HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Fierras - Ännu ett slutstegsbygge
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/11/08 :  12:21:31  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Är nog uppe i ca 100-120 timmar nu och karaktären har ändrat under denna tid, till det bättre. Plind var på besök i fredags och lyssnade efter ca 30 timmars inspelningstid. Han kanske har några kommentarer? Han tittar förbi ikväll igen så vi får se om han hör någon skillnad.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/11/08 :  15:02:53  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
Väntar med spänning, du hinner nog köra dom 250 timmarna innan mina blir klara .

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/11/08 :  22:26:57  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Har du byggt nya högtalare också? Snyggt f.ö.

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/11/09 :  07:29:21  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Nja tyvärr är högtalarna på bilden inte byggda av mig. Jag är dock sugen på att bygga något liknande Högtalarna på bilden är ett par Audio Physics Virgo 2. För övrigt en väldigt trevlig högtalare. Tycker det är konstigt att inte fler upptäckt Audio Physics som gör väldigt välljudande och välbyggda högtalare.

Go to Top of Page

Guru
Member

2776 Posts

Posted - 2004/11/10 :  14:17:35  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Ännu ett dygn har passerat....Hur låter det ?? :)
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/11/10 :  18:49:51  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Jepp, nu har det gått en himla massa dygtn och en himla massa music och DeMagic på repeat. Har svårt att tro att det skall förändras så himla mycket mer nu efter ca 150 timmar.

Hur det låter, jo det låter skitbra. Såklart. Egentligen så funderar jag vad jag egentligen skall eller förväntas skall skriva. Skriver jag att det låter skit så blir det många besvikna, förväntansfulla ASP 1000 byggare därute. Skriver jag att det låter helt otroligt så tänker nog många att "ja, ja, så är det alltid med nya grejer".....

Men det låter jättebra och det låter verkligen som ett 1000 watt slutsteg. Det är också skillnad på hur det otroliga Tjidtjak med sina 500 watt och Fierras med sina 1000 watt sätter igång och kontrollerar baselementen. Det skulle vara kul att lyssna på mitt gamla och nu sålda Copland CTA 505 i jämförelse. Det måste låta otroligt sladdrigt och okontrollerat.

Det är nog allt jag släpper ifrån mig i dagsläget. Fierras skall få spela lite till och Tjidtjak skall få stå på uppvärmning innan det får ge sig in i leken nästa gång. Baskampen leder Fierras med 1-0. Återstår att se hur resten av kampen slutar. (om jag berättar det....)

Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/11/10 :  19:37:04  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
OK. Baskontroll finns i alla fall

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/11/11 :  00:17:46  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
låter som det steg jag är ute efter....stefan...nu fixar du åt Håkan

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/11/15 :  22:38:23  Show Profile Send luften a Private Message  Reply
Nu har det nog gått 250timmar....

//air
Go to Top of Page

Guru
Member

2776 Posts

Posted - 2004/11/17 :  20:05:56  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Tjo !

Har du något kort på insidan och utsidan av baksidan, gärna mer detaljerade så man kan se hur kablar är dragna ?

Mvh

Edited by - Guru on 2004/11/17 22:44:25
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/11/22 :  10:53:52  Show Profile Send filkingian a Private Message  Reply
Hej!

Detta kanske later dumt, men jag ser ingen natdel i slutsteget, ar den inbyggd i modulerna?

mvh Martin

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

Guru
Member

2776 Posts

Posted - 2004/11/22 :  11:27:28  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Hej!

Alla ASP moduler har inbyggd switchad nätdel.

Det skulle vara intressamt o veta vad det motsvarar för storlek om det hade varit en "vanlig"nätdel :)

Mvh
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/11/27 :  14:53:44  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Då var det dags för några avslutande bilder på FIERRAS. Insidan har jag visat upp tidigare i tråden så bilderna blir på utsidan.

Och eftersom Tjidtjak nu har ett nytt hem är det FIERRAS som själv får ta ansvaret för välljudet i musikrummet.

Edited by - StefanB on 2004/11/27 14:54:42
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/11/27 :  18:00:16  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Snyggt, du har lagt ribban högt. Det här blir svårt för oss andra att "toppa"
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/11/27 :  23:50:40  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
Nu spelar mina också [:D . Inget brus, inga konstigheter och det låter lovande .

Go to Top of Page

Ionizer
Member

304 Posts

Posted - 2004/12/04 :  14:03:43  Show Profile Send Ionizer a Private Message  Reply
En hel del hemlighetsmakeri runt detta bygge :)
Törs man fråga hur du gör för att trycka texten på alu-fronten, eller är det också hemligt?

Gräset är alltid grönare på den grönare sidan...
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/12/04 :  19:59:47  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
Du var mig en frågvis en Ionizer, är du kanske en sån här rymd-spion?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/12/04 :  21:27:07  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Fronten gör jag hos en skyltmakare i Göteborg. En sådan som gör namnskyltar till dörrar, företag, osv, osv. Finns nog i de flesta städer.

Lovande Jag misstänker att det låter mer än så, men rapport kommer väl. Personligen så tycker jag att skitbra är ett bättre uttryck

Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/12/06 :  11:21:07  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply

Go to Top of Page

Peder B
Member

528 Posts

Posted - 2004/12/15 :  13:47:48  Show Profile Send Peder B a Private Message  Reply
Hej Stefan, nu har du allt väckt min nyfikenhet

Kan man säga att ditt nya bygge motsvarar Acoustic Realitys eAR 1001 men utan LC Audio nätfilter & ballade ingångar

mvh Peder B

"A man got to now his limitations"
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/12/15 :  15:00:09  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
Det stämmer bra.

Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/12/15 :  19:37:14  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Och med det makalösa priset som det är på EAR blocken så finns det ingen anledning att bygga själv. Kan bara varmt rekomendera ALLA att slänga sig på telefonen, för EAR blocken tar nog slut rätt fort skulle jag gissa.

Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/12/15 :  19:40:06  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
fi va synd att man har en egen revisor här hemma...

hehe hoppas dom fått in nya till sommaren

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/12/16 :  01:05:49  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
Jag har provat att beställa 2st i kväll så om det finns några kvar visar sig imorgon (kanske). Prishöjning är nog att vänta är jag rädd för. Hade väldigt dålig timpenning när jag byggde mina lådor kan jag säga.

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000