Trevligt Nitram! Ser ju riktigt bra ut. Jag vet själv att det inte är helt lätt att integrera akustik och estetik men du har ju kommit långt på väg.
Blir inte sweetspot lite nära bakväggen? Du är ju inte vän av bumlig bas direkt... En snygg hörnabsorbent till främre vänstra hörnet också?
Mmm, nu blev jag ännu mer sugen på att höra hur det låter. Jag har haft stressigt på jobbet senaste 2 veckorna och inte haft ork att svänga över men snart så!
Supersnyggt!! Med SFGPH kan det ju bara låta underbart dessutom. Trevligt är fel ord, snajdigt är kanske mera "rätt". Pianolack på SF är bara sååå snyggt, fina bilder.
Kablage: Harmonic Technology Truth Link (signalkabel rca) Harmonic Technology Technology Pro 12 Melody Line (högtalarkabel) Harmonic Technology PRO AC-11(nätkabel) Mer info http://www.harmonictech.com/
Edit länk...
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
quote:Blir inte sweetspot lite nära bakväggen? Du är ju inte vän av bumlig bas direkt... En snygg hörnabsorbent till främre vänstra hörnet också?
Mmm, nu blev jag ännu mer sugen på att höra hur det låter. Jag har haft stressigt på jobbet senaste 2 veckorna och inte haft ork att svänga över men snart så!
Mvh Roq
Tja... huvudet hamnar väl ca halvmetern från väggen, visst finns det saker att göra för att förbättra ljudet... det kommer, diskreta grejer förstås
Klar du ska svänga över... då kan vi ju passa på att göra en jämförelse mellan A30.1 och I30, är det bara skalet som skiljer... eller? det är ju frågan
Vilket extremt snyggt lyssningsrum du har!!! Precis sådär stramt och sobert som jag gillar det. En sådan där soffa kostar en del va? Väldigt snygg...*vill ha*
Soffan heter Hollywood och kommer från Mio, dyr... tja, allt är väl relativt tror den gick lös på mellan 10-15k nånstans, priset beror mycket på vilket tyg vilka kuddar och nackstöd man väljer.
Lägg ett bud på min vetja... den kanske kan bli din
Måste säga att du lyckats med detta rum rent estetiskt och säkert också ljudmässigt iofs.
Primare - världens snyggaste hifielektronik (tätt följd av Copland) Sonus Faber - tillverkare av världen absolut vackraste högtalare Plasma TV - bra mycket snyggare än en vanlig dito Och ett helt OK (!!!) rum inkl. absorbenter och möbler i övrigt!