HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HighEnd / PBN Audio på Hortens-messen 2004!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/10/19 :  23:44:37  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message  Reply
Hei, alle sammen!

Norges største Hi-Fi messe med fokus på høykvalitets lyd i 2 kanaler fant sted på Norlandia Grand Ocean Hotel 15. - 17. oktober 2004.

HighEnd var representert med nedennevnte utstyr. Konstruktøren av PBN OLYMPIA Pre- & Poweramps og MONTANA Loudspeakers fra PBN Audio i San Diego, California, Chief Engineer Peter B. Noerbaek , var også representert på HighEnd sin stand.

> 2 stk. PBN OLYMPIA MINI poweramps i monokonfigurasjon, 2 x 1500 VA, 75 ohms signalkabelsystem.

> 1 stk. PBN OLYMPIA-L preamp med ekstern 900 VA PBN OLYMPIA-CPS powersupply, 75 ohms signalkabelsystem.

> 1 par MONTANA EPX Loudspeakers, 182 kg, African Bubinga finish.

> 1 par MONTANA EPS Loudspeakers, 172 kg, Andes Rosewood.

> 1 par MONTANA SPX Loudseakers, 118 kg, Silver Piano Laquer.

> Electrocompaniet EMC-1 Up CD-player.

> Straight Wire Level 4 Reference Wires

---------------------------------------------------------------------

Her er foreløpig respons fra publikum postet på Internet:

JohnM:
Alt for mange dårlige rom dessverre, men heldigvis ikke alle. Olslo Hifi Center stilte med glitrende lyd fra Burmester, Adyton og linesource høyttalere jeg søren ikke husker navnet på og to store subber. Topp rom, god lyd.

En relativ nr. 2 i min bok var High End, med Montana EPX høyttalere, CD spiller fra Companiet og effekttrinn fra Sierra. Glitrende lyd og imponerende dynamikk, som trolig ikke ville stått noe tilbake for OHC i et bedre rom. Dette er definitivt høyttalere jeg skal snuse på når trangen til fornyelse melder seg!!

hugin: Må si att Montana høyttalerne frister VELDIG.....

Låt knall i mine ører.

Ellers var jo de gigantiske Usher'ne helt vanvittige.
Kunne kanskje vært lurt å fokusere på noe som passer flere lommebøker?

EspenR: Beste lyd på messa går til Oslo HiFi senter. Enig med tidligere innlegg at det ble spilt litt for høyt. Noe øre-kvast i øvre frekvensområde. Men jeg var en tur innom etter at messa hadde stengt (lørdag) og da ble det spilt klassisk musikk på lavere volum, det låt meget bra.

Bra lyd også på Montana høyttalerne, veldig dynamisk. God lyd også i et par av de mindre rommene, hvor det ble spilt på singel-ended rør.

RoDa: En ting som sitter godt etterpå er lyden fra Montana høyttalerne. En hælvetes "snert" i trommer, og lyd som er alt annet enn feig. Stakk seg ut blant rommene på en positiv måte.

Trompetnerd: Hei!! Hadde en kjempefin dag på messa i dag. Imponerende å få til såpass med lyd med rommene de hadde. Så dessverre ingen med Hifisentralen skilt.

Her er etter min mening de tre beste rommene:

1. Usher: Store hornhøyttalere uten noen hørbare kompromisser i noen ende. FANTASTISK!!!
2. Montana: Veldig god lyd. Dynamisk og detaljert, men avslappet og aldri hardt.

KW: KW:
Det går an å imponere på en langt mer sofistikert måte som f.eks. i HighEnd rommet Montana o.s.v. og OHFC Adyton, Burmester o.s.v., men jeg hadde sikkert blitt like imponert på sistnevnte også på noe lavere styrke (hører du dårlig Tømmervik?)

RoDa om MONTANA EPX: Jeg hørte disse på lavt volum på søndag kl 17:50 J
Etterpå ble det høyere og Boine......... Synes dette var noe av det bedre.

Powerpoint: Joda, Montana oppsettet spilte forrykende, ………… pinpoint stereoperspektiv.

---------------------------------------------------------------------

Mvh Morten
HighEnd
Nordic Distributor of
MONTANA / PBN OLYMPIA

Bilder fra HighEnd sin stand: Se neste innlegg!

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no

Edited by - MONTANA on 2004/10/19 23:56:56

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/10/20 :  00:04:16  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message  Reply

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

bambadoo
Member

197 Posts

Posted - 2004/10/20 :  01:02:16  Show Profile Send bambadoo a Private Message  Reply
Jeg var der, og kunne konstatere at de spilte veldig høyt. Satt på venstre siden og hørte bare en høyttaler. Høyttalerene var plassert veldig langt fra hverandre. Ser det er en gjenganger at de som liker OHFC, Usher sin stand også liker Montana. Det var de standene som spilte høyest.
Men Montana, dere burde ta ned bildene, og feste vinduene bedre, for det klirret fælt ;-)

Edited by - bambadoo on 2004/10/20 01:36:31
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/10/20 :  10:41:48  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message  Reply
HighEnd / PBN Audio er meget godt fornøyd med årets messe. Dette fordi svært mange mennesker besøkte vår stand og fordi et overveldende flertall ga usedvanlig positiv feedback til oss. :-)

Det er alltid mange utfordringer på slike messer. En utfordring er rommet, som sjelden blir optimalt på en messe. Med en ekte fullrange høyttaler som f.eks. MONTANA EPX, som har klart merkbar bassrespons til godt UNDER 20 Hz, settes alle mulige resonanser i rom og bygning i sving. Det skranglet til tider i lysarmatur og lette takplater (men vinduene var overhodet ikke noe problem, Bambadoo!).

Publikum har ulike preferanser mht. lydkarakteristika, lydnivå, musikk etc., men HighEnd forsøker alltid å tilfredsstille flest mulig av de besøkende som best vi kan.

Vi lar alltid lytterne spille egne CD'er så snart de spør, selv om man da risikerer at dårlige innspillinger får enkelte til å reagere negativt på ytelsen til systemet. I mange tilfeller spilles publikums CD'er uten at alle i rommet nødvendigvis vet det. Vi spør også aktivt om det er noen som vil høre på egne CD'er. Vi lar lytterne bestemme lydnivået, hvis de sier noe om dette. Vi spør av og til publikum direkte om lydnivået er OK. Vi varierer lydnivået selv. Vi spiller variert musikk på varierende lydnivåer, herunder klassiske verker, blues, New Age, rock, jazz etc. Vi lot til og med en heavy metal-entusiast få utfolde seg med en egen CD på et lydnivå som gjorde at utstillerne i naborommene kom løpende inn, fly forbannede...

Å gjøre absolutt ALLE tilfreds på HighEnd sin stand, er en klar ambisjon, men vi innser at det er en meget vanskelig oppgave...

www.emmlabs.com
Go to Top of Page

bambadoo
Member

197 Posts

Posted - 2004/10/20 :  11:03:32  Show Profile Send bambadoo a Private Message  Reply
Helt enig. Som om jeg skulle forklart det selv. Det var EPX jeg lyttet til når jeg var der.
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/10/25 :  23:05:36  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message  Reply
Her er også et noen links fra Norges heftigste audio-messe:

Bilder:

http://home.monet.no/~kaiped/messe/slides/IMG_0284.html

http://home.monet.no/~kaiped/messe/slides/IMG_0285.html

Bilder + messerapport:

http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=230

www.emmlabs.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000