HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Denver 141 för 995 kr år 2002 tror jag det är.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 24

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/01 :  11:09:03  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

heat.

Man kan höra "värden" ifrån start... Och nätsladden är en DEL av modden... Just mellanreg är området där man hör "värdet".. samt uppstarten tar lång tid.. Den måste få spela några timmar i alla fall så den blir varm i kläderna...

Sedan är jag långt ifrån den ända idag som vittnar om dessa knepiga fenomen dessa kan utföra... Tyngden däremot kan jag dela din åsikt om. Den blir aldrig en mästare på den sidan.. Men gör lite enkla ingrepp så ska du höra vad som händer...Det blir aldrig en imponatormaskin. Men den blir vansinnigt "rätt" samt odigital..

Men är du sugen på att sälja den så sänd Pm...En ny 141 vore inte fel för tex Jeppe72 som har totalhaveri efter lite för våldsamma "rörelser" i sin spelares "inre"...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/01 :  14:21:03  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Nya bilder på DIY, Denver 802 .......

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/01 :  18:10:02  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Håller med Mayro; Man kastar inte ut sin typ "20papp-cd" efter att ha hört på en Denver. Vad man däremot gör ar att man tar sig en rejäl funderare över hur i helsike de fick den att låta såpass "väl" som den gör för "hittepengar"?

Efter en del simpla modd så knappar den faktiskt in styggt på dyrare grejer?!

M
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/01 :  18:33:52  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

jag gjorde ju så ju.......kastade ut mer än 20 papp cd... micromega t-drive samt t-dac med bra digitalkabel o allt...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/01 :  19:03:35  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Du är ju lite annorlunda...

Nä, skoja bara. Jag skall ha min 141:a som grund tillsammans med en S.E.T Baby Amp rörförstärkare till mitt andra system. Så jag förnekar inte Denverns kvalitéer.

Bild på Babyn:

M
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/06/01 :  19:10:42  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Jag hystade ut en Cdfix fast jag gjorde faktiskt inga jämförelser mellan fixen och Denvern när denvern väl var moddad. Galet va!?

En annan nog så viktig synvinkel är att man kanske kastar ut en cd för typ 20 papp om man tycker att denvern spelar så bra att man faktiskt blir nöjd även om denvern saknar det ena eller andra som den dyrare maskinen har. Den kan ju ha andra företräden (ljudmässiga alltså).

Sedan så tycker i allafall jag att denvern har ett väldigt fint mellanregister som jag tycker mer om än det mellanregister bladelius trollat fram ur fixen. Dessutom är diskanten trevligare och allt som allt innebar det, för mig, att jag kunde lägga en större del av hifibudgetten på förstärkaren. Det blev jättebra resultat, långt bättre än min tidigare kombination.

Den Denver jag pratar om är en DVD-228 och den låter inte likadant som DVD-141 eller DVD-816.

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/06/01 19:12:22
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/01 :  19:11:06  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Nä, skoja bara. Jag skall ha min 141:a som grund tillsammans med en S.E.T Baby Amp rörförstärkare till mitt andra system. Så jag förnekar inte Denverns kvalitéer

läcker uppsättning... DIY Denver i fint sällskap

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/06/01 :  19:13:53  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
quote:
DIY Denver i fint sällskap
Det kan nog tänkas att en och annan DIY-denver har ganska fint sällskap här i vårt avlånga land

Retro låter fint.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/01 :  19:22:11  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
AMEN!

M
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/06/02 :  00:07:53  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Min magiska Denver(Wolfgangs proj)lirar väldigt bra med 2 st Pangea rör-monoblock samt med Muse Model Three försteg..

Men tanken är svindlande: För nypriset av för/slutsteg så kunde jag ha köpt drygt 200 st Denvers!!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/06/02 :  01:06:16  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Många Denver blir det...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/06/02 :  01:13:18  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Det kanske Jeppe skulle behöva...

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/06/02 :  13:05:37  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
quote:
Det kanske Jeppe skulle behöva...
Nu ska du inte vara elak, det är synd om mig

Men kanske jag skulle behöva två tre stycken eftersom jag sabbar dem. Då skulle jag kunna använda en medan jag meckar med en och samtidigt utnyttjar den gode Wolfgang att mecka med en. Då har vi saker att göra hela tiden. För när wolfgang fixat den han jobbar på, ja då har jag förståss förtört en av de andra och så kan det rulla på.... i evighet!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/02 :  13:09:03  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
ska din "skadade" få sig en översyn????I GBG menar jag...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/02 :  14:03:49  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
JEZZ, den är på väg ........
M-meck

++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/02 :  14:31:42  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

du är go du!!!!!

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/06/02 :  18:26:13  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Ja Tobbe, Wolfgang är min absoluta hjälte, en ängel förklädd till hifiharry. En solig morgon i juni, en frisk bris framåt kvällen, en jummen pilsner i en för gammal buss på Sydväst- jylland.

Alltså bland det finaste som finns

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2005/06/02 :  21:23:18  Show Profile Send Heat a Private Message  Reply
Hmm. kan det vara så att en moddning gör så otroligt mycket?? Får nog ta och ge mig på lite moddning trotts allt, för man är väll inte sämre än att man kan ge denvern en chans till. Ok! hur och vad rekomenderar Mr Denver läs Mayro att jag ska vidta för ingrepp??

Hellacopters LP/7" köpes
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/06/02 :  23:19:59  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Heat strunta i det. Det blir inte så bra, de andra bara pratar strunt. Jag har en bättre idé. Skicka din spelare till mig istället, jag behöver en dvd till barnen

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/02 :  23:31:45  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Heat ; läs tråden under DIY den börjar visserliggen bli lång, men du hittar alla uppkommliga tipps där, om inte jag missminner mig så är det t.o.m 3 eller 4 olika Denver!!

M - meck

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/02 :  23:50:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
en ängel förklädd till hifiharry

wolfgang. Du får byta namn på din firma till "Ärlige hifiharrys audio"....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2005/06/03 :  10:15:59  Show Profile Send Heat a Private Message  Reply
En till barnen va

Hellacopters LP/7" köpes
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/06/05 :  00:56:10  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
> En till barnen va < Va

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/05 :  11:43:59  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Inte tror ni väl Jeppe72 skulle ha den själv väl

Jag tror jag får ta och ge Jeppe72 min älsta 141á om hans är död...

Vilka oskälviska offer våra Denvers ger oss i jakten på himelen...

Dom stuper en efter en. Men dom kommer igen. Ibland i ny skepnad. Ibland kanske i renoverad nyopererad skepnad.. Hoppas at vi slipper ha en tyst minut igen för Jeppe´s Ev stupade Denver...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/06/05 :  17:21:59  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Tror bestämt jag har din äldsta nu mayro.

Blev lite provlyssnande hos vemsom innan idag. Vi trodde vi skulle få köpa prylar på elektronikåtervinningen.. Men det sket sig. Delvis för att dom hade öppet 07.30-15.30 på vardagar bara...

Ska provlyssnas denver imorron. Får se om den kan få Sissel att låta ännu bättre.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page
Page: of 24 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000