HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Köksradio modell annorlunda ...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/09/18 :  01:45:22  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Har haft planer på att skaffa mig nånting att lyssna på i köket medans man sysslar lagar en bit mat . Bestämde mig från början att det inte skulle vara nån modern liten anläggning utan nåt gammalt , udda & snyggt.

Det första som köptes in var en gammal Luxman Kombination i form av Förstärkaren L-2 och tunern T-1.



Sen efter att sökt runt efter ett par högtalare som skulle passa till köket så hittade jag nåt i staterna på Ebay .

Efter 6 veckor dök dessa skönheter upp













Dessa högtalare annonserades ut som ett par 70-tals högtalare , vet dock ej om dom är så gamla men jag diggar designen

Kopplade in dom och visst , dom funkade fint . Har inte nån aning vad det är för element som sitter i dom , men det tar jag och kollar upp när det är dags att göra iordning högtalarna.

Och vad kostade allt detta då ?

Jo , 800 kr för Luxmankombon och 550 kr för högtalarna (inkl frakt)
Ett billigt bris för en annorlunda köksradio

Dessutom blir mina vänner mer övertygade att jag är hopplöst förlorad i detta prylsamlande , vilket gör mig ganska nöjd

// Eddie


Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand

jhnmn
Member

230 Posts

Posted - 2004/09/18 :  03:11:47  Show Profile Send jhnmn a Private Message  Reply
oj, gillar designen på högtalarna! kul när man hittar lite annorlunda grejor..

bäst man inte visar sambon, annars kommer hon nog att kräva att golvarna åker ut och ersätts av ett par sånna där

hur ska du placera ut dem?

quote:
Dessutom blir mina vänner mer övertygade att jag är hopplöst förlorad i detta prylsamlande , vilket gör mig ganska nöjd

Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2004/09/18 :  06:41:22  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
men fråga nr I måste ju vara hur låter dom
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2004/09/18 :  10:27:24  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message  Reply
Hehe, på nåt sätt så kopplar jag samman Lasse Åberg (tavlan) och högtalarna...

/P
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/09/18 :  10:29:55  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message  Reply
funkar det bra? det ser riktigt häftigt ut iaf

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2004/09/18 :  12:52:20  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Luxman måste vara från sent 70-tal/början av 80-tal om jag inte minns fel, snygga grejer, High-End köksradio...

Arkamm

Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/09/18 :  13:08:56  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Luxman kombon låter riktigt bra. Radion är nog den vassaste hittills jag har testat iaf och den är nog från -80 tror jag.

Högtalarna funkar och låter lite burkigt , men här finns det nog en del att förbättra. Sen vet jag inte riktigt hur dom skall placeras . Hasde man haft 4 meter upp till taket så hade det givna valet att slänga upp dom där

Som ser det ut nu kanske det blir ett par småstativ alternativt ett par högtalarfästen som skall göras

Vi får väl se hur detta slutar ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000