Author |
Topic |
CC
Member
3981 Posts |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/06/08 : 22:16:18
|
Ingen som är sugen på att testa en dls ultimate kabel?
ja har 2 veckors öppet köp så, ja om någon vill ha den efter det så säg till annars lämnar ja tillbaka den så fort min analog two kommer.
Ett test mellan dls kabeln och fadelart kanske?
vad säger du cc
|
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
Edited by - Snoop on 2005/06/08 22:19:25 |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/06/09 : 14:10:15
|
Jag måste få gratulera dig CC till dina nya kablar
Det är alltid lika roligt att läsa så stora förbättringar som du skriver om... Sådant känns alltid skoj då det är tunga investeringar vi talar om.... Så ett stort stort grattis!!!!!!
MVH Tobbe |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
JD
Member
177 Posts |
Posted - 2005/06/22 : 17:05:45
|
Kul att dom faller dig så väl i smaken..... Musik skall byggas utav FFFF ehhh glädje.... |
Vi tänker sällan på vad vi har men ständigt på vad vi inte har....
|
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
CC
Member
3981 Posts |
|
CC
Member
3981 Posts |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 11:22:34
|
vad roligt för dig CC, även jag ska testa dessa coherence framöver.... |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 21:06:46
|
Snoop, jag bara måste fråga dig. Vet du vad en line Coherence kostar? |
Retro låter fint. |
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 21:13:31
|
Ja klart jag vet det, så dum är jag inte...
jag skrev testa inte köpa eller hur? |
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 23:43:42
|
Haha, Smakar det så kostar det ..... Ni får gärna låna men jag skickar med en varning ......
titta i prislistan först !!
Wolfgang |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/07/29 : 09:00:44
|
Allting kostar här i livet det är bara prioritera
Man får väll skippa att köpa en bil för många pengar och köpa en billig begagnad istället..
mer ska jag inte säga innan jag fått chansen att avlyssna dem....
När det blir vet jag dock inte vi får se....
Innan jag dör iaf.... |
|
Edited by - Snoop on 2005/07/29 10:12:14 |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/07/29 : 09:35:28
|
Sant men jag är ung än så länge, så jag har en hel del år av välljud kvar att leva....
Sätter man undan 1000kr i månaden för att spara till coherence serien så ser det rätt okej ut efter 10 år |
|
Edited by - Snoop on 2005/07/29 09:40:09 |
|
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2005/07/29 : 10:11:03
|
quote: ätter man undan 1000kr i månaden för att spara till coherence serien så ser det rätt okej ut efter 10 år
hehe... det hade jag aldrig klarat, speciellt inte när räntorna är så låga |
Retro låter fint. |
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/07/29 : 10:12:49
|
Den som väntar på något gott |
|
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
CC
Member
3981 Posts |
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 18:26:31
|
jag vet vilken kabel det är tror jag...
Detta ska bli intressant... |
|
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
CC
Member
3981 Posts |
Posted - 2005/08/03 : 13:42:52
|
Denna kabel ligger längst ner på skalan utav FadelArt:s signalkablar! Den ÄR billigast o SER billigast ut, men bortsett från det...
Så mina fördomar fick sig en spark i ars... Ja, just där, ja...
Efter att få leva med FadelArt:s Coherence under några dagar trodde jag att jag aldrig skulle hämta mig igen! Coherence kopplad i hela kedjan utav elektronik var övertygande för öronen men inte för min plånbok, tyvärr... Men jag har fått en ny reference nivå på HUR bra det KAN låta, å det är inte så fel det heller!
Efter lite omfördelningar utav min tajta ekonomi så investerade jag i en uppsättning högtalrekablar, FadelArt:s StremFlex DUO, vilka för mig är brutalt välgörande i mitt system! Problemet som uppstått är dock att mitt signalkablage inte matchar dessa kablar! Illa...
Efter lite snack med Herr Pannecke så fick jag låna lite olika signalkablar från bl.a FadelArt, varav en av dem var denna i bild ovan illustrerade AeroLitz XLR. Jag vart inte precis upphetsad utav denna lilla budget variant efter att suttit å jäst med Coherence! Men jag kopplade i alla fall in den i systemet tillsammans med en annan signalkabel från FadelArt, Reference 0.5, och fick bekräftat min farhågor! Det lät för djä***! Jaja, vad göra... Jag spelade några plattor i alla fall bara för att få det bekräftat för min egna del att det är en billig kabel å att man inte kan begära så mycket... Vad jag trots detta märkte var att musiken hade ett gott driv o att transienter återgavs med bra tryck! Dock så var det ett bedrövligt hårt mellanregister o en obefintlig (djup) bas... Usch
Dagen efter blev det inte mycket lyssnade och jag var inte så värst driven heller... Min äldste pojk var ner till källaren å lyssnade lite musik under dagen men det var nog allt..
Tredje dagen så gick jag o min fru ner till källaren o kollade på film (Exorcisten - Begynnelsen), vilket i sig var en otrevlig upplevelse, men jag reagerade på att ljudet lät väldigt gott på filmen!
Så efter att Stellan fördrivit fanskapet ur Izabella å filmen slutade med att alla levde lyckliga resten utav sin liv (Eh? Hm?) så kopplade jag över till min Teac-drive o tänkte testa ljudet med några cd-skivor...
Men va f**! Vad var nu detta? Vart jag SÅ påverkad utav demoner o annat fanstyg!? Ljudåtergivningen var klart flera pinnhål upp! Jag tänkte att nu får jag vara lite elak å pressa på lite! Smashing Pumkins, Ramstain å Danko Jones fick min haka att studsa! WOW! Vilket driv! Å sicken dynamik! Mellanregistret pressade på men utan att slå över! Separationen i basgångarna, WOW!
Jag fattade noll... Till en början... Dagen efter ringde jag till Wolfgang å frågade vänligt om den där AeroLitz:en var inspelad? Nepp sade han, den har bara du tafsat på! Aha! Nu började jag få lite kläm på tillvaron. Creative Audio lånar ut oinspelade kablar! Så ner i källaren och in med min "burn in" skiva och ut ur rummet så fort som möjligt (det låter som fa*!)...
Lite senare så gick jag ner å satte mig tillrätta efter att laddat med en packe skivor framför mig, här ska lyssnas.
Och vad har jag nu dragit för slutsats?
Återkommer om detta! |
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci - |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
Topic |
|