HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Dags att starta ett OFF TOPIC forum på hififorum?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/12/28 :  19:12:29  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Hittade ingenstans att starta denna tråden så jag ger det ett försök.
Man ser dag på dag nya trådar som verkligen inte hör hemma i tex hifi forumet. Ta tex asien katastrofen, det finns massor trådar om den i HIFI delen där de verkligen inte hör hemma. Jag har själv skrivit i den så jag gnäller inte på någon .

Är det inte dags att någon moderator startar ett OFF TOPIC forum under hififorum som man kan ha just det alla OFF TOPIC trådar? så man slipper läsa om katastrofer eller julhälsningar osv i HIFI tråden?

bara en tanke som slog mig. skulle vara skönt att få det åtminstone lite avdelat.

Vill klargöra att jag inte gnäller på någon utand det är mer än önskan och en förfrågan.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2004/12/28 :  19:53:45  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
AMEN till det!!!!!!!!!!!!

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/12/28 :  21:03:48  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Tycker också att det är en bra idé!
För så länge det inte finns någon sådan forumdel, så kommer dessa off topic-trådar skrivas lite "här och var"...
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2004/12/28 :  21:19:25  Show Profile Send weezer a Private Message
Jag vill minnas att det fanns ett sådant en gång i tiden men att det plockades bort då det blev lite flamewar och därmed svårmodererat; med resarvation för att jag har fel .

Man får helt enkelt vara konsekvent; ska man tillåta offtopic trådar ska de hänvisas till sådan forumdel, eller så har man ingen sådan avdelning och låser dem. Simple as that.

Edited by - weezer on 2004/12/28 21:20:24
Go to Top of Page

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2004/12/28 :  21:20:52  Show Profile Send Bosco a Private Message
Det fanns en Övrigt-del tidigare som frodades. Men jag tror det blev för betungande för moderatorerna att hålla koll på allt.
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/12/28 :  22:36:51  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Om kanske 50000 eller hemska tanke ännu fler männinskor har dött i
en naturkatastrof och miljontals människor behöver omedelbar hjälp
så var det väl väldigt märkvärdigt om just det skulle bli den
utlösande faktorn för ett OT-forum. Uppmaningar till hjälp hör hemma
i alla forum en sån här dag, OT eller inte.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/12/28 :  23:38:08  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Dahlberg> jag citerar:
quote:
Är det inte dags att någon moderator startar ett OFF TOPIC forum under hififorum som man kan ha just det alla OFF TOPIC trådar? så man slipper läsa om katastrofer eller julhälsningar osv i HIFI tråden?

bara en tanke som slog mig. skulle vara skönt att få det åtminstone lite avdelat.


oavsett hur mycket folk som dör eller hur många som vill önska god jul så hör det inte hemma i ett forum endast för hifi?
förstod du inte min poäng när jag skrev mitt första inlägg?

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/12/28 :  23:59:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej!

Ni har rätt allihop!

Jag har funderat på det där med ett övrigt forum ett tag nu. Vi var tidigare inte mogna för det och mycket riktigt är det flames som gör att jag och modsen tvekar. I och med att vi idag har en stämning på forumet där det är fler än moderatorerna och jag som förstår varför vi har reglerna så att vi inte ensamt får bördan att hantera flames så kanske saker och ting är i en annan dager. Men, som det kanske framgår är jag fortfarande tvehågsen...

Så, tack för förslaget, jag och modsen tar oss en funderare.

Mvh, Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Sony
Member

393 Posts

Posted - 2004/12/29 :  00:28:06  Show Profile  Visit Sony's Homepage Send Sony a Private Message
I övriga avdelningar är det ju en hel del diskussioner och motiveringar kring varför ni modererar/låser trådar, kanske man i "Övrigt"-delen har en mindre nyansrik moderering och helt enkelt låser trådar som man finner olämpliga. Efter ett antal trådar som låses förstår nog de flesta var gränsen går och de som inte förstår det...jaa de får väl hålla sig till övriga delar..

www.linnforum.se
Go to Top of Page

knoxville
Member

484 Posts

Posted - 2004/12/29 :  00:45:10  Show Profile Send knoxville a Private Message
En "allmänt forum" vore kanon. Finns ju mer än bara hifi att diskutera med personer som ÄR hifi-intresserade.

God fortsättning!

mvh
Erik

TIDAL / NAS / Rega Planar 2 (2016) -- Yamaha WXC-50 -- XTZ A2-300 EDGE -- SUPRA XL Annorum -- Dynaudio Excite X14 -- Erik :)
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2004/12/29 :  01:13:29  Show Profile Send rowa a Private Message
Öppna ett nytt offtopicforum är en kalasidé.
Kan ju vara lämpligt med nya moderatorer till det forumet för att inte göra arbetet tyngre för de nuvarande.

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/12/29 :  10:46:34  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Joakim: Jag förstod din poäng alldeles utmärkt och håller med dig
i sak men inte då det gäller just det här exemplet som jag tycker
hör hemma i alla forum.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/12/29 :  18:42:18  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Dahlberg> ok då förstår jag, allt är ju individuellt... :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000