I morse bestod mitt system av Royd RR1 H/K 670 stärkare Panna DVD
I kväll består mitt system av Naim cd5x Naim Nait5i td125 Naca5 "ny"051222 Förstärkare Audia Flight one
Hemmabio: Jvc TH-SW8 Inköpt 060703 till avslutningen av Fotbolls VM. För att kosta Ca2250:- spelar den musik riktigt trevlig. Lite grå i toppen och basen är inte så definerad men för pengarna helt ok.
Du måste bara lägga till Chord Anthem som signalkabel mellan naim prylarna. Lasses Hifi kan ta hem Anthem med DIN kontakter. Detta är en mycket fin kabel. Jag har en själv och fler kommer det att bli.
"Nu vill vi dreggla över lite bilder :)" Hade jag kunnat ha bredband här ute i skogen så skulle inte bilder vara något problem men nu går det lite segt att ladda upp dom.
Välkommen till Naim/Royd gänget! Ska själv ta en tur till Lasses någon helg för att skicka iväg min CDS på service (11 år så det börjar bli dags), kolla in ett par högtalarfötter och lyssna på litet nya Naim prylar. /Per
Kan tänka mig att det låter bra det där systemet "Jazz". Jag kollade royds hemsida...84dB - det var inte mycket...men jag kan tänka mig att det låter "tokrent". Å andra sidan så har du "lite" mer kraft i din förstärkare....jag har en NAIT2.
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Nordost Blue heaven på besök. Ljudet förändrades en endel. Lite mer luft och klarhet i toppen men än så länge måste jag säga att Naim kabeln är riktigt bra. Ska lyssna mer i helgen sen får vi se om det blir kabel byte.
Blir ingen Nordost nu. Visst blir det en förbättring av ljudet men jag kan inte motivera priset för förbätringen. Kanske man ska testa en värre nordost? Vad tror ni...
Naims kablar ska väl passa väldigt bra till just Naim? Behåll dem...och lägg pengarna på bättre elektronik framöver.
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Chord Chameleon Silver Plus signalkabel inhandlad. Tänkt att sitta mellan phonobox och nait 5i. Kunde inte låta bli att testa den mellan cd och förstärkare. Visserligen inte inspelad än men klart lovande! Lugnare ljud än med naim kabeln(din-din) men röster framför allt kvinnliga är lite mer tillbaka dragna. Får se hu det blir om ca 100h
Nait 5i på service... Inne på tredje veckan nu. Exposure xv hemlånad (igen) så länge. Åter igen är jag imponerad av hur bra den låter!!! Från mellan registret och uppåt är den helt lysande. Saknar botten tyvär.
Chord Chameleon Silver Plus är nu inspelad och den är mycket bra inte lika lätt och luftig som Blue heaven men med mer drag. Dock luftigare än naim kabel så den blir nog kvar mellan cd och stärkare.
Förstärkaren hemma igen utan upptäckta fel! Är nog dags att ordna någon form av strömrening. Misstänker att det skulle lösa några av dom problem jag har (med stereon)
Ny skivspelare inhandlad. Begagnad Thorens td125 i SME låda. Sme 3009 tonarm. Ramen som driv verket var upphängt i var knäckt så det har jag gjort en ny av 19mm mdf. Monterade ihop den idag på morgon och satt dit min Sumiko oyster pickup. Herrejösses vad bra det lät!!! Det blir noh tvunget att inhandla en bättre pickup och bygga en bättre låda till verket!!!