HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Denver 141 för 995 kr år 2002 tror jag det är.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 24

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/06/05 :  19:39:49  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
jeppe72
Vad hände med denna Denver du har nu? Måste vara den Wolfgang moddade åt dig va?
Är det ingen garanti på modden?

Skojade bara.
Vad gör du med dina Denverspelare egentligen?
Man ska inte leka bulldozer med dem.

mvh Leif B
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/05 :  23:51:45  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Tror bestämt jag har din äldsta nu mayro.

Blev lite provlyssnande hos vemsom innan idag. Vi trodde vi skulle få köpa prylar på elektronikåtervinningen.. Men det sket sig. Delvis för att dom hade öppet 07.30-15.30 på vardagar bara...

Ska provlyssnas denver imorron. Får se om den kan få Sissel att låta ännu bättre.

Ja du. Det är min första som har gått dygnet runt för inbrännig av kablar. Den har snurrat många varv kan man säga.. Synd ni inte har en bra nätis av mina så den kunnat ge det den kan... Men ev har du en ok sådan ju....

Dom är mycket kännsliga för kabelval.. Tror så här nu då flera micklat med sina det beror just på den rätt kassa nätdelen... Men tips.. Sätt på den o låt den stå o spela några timmar på reapet så den blir varm.... Kall är det ingen höjdare. Och dessutom så tar det den tiden att "sätta in sig" i systemet också...

Du får ju höra en sådan hos mig sedan. Så får du jämföra med mitt ljud ifrån en lika som den du har. Men med lite bättre RCA samt dämpning osv...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/06/05 23:52:52
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/06 :  14:25:12  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Har vi haft nån Denverträff än???

Är det presidentens sak att ordna en?

M
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/06 :  14:42:48  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Rannagarden.

Vi hade en "miniträff" då Wolfgang var här med sina grejor...

Men en rejäl sådan borde vi ha. Problemet är väl att vi bor så fatalt långt bort ifrån varann ju.. Hur sjutton löser man sådant??

Sedan så tyder ditt frågande om en träff på att något blivit riktigt bra så du känner du vill "smiska upp oss" lite...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/06/06 14:43:16
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/06 :  14:51:03  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
quote:
Sedan så tyder ditt frågande om en träff på att något blivit riktigt bra så du känner du vill "smiska upp oss" lite...

Inte på något sätt. Men däremot kan det vara en indikator på om det är skillnad på våra Denvers och hur den skillnaden kan lokaliseras, kontra "hands-on" tips och trix?

Byte av erfarenheter - Ljudmässigt. Inte bara med bilder.

Ber presidenten fiska lite i saken??? Jag kan ta Denvern under armen, vet du...

M
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/06 :  14:54:46  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Jag har stort hus som folk vet... Och har man med egen luftmadrass eller dyligt så finnes GOTT om plats för en rejäl "Denverträff"....

Och vill man inte bo "spartanskt så finns vandrarhem nära som sjutton.....

Sedan för motorinbitna så kan man bädda i Chryslern också....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/06/06 :  17:02:26  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
quote:
jeppe72
Vad hände med denna Denver du har nu? Måste vara den Wolfgang moddade åt dig va?
Är det ingen garanti på modden?

Vet inte? Jag bara satte in lite dämpning i den. Var tvungen att lyfta ut driven för att gör det. Sen spelade den finfint några dagar för att sedan bli jättetjurig! Nu får en riktig stjärna ta hand om den så får vi se om den blir gladare!?

Retro låter fint.
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/06/06 :  21:13:39  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Efter lite provlyssning av den legendariska 141'an (mayro's första). Dock ska det sägas först att nätkabeln är en som man får med datorer... Och signalkabeln är inte bättre den. Men ändå:

(den fick spela en timme innan lyssning påbörjades)

Lyssningsintryck:
Direkt när man satte på musiken kunde man höra en värme i mellanregistret. Det verkade lovande. Men inne på andra skivan så började det bli jobbigt med att musiken liksom inte höll ihop. Och basen verkade knappt medverkande.

Kvalitetsintryck vid "leverans":
Jag fick den i en rosa Choice väska från 80talet.. Ska försöka ta en bild på den sen.

Min slutsats är att det ska bli kul att höra den med en bra nätkabel och en bra signalkabel. Det berömda mellanregistret imponerade lite på mig iaf även nu. Ska lyssna lite mer innan mayro får tillbaka den...

Over and out
/Bosse, som förmodligen lirat denna denver med de sämsta kablarna hittills...

PS! Min närmsta referens är min Pioneer 360 som skickar digital signal till mitt (snart sålda) hk signature 2.0 försteg.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/11 :  00:24:56  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Ja kom hit du bossebula så ska du få höra vad den kan.... tror ärligt du kommer bli rätt överaskad... Menar då du jämför vad du hör och hört nu. Och då du får höra min i toppform....

Men den skall nu moddas i etapp två. För consonance 2,2 med lätt moddning samt feritbortagning har numera förpassat min Denver till tredjeplatsen....

Forsell kombon smiskade upp min lilla denver . Men förhöll sig ändå snäll nog att INTE krossa den... Phuuu.. Kändes skönt....Forsell är så dyr så den kan man stå ut med att den ÄR bättre....

Men vad värre är att consonancen faktiskt är en bättre spelare än denvern... Och detta efter moddning. Inte innan i orginal.

Samt att consonansen även den kräver silver res nätkablar i nätet....

Men om man har detta pojkar så får man höra vackra toner....

Men consonancen är bättre spelare får jag nog säga.... ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/11 :  02:06:07  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Så consonancen är allstå inte bättre original än en moddad denver

Du ger mig nästan igen chans att uppgradera till en denver mayro...

Ge dig nu

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/11 10:38:52
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/06/11 :  10:37:48  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Snoop: Varför ska "han ge sig"?
Vi har ju spelat ut CD-spelare för 10-15000:- med Denver flera gånger..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/11 :  10:40:28  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
De va meningen som ett skämt juh

Ja vill också lyssna på en moddad denver...

Skicka upp en + silver res nät sladden så får ja avgöra om ja gillar den..

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Edited by - Snoop on 2005/06/11 10:44:17
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/11 :  11:04:23  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply

Har vår president vacklat i högsätet?
Detta är Högförräderi!!!

Nä, skoja bara. Låter som om vi får ge några snabba mods åt Mayro, så Denvern kan flytta tillbaka in i högsätet igen.

M
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/11 :  12:04:40  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Rannagarden...

Min denver skulle behöva göra ett besök hos dig nu tror jag...

Men hallå där... Denvern blev INTE krossad på nåt sätt i världen... Den har ännu en del saker som inte är "slagna" i MITT tycke.. Mellanreg har ett uns mer värme.... Och för mig är det viktiga saker eftersom jag spelar väldigt högt.. Med rätt "stort" ljud.....

Vacklar????? nej nej....

Man får låta dom TRO dom har övertaget bara....

Men ärligt så känns det rätt skönt att ÄNTLIGEN något kunde rubba det helt sjuka resultate som dessa denvers varit med om.. Och fortfarande så är det en rasande skillnad i prisförhållandet...

För consonansen KRÄVER silver res nätkabeln den ochså i sin modd för att höja sig till dessa nivåer. Samt ingrepp av moddande också. Som gör typ garantier klart borta.....Så. Det är i denna sitts rätt ok att få se sig på en tredjeplats tycker jag...

Vi talar ändå om en gamal gamal dvd som en gång kostade 995 kr.....

Med en nätdel som en tändsticksask....

Jo en sak till ÄR denvern bättre på. Den går DJUPARE i basen.....

Detta upptäckte jag solklart i natt. Men där har Muse model nine fått spö också.. Så detta är inget nytt denvern går djupt om man kan höra det självklart..... I alla fall min gör det...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/11 :  13:51:08  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply

Känns skönt att veta att du än håller flaggan i topp! Låta dem tro de har övertaget... - slugt...

Bas;
Det var ju det jag upptäckte med då jag lät Denvern smaka på stora anläggningen: BASEN. DJUP! Som sjutton! Den lät säkert en oktav djupare (kanske att ta i, men intrycket var inte långt från) än min referens-spelare. Björk´s "POST" i släden, låt nr. 2 - och det gick nästan inte andas.

Du skall höra vad fint den spelar basen med några Rubycon ZL på strömkortet.

M
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/11 :  18:25:11  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Hmmmmmmm

Multimeck

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/06/11 :  20:40:41  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Wolfgang din luring, vad är det där för en massa Vad har du nu i kikaren?

Retro låter fint.
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2005/06/11 :  21:56:03  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Djup bas!? Måste vara "magin" i en bra nätkabel då, för här har denvern knappt nån bas alls. Får muta mayro att komma hit med en silver res nätkabel...

Min medlemstråd
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/11 :  23:34:01  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Den har en hyffsad bas med vanlig apparatkablage också(löstagbara sorten). Men ordnar upp sig några snäpp med finare kompanjoner till hjälp.

M
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/12 :  01:34:00  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Bossebula.
Ta nu bilen o tuta hit så ska du få höra HELA denverns "kunskaper" så kan vi sedan diskutera om varför en del hävdar denvern inte har bas eller djupbas...

Jag tror inte jag ens behöver säga nåt angående saken efter en timmes skivbytande....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2005/06/12 :  01:52:50  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Mm, det får f*n bli snart! Våra (hifi)katter fixar ihop lite hår vid din rosa väska under tiden...

Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/12 :  02:07:26  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

ja va sjutton.. SÅÅÅ långt är det inte.. Så bara kom .. Här är alla hifivänner välkommna....Så bara att åka iväg för en hifidag....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/13 :  10:59:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Har vår president vacklat i högsätet?
Detta är Högförräderi!!!

Rannagarden...
Gjort en miniförändring sedan consonansen var här..Med bra resultat.

I morgon ska Denvern gå en fight med en Dropplet cd på 30 Kg.......

Och min 141á är väl förberedd... Denna gång skall det inte bli som det blev sist.. Fast jag "hjälpte" ju consonansen till liknande förbättring som min denver fått.....via tips om lätt modd... Vilket var enda skälet till att den ens kunde jämföras...

Så en orginal cd skulle lidit bittra nederlagets sura kalk...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/13 :  18:56:03  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Miniförändring?

Låt höra, för tusan. Ett hemligt recept, eller?

Skall sätta lödkolven i Denvern ikväll igen. Har fått lite roliga grejer att testa idag.

M
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/13 :  20:20:19  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Miniförändring?

Ja faktiskt en miniförändring . som idag ledde till en större förändring.. Strömen drogs direkt på in förbi allt vad säkringar o skit heter... För igår satte jag in en 8 amp säkring med stort resultat i ljudet. Så sagt o gjort. Väck med skiten helt. Raka rör som på Chryslern låter bäst.....

Eftersom Sonyspelaren inte hade nån säkring så varför skulle denvern behöva sådant tänkte jag...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 24 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000