Author |
Topic |
octavia rs
Member
338 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 17:50:12
|
Jag håller med dig att "classic" är den snyggaste finishen på Electrorna. Jag är väldigt nöjd med centern men nu skulle jag vilja ha de större 936:orna istället för mina 926:or.
Det fanns en liten färg skillnad mellan den nya center och mina andra högtalare, jag har dock inte haft de andra högtalarna sedan de var nya så jag vet ej om de mörknar med tiden då centerns trä sidor är något ljusare i färgen. Nu är det inte så att det stör och vet man inte om det så syns det endast om man har väldigt stark belysning som lyser rakt på centern, vilket jag sällan har. |
Main system TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2 Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)
Second system Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree |
Edited by - octavia rs on 2005/02/11 17:51:47 |
|
|
octavia rs
Member
338 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 10:40:37
|
Här kommer lite bilder på den nya centern.
Här är den utan galler, som synes så är det en 3 vägs variant.
Basarna är troligtvis samma som i 926:orna.
Diskanten är samma som i de övriga högtalarna men mellanregistret skiljer sig lite ifrån de andra.
Anslutningarna är ifrån WBT och bra mycket bättre än på de andra, jag vet ej om det är för att centern är nyare eller så är det bara WBT anslutningar på de dyrare modellerna.
|
Main system TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2 Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)
Second system Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree |
Edited by - octavia rs on 2005/02/13 10:44:00 |
|
|
Drem
Member
696 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 12:11:17
|
Riktigt fin center! Det är samma WBTkontakter som på 946. |
Just nu: Musik: Bladerunner OST Film: "Jimmy P" [BLURAY]
Musik- och Filmanläggning
|
|
|
octavia rs
Member
338 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 13:08:33
|
Jo jag vet att både 936 och 946 har dessa WBT anslutningar, men mina 926:or och den gamla centern hade helt vanliga anslutningar, men det kan ju vara så att man bytat till WBT på senare tid. |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 14:27:52
|
Läckert !
Kommer du att köra centern som small eller large ? När jag var hemma hos LmLab o fick lyssnat på hans 5.1 system så märkte man verkligen vad en STOR center kan göra. Jag vet inte riktigt själv vad jag ska använda som center. Nån Talon blir det inte för dom kostar förmycket 15000 plus frakt moms och tull för den billigaste Men jag har mina ögon på Mårten Design då dom använder snarlika element.
Ha det bäst J |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
octavia rs
Member
338 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 14:58:46
|
Jag kör alla högtalarna som large och subben står i läge plus som det kallas på min förstärkare. Subben spelar både LFE kanalen och den bas som finns i front ocgh center högtalare. Jag så första filmen igår kväll med den nya centern, röster och samtal mellan personer låter mer naturliga nu, ljudbilden har oxå blivit bättre och framför allt så är där mycket bättre driv och den hanterar intensiva ljudscener bättre. |
|
|
anwe
Starting Member
16 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 18:59:01
|
Angående färgen så är det precis samma fenomen med mina. Dom högtalare som är köpta nya (ett par 906 och en CC901) är lite ljusare mer gulröda (och snyggare enligt min åsikt) i färgen jämfört med dom "gamla" (ett par 926 och ett par 906 köpta begagnade). Har sett nyare par av 926orna och dom har den där lite ljusare färgen. Jag tänkte på att färgen kallas Classic, men på mina nyinköpta står det Classic Gold, kan vara att dom bytt färgen lite kanske..
/Anders |
Stay calm, don't be alarmed, it's just a holiday, back at the funny farm. |
|
|
octavia rs
Member
338 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 19:13:38
|
Kan ju vara så, det stämmer när du säger att de heter "classic gold" men på min center så syns den största skillnaden uppe på kanten där mdf:n är slipad och lackad för att matcha sidorna, själva sidan skiljer sig inte så mycket jämfört med mina 926:or. |
|
|
Topic |
|
|
|