Author |
Topic |
Smackman
Member
968 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 09:55:18
|
Resultat = Lungna ner dig |
|
|
|
PeterL
Semesterfirare
371 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 09:55:31
|
Blir nyfiken:
quote: Den uppskattas såväl av mig som subjektivist som av "elitgardet" i LTS.
Vilka tillhör elitgardet? |
PeterL |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 10:43:10
|
quote: Vilka tillhör elitgardet?
|
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 10:55:18
|
PeterL:
Jag vet inte vilka de skulle kunna vara... Kanske de som känner sig träffade av min komiska beskrivning? Skämt och sido. Jag vet att Ryberg gillar Benchmark, likaså uppskattar Sampix den just för dess neutrala återgivning.
Att jag gillar den borde vara ganska uppenbart!
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 10:59:42
|
quote: Jag vet inte vilka de skulle kunna vara... Kanske de som känner sig träffade av min komiska beskrivning? Skämt och sido. Jag vet att Ryberg gillar Benchmark, likaså uppskattar Sampix den just för dess neutrala återgivning.
Och alla andra militantiska Inoister inkl. Manga_X |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 11:05:01
|
Maoist trodde jag att jag var!
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 13:06:25
|
quote: Jag vet inte vilka de skulle kunna vara... Kanske de som känner sig träffade av min komiska beskrivning? Skämt och sido. Jag vet att Ryberg gillar Benchmark, likaså uppskattar Sampix den just för dess neutrala återgivning.
Kul att endast två personer kan tillhöra elitgardet i LTS. Speciellt när det syftas på två stycken personer som inte ens är LTS-medlemmar.
Hur var det nu med förutfattade meningar? Du lever klart sämre än du lär. |
kabelskitsnackare
|
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 13:25:26
|
Hur har du det med humorn Sampix? Du får nog läsa min text igen. Vart nämner jag att det finns två personer i något elitgarde? Vart nämner jag att du eller Rydberg är med i detsamma?
Det känns som du retat dig på mig. So whats up?
Eller vill du hellre bara fortsätta att förpesta mina trådar med ditt monotona budskap?!
Mvh Magnus Eriksson |
Edited by - Manga X on 2006/11/12 13:28:43 |
|
|
PeterL
Semesterfirare
371 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 13:52:29
|
Tyvärr så är det många som har noll koll som uttalar sig om LTS och generaliserar kring vad LTS-medlemmar tycker. Vilka LTS:are var det nu som gillade DAC1:an? |
PeterL |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 15:18:47
|
Det är ingen hemlighet att de flesta Inoisterna följer "LTS läran" i stort även om de inte är medlemmar. |
|
|
PeterL
Semesterfirare
371 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 16:12:07
|
Det är ingen hemlighet att EN DEL människor, som är onyanserade och fördomsfulla, i brist på kunskap gör felaktiga generaliseringar och hittar på en massa nonsens...
Men vi lämnar det spåret, det leder bara till semester om vi fortsätter. Jag sparar hellre min semester till sommaren Ett test av DAC1 i Molten vore inte helt fel. MangaX: när du jämförde DAC1 med 3930, var det blint? Överhuvudtaget, kan du inte beskriva testerna lite utförligare. |
PeterL |
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 17:09:55
|
quote: Hur har du det med humorn Sampix?
Jag förstår säkerligen inte din sprudlande humor helt enkelt.
quote: Skämt och sido. Jag vet att Ryberg gillar Benchmark, likaså uppskattar Sampix den just för dess neutrala återgivning.
Jag har inte heller påstått att DAC-1 skulle vara "neutral". Utan det enda jag har skrivit i frågan är följande (från din 3930-tråd);
quote: Jag upplevde dock en skillnad främst i diskanten mellan dessa spelare. Denon uppfattades som klart mjukare/dovare i toppen, än båda DAC-1 och Pioneer. Även basen kändes mer artikulerade med DAC-1. Men alla dessa skillnader upplevdes oavsett ljudtryck.
Kort och gott; Denon 3910 upplevdes dovare i diskanten (+ att jag besvarade dig även angående dacar som inte hinner läsa) Lägg till min kringutrustning, högtalare, rummet etc; Hur ska jag ta reda på om Dac-1 är neutral, dvs ofärgad?
quote: Eller vill du hellre bara fortsätta att förpesta mina trådar med ditt monotona budskap?!
Det gör du så bra själv, helt utan min hjälp.
Men jag skulle däremot uppskatta om du inte blandar in mig i några av dina framtida, felaktiga, generaliseringar.
|
kabelskitsnackare
|
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 18:23:44
|
Sampix: Jag syftade på ditt PM till mig ang. dina upplevda och högst subjektiva åsikter om skillnader mellan DAC1 och din föredetta Theta DS Pro Basic IIIa!
Jag kommer att utelämna dig Sampix i framtiden, var så lugn för det.
PeterL: Det är ingen hemlighet att EN DEL människor, som är onyanserade och fördomsfulla, är det för att de tror sig besitta den enda sanningen! Just denna sanning försöker de sedan sprida genom att idiotförklara andra som sätter upplevelsen framför allt!
Framöver kommer jag inte att ödsla någon mer tid på troll i mina trådar. Jag har viktigare och framförallt roligare saker för mig såsom att umgås med familjen, njuta av musikaliska upplevelser samt ev. att dela med mig av mina upplevelser till de som finner dem läsvärda och intressanta. Till er "andra" som "kräver" att jag skall validera mina upplevelser efter era "mallar" för att de ska vara trovärdiga i era ögon, har jag bara ett budskap! - Det kommer inte att ske!
Over'n out från Magnus Eriksson |
|
|
PeterL
Semesterfirare
371 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 21:11:10
|
MangaX: ingen kan kräva att du ska presentera hur du utfört dina tester. Men för att man ska kunna dra några egna slutsatser utifrån dina tester så måste man ju tolka metod och testresultat och och för att kunna göra det så måste man veta lite mer om hur testerna utförts. Utifrån dina beskrivningar av testerna så kan de vara fullständigt värdelösa och utförda av en odugling som bara vill ordbajsa men de kan också vara tester utförda med omsorg och med stor bakomliggande kunskap. Svårt att säga. Presentera din testmetodik, utförande, resultat och slutsatser så blir det lättare att föra en bildad dialog kring förtjänster och eventuella brister med ditt och andra sätt att testa. Men du kanske inte är intresserad av problematisera det du gör, utan hellre kör vidare i gamla hjulspår. Det är ingen hemlighet att de personer som vill utvecklas och inte tror sig sitta inne med den enda sanningen vågar problematisera sina egna studier och även vågar låta andra göra det samma, för att om möjligt uppdaga brister i det egna arbetet och kunna dra lärdom av detta. Manga, du testar många intressanta komponenter och det är bara därför jag är nyfiken på dina tester, inget illa menat. Jag ber om ursäkt för eventuella illa valda ord. |
PeterL |
Edited by - PeterL on 2006/11/12 21:14:44 |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 21:13:06
|
quote: Det är ingen hemlighet att EN DEL människor, som är onyanserade och fördomsfulla, i brist på kunskap gör felaktiga generaliseringar och hittar på en massa nonsens...
Men vi lämnar det spåret, det leder bara till semester om vi fortsätter. Jag sparar hellre min semester till sommaren
Herre gud vilken smörjaSå det är brist på kunskap som är problemet för de allra flesta inom denna hobby..... quote: Det är ingen hemlighet att de personer som vill utvecklas och inte tror sig sitta inne med den enda sanningen vågar problematisera sina egna studier och även vågar låta andra göra det samma, för att om möjligt uppdaga brister i det egna arbetet och kunna dra lärdom av detta.
quote: Det är ingen hemlighet att EN DEL människor, som är onyanserade och fördomsfulla, är det för att de tror sig besitta den enda sanningen! Just denna sanning försöker de sedan sprida genom att idiotförklara andra som sätter upplevelsen framför allt!
Framöver kommer jag inte att ödsla någon mer tid på troll i mina trådar. Jag har viktigare och framförallt roligare saker för mig såsom att umgås med familjen, njuta av musikaliska upplevelser samt ev. att dela med mig av mina upplevelser till de som finner dem läsvärda och intressanta. Till er "andra" som "kräver" att jag skall validera mina upplevelser efter era "mallar" för att de ska vara trovärdiga i era ögon, har jag bara ett budskap! - Det kommer inte att ske!
Absolut det bästa som jag har läst på mycket längeBra skrivet Manga X! |
Edited by - FBK on 2006/11/12 21:16:01 |
|
|
PeterL
Semesterfirare
371 Posts |
Posted - 2006/11/12 : 21:22:08
|
quote: ...för de allra flesta...
Nyanser, nyanser och kritiskt tänkande FBK, läs en gång till !!! |
PeterL |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/11/13 : 23:37:14
|
Heder till dig PeterL!
Du ger mig hoppet tillbaka. Bor du långt ifrån Enköping? Bor du nära är du välkommen att hålla i ett "seriöst" blindtest här hemma! Tyvärr måste det ske snart då vi packar för flytt.
Mvh Magnus Eriksson
|
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/11/13 : 23:44:10
|
Jag ber även om ursäkt för mitt illa valda skämt om ev. "elitgarden" inom LTS! Så nu kanske tråden kan fortsätta i en mer ordnad form?
Mvh Magnus Eriksson |
Edited by - Manga X on 2006/11/13 23:45:18 |
|
|
mrk
Member
313 Posts |
Posted - 2006/11/14 : 19:56:11
|
Hej Magnus!
Verkligen trevliga högtalare! Makalös finish på lacken... har nog inte sett nått liknande! Dessutom välljudande... riktigt högupplösta musikförmedlare
Du borde slänga ut en närbild så folk förstår vilken finish det är!
Ska bli spännande och höra hur det går med akustiken i nya bostaden!
/mrk
PS Tror att din nya DAC var ett fynd!
|
-Det står en clown i mina kläder, och svär att allting är okay... http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42636
|
|
|
PeterL
Semesterfirare
371 Posts |
Posted - 2006/11/14 : 22:55:40
|
Tack för inbjudan MangaX, men tiden räcker helt enkelt inte till just nu. Men våra vägar kanske korsas på någon hifimässa eller liknande.
Mvh Peter |
PeterL |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/11/14 : 23:21:05
|
Tack själv mrk! Det var riktigt trevligt. Ser fram emot måndagen.
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/11/17 : 20:43:51
|
Nya slutsteg i form av Meridian monoblock kommer att införskaffas. Vincent SP-331 sätts på avbytarlistan m.a.o.
Den makalöst fina Denon 3806 säljs också. In kommer ett riktigt bra 2-kanalsförsteg. Vilket det blir avslöjas senare...
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
mrk
Member
313 Posts |
Posted - 2006/11/17 : 21:26:05
|
Hej Magnus!
2-kanals? Hur blir det då med hemmabio? Eller har du bestämt dig för att satsa 100% på musik istället för att ha en bland-anläggning?
Ska bli spännande att se vad du hittar på!
/mrk |
-Det står en clown i mina kläder, och svär att allting är okay... http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42636
|
|
|
Manga X
3083 Posts |
Posted - 2006/11/17 : 22:09:43
|
Jag har ju bara 2-kanal redan nu fast jag har 9 ( !!! ) slutstegskanaler. Två högtalare och nio slutstegskanaler, det är ju inte klokt!
Så nu blir det monoblock från Meridian och ett mycket trevligt försteg så småningom. DAC1 får agera försteg tills det andra dyker upp om dryga månaden hoppas jag!
Mvh Magnus Eriksson |
Edited by - Manga X on 2006/11/18 06:52:01 |
|
|
Audiovector
Member
1991 Posts |
Posted - 2006/11/18 : 04:00:54
|
Det är ett imponerande antal uppgraderingar du hunnit med de senaste åren, Magnus. Du är t.o.m. värre än mig. Hinner du med något annat? |
Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.
Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp |
|
|
Topic |
|