quote:Hos en vän till mig mätte LTS upp total dipp i 80-100Hz området... Men tror efter slutstegsbytet denna mätning skulle se HELT annorlunda ut...
Jag skulle nog inte vilja köpa ett ett slutsteg som i området 80-100 kompenserar en frekvensavikelse som är "total" vilket betyder att frekvensgången är "totalt" fel(verkar faktiskt orimligt att någon skulle bygga in ett sådan avvikelse) och i de flesta fall skulle låta discoburk
quote:Olof. Jag vet mina ord låter kanske totalfel. Men så har resultaten blivit i alla fall i praktiken oavsett om det bedömms som rätt eller fel...
Jag tycker att rent teoretiskt så låter det lite snurrigt men tycker du det funkar är det kanon. Skillnaden du hör är ju inte längre slutstegetsbytet utan summa av alla dina förändringar. Det hindrar dock inte slutresultat från att bli bättre och det är väl det som betyder något
Stegen var nog inget fel på. Utan Audio Artistry kräva enorma krafter. Varvid det krävdes krell 450 w monoblock för att få fart på tiorna så mellanbasarna drog igång. samr KSA300 för att få tolvorna i subarnas dipolkonfigration att lira upp till dom 100 Hz där dom delade.
Så stegen som var tidigare ORKADE helt enkelt inte med att sätta igång elementen . där var o är det som skiljer. Inte slutstegens tillskjutande som du uppfattade detta...smile,.
Men tror du nu förstår bättre...lite klumpigt skrivet av mig där kanske...
och Jeff Rowland model 8ti. HC det senaste samt model 2 kan knappast anses såsom fel. Inte dom senare Krell 450 w monoblocken och det beg KSA 300 85 kg som lirar bas...
Tror inget av dessa kan anses såsom saker som är felaktiga slutsteg. Felplacerade ja. Men fel med kompenserande osv. absolut nej...
Denon har återigen idag faktiskt gett sig in i high-end skiktet.
I senaste tyska STEREO recenserar man en SACD/CD DCD-SA1 (7500 euro) och Intergrerad förstärkare PMA-SA1 (8000 euro). Förstärkaren är enligt artikeln "... direkt teknologiskt härstammande från de legendariska monoblocken POA-S1 som under -90 talet byggde en bas för framtiden..." Man pratar om japansk Accuphase utmanare.