HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Zell ZD200 MkII
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/11/09 :  00:57:14  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Detta kunde vara en fortsättning på min bildtråd som finns här: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33653 lite bilder kommer från denna tråd också.

Men eftersom detta i synerhet rör funktionen och lyssningsintrycken hos Zell ZD200 MkII så blir det en egen recension. Ni får ta det som det är...

Det är alltså denna som är föremål för min recension Zell ZD200 MkII:


Efter varma rekommendationer från en svensk som bott i Kina och lyssnat på mycket Hifi på plats där samt orden "I think it's the best Audio equipments China has ever made uptodate" av en kinesisk återförsäljare gjorde att mitt sökande efter en kompetent integrerad förstärkare fick sitt slut. Denna Zell kom att ersätta en i mitt tycke bra för/slutstegs kombination med nypris i 50 000:- trakten. Det är en prisvinnande "Top of the line" förstärkare från den kinesiska marknaden. Hur ska den klara det? Vi får se...

På ytan så är det en ganska välvuxen integrerad förstärkare med måtten 40*43*17,5cm och en vikt av 35kilo. Den är gjord i tjock aluminium och har rejäla kylflänsar utfrästa ur solid aluminium längs hela långsidorna som kyler den effektivt. Designen är snygg, ser inte speciellt spektakulär ut utan har ett enkelt utseende med utstrålning av kvalite. Passformen på de ihopsatta bitarna är inget att klaga på, inga glapp och den är rejäl att hålla i. Den finns endast att få i silverfinish vad jag vet, är dock rätt snygg i denna färg. Framsidan har en volymratt centrerat mitt i och 5 knappar, 4 för linjeväljare och en "on" knapp.



Baksidan har 4 ingångar, enkla högtalarterminaler i WBT look(obs! inte äkta WBT) ingång till slutsteg och utgång från försteget. Denna förstärkare har alltså delbart för och slutsteg vilket möjliggör att man kan använda separat försteg kanske först och främst. Sedan finns på baksidan ett par säkringshållare, nätbrunnen och en huvudströmbrytare. Denna förstäkare har inga balanserade ingångar, tyvärr för egen del som har detta på min CD, min Zell är en Mk II version, i Mk I:an fanns det XLR men då den inte var äkta balanserat så har detta slopats till denna uppgradering.



Då vi lyfter på locket tar mina kunskaper att bedöma det byggtekniska under locket slut, men lödningar ser bra ut, det ser välordnat och seriöst, inga kablar som hänger löst kors och tvärs, inga konstigheter utan allt ser välordnat och snyggt ut. Vad jag tänker på då jag ser denna förstärkare och jämför med en del andra kinesiska är dess avsaknad av koppar och kopparskärmning under locket. En del kinesiska förstärkare verkar ha koppar i överflöd, under denna finns ingen vad jag hittat. Det verkar finnas olika konstruktionsfilosofier om denna kopparskärmning, det fina slutsteg och försteg jag haft tidigare saknade också kopparskärmning, men lät väldigt bra för det.

Förstärkaren är uppbyggd som en dual-mono konstruktion dvs. två separata kanaler med ingen (eller mycket lite gemensamt) Den har en trafo på 800VA per kanal som sköter strömförsörningen.





Vad de olika komponenterna gör och kvaliten på komponentvalet är jag som sagt för dålig att avgöra och säga. Men jag har fått förklarat för mig att det överlag är komponenter av mycket hög klass, en medlem som hjälpt till vid identifiering av komponenter skrev:

"Dom röda fyrkantiga "lådorna" är finfina kondingar från WIMA som används av många dyra och bra tillverkare av kvalitetshifi. Namn som Krell, Mark Levinson dyker sakta upp

FOR Audio ELNA är mkt bra kondingar från japan som används av tex NAD m.fl. Sägs ska vara bland det bättre som finns.

Volympotten är från japanska ALPS och är från serien "BLUE". Mkt bra.
"


Det låter onekligen ut lovande, men har konstruktören lyckats sätta ihop dem på ett bra sätt?, lyssningsintryck kommer snart.

Med alla seriösa förstärkare medföljer en rejäl fjärr, inget undantag med Zell:


En fjärr urfräst ur solid aluminium, tung och stabil. Ligger sådär i handen men en volymfjärr använder man ju inte allt för ofta, inte jag iaf. Rätt snygg även om jag sett finare, knapparna är i plast, och känns just lite plastiga. Den är extremt känslig för tryck på höj/sänk volymreglaget, en lätt tryckning är allt som behövs för ovarsam hanterande medför snabb höjning alt. sänkning och denna kontroll bör ej överlåtas åt en ovan om volymen redan ligger på gränsen eller åt en berusad bekant på en fest...kan sluta dåligt. Fjärren´s totalintryck är stabil, med viss "plastighet" och definitivt varsamt handhavande.

Så kommer vi till lyssningsintrycken, denna förstärkare har jag vid detta recensionstillfälle endast haft i ägo ca. 2veckor, den är spelad kanske 60-70tim och jag har lyssnat mer seriöst vid 3 kvällar som dessa ligger till grund för mitt utlåtande. Skillnaden mellan helt ny och nu är märkbar, skillnaden mellan kväll 1 och kväll 3 är också märkbar däremellan har den väl gått 30tim. En del tillverkare och försäljare anser att deras produkter ska spelas in ett par hundra tim, vissa påstår att de spelas in under ett par månader. Med detta i tanke och att jag faktiskt märker viss skillnad, inget sensationellt men nyanserad gör att detta kanske är i tidigaste laget men jag tror ljudet inte markant kommer ändra längre fram, och gör det detta så brukar det normalt vara till det bättre.

Som referens är det i 1:a hand min egen uppfattning baserad på mitt tidigare förstärkeri med ett Perreaux SM6P försteg och LC Audio Zapsolute Mk4 slutsteg, helbalanserade konstruktioner gåendes i Klass A som står till grund. Jag har också vid spridda tillfällen hör sådana integrerade som Advantage Thor, Pathos Classic One nån Rega och lite Linn framförallt. Som musik är det blandat,allt från Hårdrock till mer lugn och akustiskt. Som övrig utrustning är det E.sound CD-5 CD, Xindakkabel rakt igenom och högtalare växelvis mellan HFLS-1 och Pro Ac klonen.

Ljudbilden:
Vad som slår mig är att ljudbilden är klarare, mer markerade positioner på de olika händelserna, spelande intrument och sång. I Metallicas "One" flyger en helikopter från vänster till höger, nu kan man i stort sett följa den tydligt hela vägen från vänster hörn till höger dvs. långt utanför högtalarna. På någon Unplugged skiva tycker jag man lätt kan ana ett par olika gitarrister sittandes bredvid varandra spelande. Ljudbilden är inte bredare eller högre med denna integrerade än tidigare, dock tycker jag att den är djupare. Nu finns det låtar där jag ibland tycker musiken och kanske framför allt sången kommer långt bakifrån högtalaren. Släppet tycker jag kan ha blivit bättre, dvs. sällan man direkt kan "se" högtalaren i ljudbilden. Kort och gott, mer detaljerad ljudbild, kanske djupare och mer släpp...

Diskanten:
I hand med mer detaljerad ljudbild kommer en mer detaljerad diskant. Den känns naturlig, kanske mer än tidigare sällan det blivit vasst och skärande heller även om jag tycker den känns aningen ljusare än diskanten på speciellt mitt förra förstärkeri.

Mellanregistret:
I början, som helt ny tyckte jag det kändes som att mellanregistret/röster var lite ljumma. Låg lite långt bak och verkade lite tunna. Tidigare har jag haft ett varmt mellanregister och har detta som referens. Med inspelning redan vid 1:a kvällen så hade det mjukats upp lite, sångerskor hade klivit fram lite mer i rummet på de spåren jag lyssnat på. Vid 3:e kvällen hade just detta blivit ännu bättre och lossnat lite mer. Nu började det likna lite som förut, inte exakt lika varmt men kanske mer naturligt? misstankar finns att jag är van vid ett lite färgat mellanregister, som jag dock gillat men nu har ett mer äkta och det låter väldigt bra. Det är ett detaljerat mellanregister och den som sjunger är inte ladugårds bred i käften utan rätt normal skulle jag påstå. Då just detta utmärkt sig vid inspelning finns det ännu chans att det blir ännu bättre även om det redan är väldigt bra.

Basen:
Mitt slutsteg som jag tidigare haft är rätt känt för att ha relativt bra bas, både fast och djup. I Zell:en känns just basen lite mindre markant, inte lika utmärkande på vissa låtar. Den är absolut både fast och relativt djup(högtalarna begränsar ganska mycket) och spelar väldigt bra denna också. Ibland blev jag riktigt överraskad av basljudena, samtidigt som jag på vissa spår saknade dem lite..vet ej varför eller hur det kan vara så men så är mina intryck än så länge. Vad jag direkt tänker på är att den har en snabbare bas, på flera hårdrocksspår rockar det som aldrig förr med snabba trummor och den lilla jazz jag lyssnat på tycker jag det verkar ha bra kontroll. Den verkar vara väl kontrollerad med start och stopp.

Helhetets intryck:
Det är ju svårt att beskriva ljud, och ljudminnet är kort för mig iaf, tänker speciellt då jag försöker jämföra med tidigare. De direkta intrycken jag har av denna förstärkare är att den spelar mer detaljerat rakt genom alla register(verklighetstroget?), även ljudbild kan ha städats upp lite. Biljud på vissa liveskivor träder fram klart och tydligt, och man hör vad besökarna i lokalerna sysslat med. Ljudet är kanske lite slankare än jag är van vid, detta är mycket möjligt likvärdigt med mer verklighetstroget. Misstankar om en viss färgning finns sedan tidigare. Det är dock inte alls kyligt, jag har av anledningen till att jag inte gillar kyligt hyperdetaljerat ljud avfärdat köpetankar om andra kinesiska(som jag fått förklarat har kyligare ljud än denna) och även en svensk förstäkare som jag vid lyssningstillfällen tolkat som något kyligare sound. Vad som definitivt slår mig är att denna förstärkare rockar, rock, hårdrock, spelglad Jazz...ja allt vad ni vill är mer riv i numera. Nils Lofgrens Acoustic Live, ger en just livekänsla. Om det förra var bättre på "singer&songwriter" stilen så är denna rockigare. Den gör absolut inte bort sig på sångerskor och dylikt tvärtom, de låter verklighetstroget och väldigt bra där med och med förhoppning om ännu bättre mellanregister med ett par 100-tim inspelning blir nog detta riktigt, riktigt bra. Man kan spela väldigt högt med Zell ZD200 och dennes 200watt räcker långt, jag har knappt kommit upp till 1.a strecket på volymkontrollen. Det enda som hindrar mig från att spela högre är mitt i hifisammanhang usla rum(ge mig ett liknande "Adiago" eller liknande) samt mina 3 grannar. Jag bor i hyreshus med 4lägenheter, vi har 3 snälla pensionärer som grannar och vem vill störa dem i kvällsnyheterna...

Är den bättre eller sämre än mitt förra 50 tusenkronors förstärkeri? Skulle säga varken eller, de är bra i mina öron båda med vissa nyanserade skillnader. Tycker vissa stilar och i hifisammahnag "parametrar" är något bättre, vissa något sämre. Jag är väldigt nöjd med vad den presterar och produkten som helhet med dess byggkvalite, hade inte förväntat mig mer snarare mindre.

Tror säkert det finns en del skeptiker som sett och kanske läser detta, jag kan bara säga bär hit vilken integrerad upp mot 30, kanske 40 tusen så provar vi jag ställer gärna upp för test. Jag vill inte säga att denna sopar mattan med allt upp till 60-70 000:- men halvera detta och vi kan prata seriöst .

Det finns kanske lite utrymme för att vässa ljudet ännu mer, till att börja med kommer jag ersätta metallbyglarna som förbinder för/slutsteget med en kort RCA signalkabel vilket borde vara bättre än metallbygel. Sedan finns möjligheterna att provat separat bra försteg, vilket jag kanske kommer testa så jag tror att förstegen oftast är de sämre i dessa integrerade.

Ta som sagt denna recension för vad den är nu...Tack för mig!


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/11/09 01:11:10

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2004/11/09 :  02:13:15  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
En trevlig, omdömesgill och ödmjuk beskrivning, bra jobbat!

Bravo
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/11/09 :  09:45:24  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
En himla snyggt och trevligt reportage. Tycker att sådana här inslag lyfter forumet eftersom den som gör inlägget lagt ned mycket tid på att skriva och fota på ett bra sätt. Personligen tycker jag också att produkten i denna recension är intressant och spännande och att det faktiskt är så att Kina hifin ofta är otroligt prisvärd.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/11/09 :  17:17:00  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
StefanB, Bravo och alla möjliga...Kul att höra att folk uppskattar det man gör. Dessa recensioner gör man inte(inte jag iaf) för egen del utan som hjälp och vägledning för andra. Så använder jag de personliga recensioner jag läser då jag har nya funderingar.

Tidsmässigt går det åt en del, började skriva denna recension sent igårkväll. Då jag efter en del om och men ansåg mig klar så hade tiden flytit iväg över en timma bara skrivande och då ej fotandet medräknat...Sedan då jag idag läser igenom denna igen så hittar man ändå en del hål i texten .


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/11/09 17:18:35
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/09 :  19:00:12  Show Profile Send Harman a Private Message  Reply
Hej Mangew,
Det är vad jag kallar en rejäl integrerad förstärkare. Kul att du är nöjd med ljudet och tack för den fina recensionen. Finns den i svart?

Nej det fanns den ju inte, hmm det gick nog lite väl fort här...

Om du har lust och tid får du gärna PMa mig priset på denna läckerbit...

Mvh Dan

*Iron Maiden*

Edited by - Harman on 2004/11/09 23:42:51
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2004/11/10 :  06:28:32  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message  Reply
Bra reportage Mangew

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2004/11/10 :  09:23:13  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Välgenomarbetad recension.
Go to Top of Page

Andreas63
Member

150 Posts

Posted - 2004/11/10 :  13:22:25  Show Profile Send Andreas63 a Private Message  Reply
Bra jobbat
Märker stora likheter med min Korsun v6i.

www.minhembio.com/Andreas63
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/11/10 :  14:09:22  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Andreas63: Tyvärr har jag akdrig hört Korsun, även om jag velat och varit spekulant. Visst är det likheter mer Korsun stärkarna, rejäla byggen, kvalite och den känsliga volymkontrollen Dock ska det enligt de tips jag fått som hört båda märkena vara ganska olika i ljudet, kanske smaksak vilket sound man gillar vilket märke man väljer

Idag fick jag ett första "tweak" som ska provas, efter tips att ersätta metallbyglarna mellan preout och power in med en ordinär signalkabel så kollade jag upp olika alternativ. Och slutligen valde jag efter suverän service dessa:



Robban på Audioconcept skickade mig ett par Analysis Plus Oval One 20cm långa RCA bryggor för rena kaffepengarna så det var bara tacka och ta emot Märker man betydande skillnader mellan dessa och metallbyglarna finns det utrymme sedan att kanske prova en bättre kabel än denna instegsmodell i analysis plus signalkabel programmet.



*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/11/15 :  17:20:31  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Tillägg: Nu har den spelat kanske 50-60tim sedan ovanstående recension gjordes. Intrycken är att den nog behövde denna tid för att blomma ut till fullo. Den har förbättrats med att mellanregistret som jag vid 1:a tillfället lät lite tunnt har blivit mycket fylligare och mukats upp. Numera är detta riktigt bra, röster känns naturliga. Tycker den som helhet är riktigt bra numera, exakt hur bra vet jag inte då jag inte haft någon förstärkare i liknande klass (Läs: Krell, BAT, Primare, Korsun V8i mfl) att jämföra med men den spelar riktigt jämnt jämfört med mitt fd. för/slutsteg. Zell:en har ett lite fylligare ljud nästan i klass med mitt fd. Klass A ljud, med skillnaden att det kanske är lite neutralare

Jag har också gjort ett tweak som lyfte den ännu lite grann genom att ljudet mjukades lite ytterliggare då jag bytte ut metallbyglarna mellan för/slutsteg mot en kort 20cm RCA brygga från Audioconcept, modell Analysis Plus Oval One. Denna förbättrade ljudet och det kan gott vara värt att satsa på någon ännu bättre kabel.

Hoppas jag för egen del får chansen någon gång att prova den mot en riktigt bra integrerad förstärkare...


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/12/01 :  18:57:51  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Mycket bra skriven och intressant recension. Har du något mer av intresse?

Tack så mycket.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/12/01 :  19:35:15  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Klart ambitiöst och välskriven recension!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/12/01 :  19:44:41  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Mycket trevlig läsning! Tack!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/12/01 :  21:14:07  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
quote:
Mycket bra skriven och intressant recension. Har du något mer av intresse?

Tack så mycket.

Micke


MickeY: Har väl egentligen inte så stora tillägg eller ändringar jag kan göra till mina intryck ovan. Vad jag kan tillägga är att jag tycker förstärkaren har blivit ännu varmare i kläderna med tiden och nu har den väl gått ca. 200tim och den har blivit ännu bättre i mellanregistret vilket från början var det som jag ansåg svagast. Basen har blivit lite bättre också från de första intrycken. Tycker det kanske är bättre "släpp" från högtalarna med denna Zell än tidigare om nu förstärkeriet kan påverka dessa faktorer, kan ju också vara ren inbilning då det nu är bra tag sedan jag hade mitt för/slutsteg att jämföra med. Tycker i det är ett väldigt bra köp och jag är 100% nöjd, har egentligen inget jag kan klaga på även om jag är medveten att det säkert finns bättre/annorlunda integrerade där ute så tror jag min hänger med rätt många av dem. Hoppas jag med tiden kan prova den med någon integrerad modell bättre så man får referenser hur bra den egentligen är. Tvärr finns ju Hifibutikerna i min landsända inte runt hörnet...

Den lilla RCA bryggan från Analysis Plus var också i mitt tycke en liten uppgradering, visar att det finns utrymme att laborera även med detta och kanske gå upp på lite "bättre" kabel längre fram.

EA och Wolfgang, man tackar!

Edit: Jag ser nu då jag tittar på bilderna en "CE" klisterlapp, har tidigare inte tänkt på detta eller satt mig in i vad CE-märkningen innebär(då man inte sysslar med elektronik) men nuförtiden premieras väl detta och kanske det även ställs krav på det? Denna Zell verkar iaf vara CE-märkt och klar


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/12/01 21:24:45
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/12/02 :  00:31:05  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
mangew

Jag tänkte på andra produkter....Bara för att kan du skriva så bra om en så kanske det mer att lära om annat för oss andra.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/12/02 :  00:36:29  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
MickeY: Ok Nja, har inte mer att komma med nu, då det dyker upp något nytt så kommer det säkert också.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/30 :  10:56:14  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Du skriver och visar fantastiskt bra.. Så det är alltid kul att titta på vad du skriver...
VÄLGJORT!
Tack för läsningen..
MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

More
Member

126 Posts

Posted - 2005/02/19 :  21:01:59  Show Profile Send More a Private Message  Reply
Toppklass!

Nu måste jag ta en närmare titt på denna skapelse.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2005/02/19 :  21:48:31  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
quote:
vad CE-märkningen innebär


Idag innebär CE-märkningen att tillverkaren eller importören valt att klistra dit en "CE" lapp !!!!!
Det är ingen garanti för någonting egentligen Märkningen SKALL garantera att varan uppfyller kraven för CE-märkning.

En ärlig tillverkare/importör ser ju självklart till att varan testas för att se att den uppfyller kraven för CE-märkning.
Vad de inte så noggranna individerna gör kan man bara gissa sig till

Förr i tiden innebar ju S-märkning att varan måste testas av SEMKO (?) för att kunna S-märkas och därmed säljas lagligt.

Såvida jag inte har fel

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/04/16 :  07:30:04  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Ser bra ut den där förstärkaren - snygg å proper lite elegant men inga designmässiga krussiduller. Bra recension förresten.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Fidelity
Member

134 Posts

Posted - 2005/08/04 :  15:28:33  Show Profile Send Fidelity a Private Message  Reply
Bra recension! Med denna skulle du kunna få jobb på H&M eller liknande.

Ngn som jämfört med Korsuns v8i (el v6i)?


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000