homepage Send oscar-ja a Private Message  Reply
Jag säger bara Du & jag döden Ltd, förhandsbokad hos Megastore för det mycket rimliga 189:- (har sett den för 250). Är det någon mer som kommer att hänga på låset när de öppnar?
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/03/14 :  10:16:13  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Diesel: Tempel of the Dog är en riktig klassiker. Har du Mother Love Bone skivan? Tempel of the dog är en hyllning till det bandet.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/03/14 :  10:34:38  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Senaste skinköp (igår): Pughs rariteter (dubbel-cd), nya Who-samlingen.

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2005/03/14 :  14:25:09  Show Profile Send garmen a Private Message  Reply
stod och fingrade på chemical brothers nya platta idag, dock blev det bara två promo singlar, Arman Van Helden "my my my" vilket sväng. Sen blev det Kelis feat André 3000 "Millionaire"

//Garmen

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2005/03/14 :  14:58:49  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message  Reply
Har inte råd att köpa varken skivor eller hifi nu, skall bli pappa. En ursäkt som forumet hört förr, eller hur?;)

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2005/03/14 :  15:27:35  Show Profile Send Kaleid a Private Message  Reply
Beställt Nick Cave & the Bad Seeds - B-sides and rarities
Go to Top of Page

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2005/03/14 :  16:04:46  Show Profile Send jhnmn a Private Message  Reply
Hämtade faktiskt ett paket på min lokala ICA-affär för så lite som en timme sen.. avsändare: Megastore


8 olika skivor blev det, här är tre av dom.. klassiker!

Big L - Lifestylez of the poor and dangerous CD

En av världens bästa MCs någonsin IMO.. dog alldeles för ung.


Pete Rock - Lost and found 2CD

Laid-back, lite jazzigt och väldigt skönt.. pete rock kan sina grejor.


Common (sense) - Resurrection LP

En av världens bästa "conscious" MCs. Dessutom en av de första stora som visade att hiphop inte behöver handla om våld, pengar, sex och knark..

I start thinking, how many souls hip-hop has affected
How many dead folks this art resurrected
How many nations this culture connected
Who am I to judge one's perspective?
Though some of that shit y'all pop true it, I ain't relating
If I don't like it, I don't like it, that don't mean that I'm hating
I just want to innovate and stimulate minds
Travel the world and penetrate the times
Escape through rhythms in search of peace and wisdom
Raps are smoke signals letting the streets know I'm with 'em
For now I appreciate this moment in time

(common - the 6th sense)


Nu väntar jag INTENSIVT på Aesop Rocks nya EP; "Fast cars, danger, fire and knives" med tillhörande bok på typ 80 sidor.. den blev tydligen restnoterad

jhnmn - studenthifi @ http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32550

Edited by - jhnmn on 2005/03/14 16:08:52
Go to Top of Page
Page: of 101 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000