HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Denver 141 för 995 kr år 2002 tror jag det är.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 24

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/02/04 :  10:49:32  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Tänkte bidra med ett inlägg.

Igår var jag och handlade en potentiell alá vodoo hi-end denver.
Tobbe har pratat om denna under en tid men har inte själv hittat någon. En 499kr modell på siba fick bli den utvalda. Det fanns även 2 andra modeller på siba så det kan även vara intressant att kolla upp. Den ena kostade 499 och den andra 799. Ena modellen hette 526 om jag inte minns fel.

Skrev igår att det skulle bli ett test med den nya denvern och en äldre pioneer pd-95. Började spela och vid första tonerna hördes öppnades ljudet upp mycket fint. Lite kantigt här och där men fullständigt okej. Lät bra helt omoddad. Blev lite ivrig och satte mig för att löda för att kolla hur min signalcable -MagicPower Digital High Current- skötte sig.

Ytterligare förbättringar hördes direkt.
Spelade ett par timmar bytte mellan pioneer och denver.
Jämt skägg skulle jag säga och det är för mycket bra betyg på tanke att det enda jag gjort för tillfället är att byta nätkabel och koppla bort startknappen. Dock gjorde jag ett misstag att göra en koppling så att delar av orginalnätsladden finns emellan nätbrunnen och kretskortet. Detta ska ordnas inom kort.

Ljudbilden i jämförelse var att bas och röster kom högt upp.
Rösterna redan nu är riktigt bra och när en person tar ton då håller den i ruskigt bra.

Riktigt bra presterat redan nu så det ska bli kul att se hur långt man kan komma om man gör ytterligare modifikationer.

Mayro: det finns storslagna tankar på moddningsförslag.

Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/04 :  13:13:38  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Jag ville tillägga att jag kör med Eichmannkablage både när det gäller signal och till högtalare. Har en snabbhet och kan gräva djupt i basen.
Tycker Denvern bara blir bättre och bättre efterhand.

mvh
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/04 :  13:46:04  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Morron....
Jo dom trivs nog rätt bra ibland högupplösande saker..

Angående agenda..

Jo jag ska nog också bli aktieägare i siba också.... Detta besvarar nog detta med agenda...

Jasg är på SURT humör.. Mitt ljud är så dåligt så att nu tar jag katten och styper honom. För kan man med oljud i flygplan slå ut oljud utifrån motorerna så blir våran katts långsamma strypning en motvikt till mitt nuvarande ljud...

Monoblocken jag provar spelar hemskt.. Och Accuphasen hämtas snart.. Tur det bara är dagar till det nya steget kommer hit.. Onsdag känns långt borta just nu...
Nu ryker katten i alla fall..
Ler

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/02/04 :  13:54:00  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Mayro, du är bara störstkön!

Din "marknadsföring" av Denver-maskinen påminner mig väldigt mycket om TV-shop. Man kommer hem sent nån lördag natt och slöar till framför teven. Zappar runt lite och råkar fastna framför tv-shop där dom gång på gång kör samma reklaminslag för någon vansinnig workoutmaskin, dammsugare, fiskewobbler eller vad det nu kan vara. Person efter person intygar hur fantastisk produkten är och att den är bättre än 10 ggr dyrare grejer. Etfer ett tag börjar man nästan tro på reklamen, men så någonstans säger det sunda fönuftet till en "låt bli!".

Vad som vore kul Mayro, vore om du kunde lägga ut lite bilder på den geniala på insidan av Denvern, så att vi får se hur denna geniala konstruktion ser ut. Kanske har Denver knäckt koden för det ultimata välljudet genom att undvika varje form av påkostad komponent?

Kan du inte fixa det?

Och köphysterin verkar du ju redan ha fått igång. Grattis! Blir spännande att se hur många hi-end-cd-spelare som dyker upp på begagnatmarknaden inom det närmaste (för Denver-spelarna lär ju inte dyka upp där).

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/02/04 :  14:20:03  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Mayro:

Har du sett Nile City?

Du får göra som johan rheborg och gå till siba och kräva dem på pengar för att du gör reklam för dem=)

Själv så ordnar det upp sig ganska fint här hemma. Dock har jag fortfarande avsaknad av signalkablar. Jobbigt.

En naken denver står högst upp på stereotraven och deononstegen kommer äntligen till sin rätt. Med denvern så blev det bra klipp i magnepanerna. faktiskt. !

Tack tobbe för all hjälp.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/02/04 :  14:20:16  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Och en grej till... Tänk så skoj det vore om någon gjorde samma grej, fast med högtalare.

"Har just fått hem ett par feta Proson-golvare för 1000 pix (rea på Siba) och tro det eller ej men dom spelar häcken av mina B&W 802. 802orna känns plötlsigt slöa i basen och vassa i diskanten. Med Proson blir ljudbilden mycket större och mer homogen...".

Undrar hur många som hade köpt ett sådant resonemang?

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/04 :  14:32:27  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jag är mer än skeptisk till denna Denver..har ej hört den, nej, men för 500 spänn ska de göra en bra bildmaskin FÖR DET PRISET först och främst vilket innebär att ljuddelen får en liten del av kostnaden. Att den då skulle låta bra som cd-spelare tror jag inte ett skit på. Kraftigt moddad kanske den låter hyfsat dock...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2005/02/04 :  14:49:12  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Här är en bild på underverket

Måste erkänna att jag fortfarnade är mycket skeptisk till att den kan jämföras med cdspelare upp till 10000kr.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/02/04 :  14:54:38  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Till Blue och matte76 och andra skeptiska.

Varför inte prova. Ligg ute med 500kr och ta en tur till siba är vad ni kan förlora.
Det är 30dagar öppet köp.
Lyssna ett par kvällar och ge den en chans. Tror faktiskt att ni kommer att märka att den är inte perfekt ifrån början men att finns bra möjligheter till att låta riktigt bra.

Tycker ni inte att det finns är det ju bara att åka tillbaka med den och skriva till denna tråd att det var humbugg alltihopa.

Eller faktiskt kommer fram till att med enkla operationer så låter långt över de pengar man lägger. Detta har jag kommit fram till och jag har lött i den på två ställen. Kopplat bort startknappen och satt dit en nätbrunn för att ha möjligheten att sätta dit en bra nätkabel. detta gjorde en hel del.

Varför inte prova!?
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/02/04 :  15:03:28  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Kan någon mer exakt tala om vilka moddningar som görs på spelaren.
Gärna med bilder.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2005/02/04 15:03:52
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/02/04 :  15:12:00  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Själv bor jag i värmland och ifall det finns folk som sitter med bra dyra cd-spelare och vill komma och spela lite så är ni välkommna.
Inte enbart i egenskap av denna denver utan även för dela med sig av erfarenheter. Har själv inte så mycket att jämföra min denver. I dagsläget har jag bara testat emot en pioneer pd-95.
men det låter redan jämbördigt.

"är det inte lite dåligt med hifiintresse i värmlan eller har bara jag dåligt med kontakter?"
bara att pm:a
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/02/04 :  15:16:25  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Jodå ! det finns hifiintresserade i värmland :-)
Var i värmland finns du ?

controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/02/04 :  15:21:00  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
4 minuter hmm mutter.......

Fick väl svar på tal där=)
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/04 :  15:33:11  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
jaejin: 500 spänn kan jag ha betyydligt roligare för...

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/02/04 :  15:51:28  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
matte76:tråkig inställning

Men att ligga ute med 500kr ett par dagar och ta sig besväret att åka till siba borde vara intressant för de flesta hifiintresserade. Ifall de är tillräckligt öppna för att prova att kvalité i paritet med pengar inte alltid stämmer.

Men förstår skeptismen i det hela, men inte den tråkiga inställningen.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/02/04 :  15:56:03  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
quote:
Jag är mer än skeptisk till denna Denver..har ej hört den, nej, men för 500 spänn ska de göra en bra bildmaskin FÖR DET PRISET först och främst vilket innebär att ljuddelen får en liten del av kostnaden. Att den då skulle låta bra som cd-spelare tror jag inte ett skit på. Kraftigt moddad kanske den låter hyfsat dock...

Matte 76, varför kommentera om du inte hört den och dessutom med den tonen. Nu ska jag lära dig lite allmän trevlighet gentemot dina forumvänner. När du skriver som du gör ifrågasätter du deras omdöme och deras trovärdighet både som lyssnare och som personer. Det är inte särskilt trevligt. Speciellt med tanke på att du inte vet någonting om denna Denver. Jag måste visserligen medge att det låter orealistiskt att den skulle vara så bra, men allvarligt talat tycker jag att du ska strunta i vad du eller någon annan anser vara realistiskt eftersom det inte verkar gå att applicera på det här speciella fallet. Jag uppmanar dig att förhålla dig ödmjukare till din omgivning och deras uppfattningar!

Du menar också att du kan ha roligare för 500kr, det kan visserligen vara sant, men tror du verkligen att någon på forumet har något som helst intresse av att veta det? Det tror inte jag! Jag tror däremot att du försöker göra dig lustig över dem som upplever och har upplevt denna maskin, vilket är helt poänglöst, i min ödmjuka uppfattning.

Lägg undan den där otrevliga tonen och försök inte skriva folk på näsan när de med stor sannolikhet vet bättre än du!

Inte så nöjd//Jesper

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/02/04 15:57:02
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/04 :  16:54:46  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jeppe72 och jaejin: Jag delar inte era åsikter om att jag skulle varit otrevlig, jag bara delgav min åsikt i frågan. Jag kan naturligtvis ha fel som alla andra. Förstår inte hur ni kan reagera så på det jag skrivit, men det får stå för er... Och nej, jag har inte ifrågasatt någons omdöme utan bara har tvivlat på produkten som sådan, i logikens tecken...jag hade dock gärna lyssnat på den...men skulle den inte vara bra har jag slängt 500 spänn i sjön, då min nuvarande dvd är betydligt bättre förmodligen då den kostade 3000.

Edited by - matte76 on 2005/02/04 17:02:12
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/04 :  17:02:27  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
hallå....
Uppstyrning här i leden!!!!!!
Detta är INTE en tråd för att racka ner på något eller någon.. Tråden handlar INTE om att Denver spelar skiten ur andra saker.. Den handlar om att den har gjort det. Men mest att hur det kan ens vara MÖJLIGT att få ett kanonljud ut ur en jäkla Denver.
Jag vill också markera att min Denver jag startade tråden med INTE är denna 816 som det numera tycks handla om.. Den kom in hos mig EFTER tråden startade.. Så ordning i leden här nu...

Jag vet inte ens själv hur den nya låter i jämförelse med den gamla spelaren.. Jag kan bara höra att den ansolut INTE gör fel .. Men om den är bättre är långt ifrån sagt.. Mitt Accupase steg är sålt. Och monoblocken jag provar är inte bra... Så kanske jag efter nästa vecka kan ge mera svar då mitt nya steg är inkopplat.. Och jag lärt mig mitt nya ljud.. Mixat runt med nätsladdar osv... Sen ska detta provas ut.. Inte nu..
OK??? Bra.. då kör vi på...

Nu har några offrat 500 spänn på att prova.. En del har system som kanske inte svarar på detta som för andra bara blir rätt.. Jag själv har ENDAST spelat min äldre i Större system där det varit rätt påkostat runt om fast kanske inte nivåer runt 500000 osv.. Bara en gång har en rak jämförelse med saker i den nivån provats.. Och det resultatet delade ägaren samt jag. Denvern hade trevligare bättre röster samt blås.. Sedan vanns kampen av hans cd driverk på andra parametrar...
OK??

Så frågan är inte om den är bäst. Frågan är hur i all friden man KAN göra en grej för dessa skitpengar som gör det den gör.. Och hur det kommer sig att den i moddad version kan klara sig mot mycket dyra saker i högupplösande system...

I en vanlig tv/hemmabio kanske detta inte ens går att utvärdera. Där har andra egenskaper kanske fördel helt klart..

Så om vi tar och läser ifrån start utan att försöka söka fel eller så. Utan att bara leta saker för att förstöra tråden så kan detta bli skoj... Jag har inte bett en enda köpa dessa och slänga pengar i sjön. Jag har sagt man KAN köpa en o prova. sedan gå tillbaks med den då man hör lite av vad jag menar så debatten kan ta form... Så skippa nu allt snack om den o den är bättre eller inte..
Ta bara vad Dessa denvers kan.. Tänk det ggr tio ggr pris. Och vad hände då med en denver om dom la ner sådana pengar på kvalitet osv.. Som en välbyggt spelare....

Hoppas verkligen denna tråd nu inte blir förstörd av massa ovidkommande saker såsom tvivel som är grundade på att man inte ens har intresse att ha skoj.. utan enbart för att skriva saker.. Snälla förstör inte här nu. Det har varit stenkul allt detta. Men nu börjar en typ av pajkastning som jag absolut inte ens förstår...
MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/04 :  17:07:59  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Hej matte !
Klart man kan vara skeptisk, men är den någon ide att ha någon uppfattning när man aldrig har provat?
Detta är en rolig grej som bevisar motsatsen pengar kontra ljudkvalite. Svårare än så är det inte. Men om du nu, redan innan du har testat den, väljer att döma ut detta bevisade förhållande så behåll din åsikt för dig själv.

mvh Leif

Edited by - Leif B on 2005/02/04 17:13:28
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/02/04 :  17:15:47  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Jag måste tydligen upprepa mig :-)

Kan någon mer exakt tala om vilka moddningar som görs på spelaren.
Gärna med bilder.

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/04 :  17:56:35  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Leif B: Nej jag har ej testat den. Den kanske är bättre än Meridians senaste flaggskepp på 70.000 eller vad den kostar. Denver kanske är ett mirakel till välljud för sitt pris under 1.000. Då är tillverkarna genier i Einsteins klass (MIN åsikt). Jag bara uttryckte min skepsism i förnuftets namn. Men som sagt: Jag KAN ha fel. Men JAG tror det inte.

Edited by - matte76 on 2005/02/04 17:59:29
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/04 :  18:02:02  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Jo den låter riktigt bra, men det kan kanske vara en ren lyckoträff.
Annars hade den väl kostat betydligt mer.

mvh Leif B
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2005/02/04 :  18:03:16  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Då har jag fått svar på min fråga :-)'
Tack för det trevliga samtalet Tobbe.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/04 :  18:04:36  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
ganska uppenbart så kan jag berätta vad jag gjort! Men det är lättare att ta via PM samt sen via luren...

Sen så kommer kanske CC med mera kul info om vad man kan göra... Han är nog mera kunnig i detta med elekrtonik. och kan säkert kanske trimma den till ännu bättre resultat..

Eller kanske nån annan kan mera? Jag skulle vilja få hjälp med att byta ut RCA ut med kanonfina RCA. Samt ta bort blecken som idag sitter upp till dom rätt mediolra RCA kontakterna.. Så kan ocj vill någon hjälpa mig med detta så skulle jag bli glad.. Projekt Dever fortsätter MED ÖPPNA ÖGON!!!!!
Skygglappar har ingen plats i denna tråd. Här gäller det att vara öppensinnad.
Tvivlande?? Ja absolut.. Men gå in med nyfikenhet och se det INTE som att "nu ska dyrspelare få stryk"

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/04 :  18:11:30  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
För helskotta. SLUTA NU FÖRSTÖRA TRÅDEN MED BLADDER!!!!!
Skit i om den spelar ut en farbaskad CD för 70000kr.. FATTA NU.. JAG VILL INTE FRTSÄTTA detta om dessa barnsliga inlägg fortsätter.. Då ber jag forumet ta bort tråden helt ...
Vi är väl vuxna här hoppas jag.. Nu skriver jag inte detta en gång till.. LÄGG NER NU TJAFSET!!!!
Detta är en Denver för 495 kr. Den har inte något att bevisa för någon.. Den spelar bara fantastiskt bra. Och väcker frågor i mitt huvud.
Dessa frågor ville jag se om någon annan än jag får vid prov.. Då tråden startades fanns det inte ens den maskinen som är det denna tråd handlar om på marknaden sen många år.. Så lägg av nu.. Gå till vad det handlar om..
Ska man behöva säga detta så här rent ut för att man skall förstå.
Här skall va skoj. Annars skiter jag personligen i on ni vill sitta o tjata om saker som inte ens har relevans här..
Ingen utpekad. Ingen glömd..
Lägg bara av..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 24 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000