HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Duratecs anläggning (Hej igen nya pics på sid 4)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/03/02 :  23:20:20  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
o ja! jag är mycket nöjd. Ska bli kul att se hur del blir i flerkanal när jag får de grejerna. En sub står på önskelistan med men det får bli senare. Jag är sugen på en REL Queke. Ska låta riktigt bra musikaliskt vilket passar mig som handsken.

Högtalarna hade tyvärr inte kommit idag :( får hoppas på bättre tur imorgon. Tyvärr ska jag då på utbildning så jag hinner inte leka så mycket.

Vad tror ni om placering? bakom soffan eller på sidoväggarna. Om sambon får välja så kan jag glömma att slänga upp dem på hennes lila fondvägg :) Kan nog visserligen hålla med henne. Tror inte det blir så snyggt heller. Det ska bara vara klockan på den väggen!

Alt 2 är att hänga upp dem på sidoväggen. Alltså ovanför den lila lampan.

Edited by - duratec on 2005/03/02 23:23:48
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/03/05 :  16:22:17  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
nu har de kommit...o tro det eller ej så fick jag sätta upp dem på fondväggen. Till film låter KX underbart. Tror att placeringen spelar stor roll. Förut satt de för högt upp på väggen. Nu ska jag bara leka lite med inställningarna så blir nog det här alla tiders!
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/03/05 :  17:03:05  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Hej Duratec,

Snygg anläggning hörru!!

Men får man fråga en sak om din bänk... Är det en Ikea Lack hylla som du modifierat själv?? Funderar nämligen själv på en sådan variant hemma..

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/03/05 :  17:23:03  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
japp det är en Lack hylla. Fast just nu står det en center mellan förstärkare och dvd.
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/03/28 :  21:38:56  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Hej

Det har hänt en del sen sist hemma i mitt vardagsrum. De nya KX surround högtalarna har kommit upp bakom soffan. Under tv:n har en KC Super tagit plats. Jag tycker centern jobbar mycket bra tillsammans med MI1 Super högtalarna. KX högtalaren är en liten nätt rackare som inte tar allt för mycke plats. Ett minus på dem är att man måste plocka ner dem från väggen o svitcha blecken på baksidan fär att köra direktriktat eller spridning på ljudet en spak frampå hade inte skadat.
Nåja vi tar väl en bild på KX:en

De bygger ca 10cm ut från väggen o ser ut som skit utan fronttyget på= att det får sitta på

En bild på lite håll kankse:

Grymt mycke bättre ljud än när jag hade mina Dm600 uppe på sidoväggen. Det var en lösning som var sambovänlig men mindre bra
Nu är det betydligt bättre +att det är godkänt hos damen mycket tackvare den platta formen

Vi avslutar med en bild på helheten:

Cd hyllan är jag riktigt nöjd över dock är en full snart så jag måste köpa en till alt nån annan skojig modell.
Nu skulle det bara sitta fint med en subbas till film. Tycker sparandet går segt men en vacker dag så har man väl pengar....har man tur kankse Persson är givmild på skatten

Edited by - duratec on 2005/03/28 21:43:27
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/03/28 :  22:28:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
En fråga om KX

Där sitter inga element på sidorna utan bara på framsidan som är lite vinklad

Blir det stor skillnad mellan direkt/sprittljud ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/03/28 :  23:16:53  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
.....ska jag vara ärlig testade jag inte så mycke. Då jag till 99% använder de bakre till film så har jag satt dem på dipol. Sen var det ju det där med att det är lite bökigt att ändra så det blir helt enkelt inte av ;)
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/05/24 :  20:46:35  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Bilder kommer på nyförvärvet......har äntligen tagit mig i kragen i skaffat en subb.
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2005/05/24 :  21:16:53  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Vad blev det för sub?
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/05/24 :  23:33:50  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Liten men naggande god

Fler bilder kommer imorgon

Edited by - duratec on 2005/05/24 23:34:37
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/25 :  02:45:05  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
En Quaker eller

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/05/26 :  20:50:22  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
japp visst är det en REL Quake.....trodde inte den skulle vara så "liten" men den har ett jäkla drag under plåten iaf. Den är väl dock inte inspelad för 5öre ännu. Håller på o försöka ställa in den så det låter bra...hehe jag är mest där o pillar hela tiden. Lite mer bas, mindre bas osv :)

Placeringen har jag iaf hittat har dock inte så många alternativ pga av möbleringen.

Det jag inte trodde var att den skulle lyfta hela ljudbilden o inte bara basen. Röster känns betydligt fylligare och varmare. Ska bli kul att höra hur det låter när det väl är inspelat.

Go to Top of Page

dimas
Starting Member

14 Posts

Posted - 2005/05/27 :  11:10:08  Show Profile Send dimas a Private Message  Reply
Snyggt rum!! Man kan tro att nån av er jobbar som designer. Väldigt snyggt! Det är faktiskt inte så lätt att kombinera vardagsrum o hembio. Är du nöjd med 2910'an? Funderar på en sån..
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/05/29 :  22:53:56  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
man tackar...vi är nöjda båda två faktiskt. Har även fått tjejen att gå med på ett par absorbentbyggen med nått snyggt tyg. Ang 2910 är jag mycket nöjd med tanke på hur allround den är. Nu använder jag visserligen inte dvi utgången eller har en tv som matchar men det är stor skillnad bildmässigt mot min gamla Nad 513 tex.
Ljudmässigt tycker jag den funkar utmärkt med. Visst skulle man kanske få bättre ljud med en CD spelare men denna maskin är en riktigt bra kompromiss. Kör man den i direct mode till 3805:an får man ett ljud jag kan leva med länge :) Ännu bättre blev det med lite extra draghjälp i basen.
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/09/19 :  21:49:27  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Var ett tag sen det hände nåt på hififronten. Har mest jobbat känns det som. Lite semester har dock hunnits med också. Men nu är det roliga slut o man är tillbaka i vardagen. Höst har det blivit med vilken brukar betyda mer film och lugna stunder med goa skivor
Ett nytt "tweak" har iaf snickrats ihop under sommaren. Tjejen o jag byggde 2st absorbenter för att dämpa rummet något. Har skivor av markisolering kvar i källaren så jag ska nog knåpa ihop 2till nån gång när jag får lust.
Quakern har nu börjat spela ut lite mer. Den lät inge vidare i början men nu gungar den på ordentligt. Efter lite mer ingående placeringstestande har den nu hamnat bakom lyssnarposition. Fick ingen vidare bas framtill. Inte i soffan iaf. Men ute i köket levde basen som FAN vet inte varför
Nu låter det dock ok även fast jag ständigt är där o pillar på leveln tycker jag

Nä slutsnackat nu avlutar med lite nytagna pics
De nya absorbenterna

Bakre delen av rummet där REL:en tagit plats

Avslutar med en bild på MI1:orna vilka jag tycker är jäkligt fotochinicka (kan smygit sig in ett stavfel där)

/duratec

Edited by - duratec on 2005/09/19 21:50:59
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/09/23 :  16:57:49  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Skit snyggt duratecså där trevligt rum vill jag också ha

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/09/24 :  12:08:35  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
jo tack vi är jättenöjda själva. Speciellt "tavlorna" blev mycket trevliga. Både ljud & utseendemässigt. Nu är det bara att invänta hösten med massor av film coh musik.
/duratec
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2005/09/24 :  22:37:03  Show Profile Send edison a Private Message  Reply
Ja, snacka om ursnyggt rum detta!

CD-hyllan verkar iofs hamnat lite...svårtillgängligt...där ovanför TVn...men snyggt är det, och funkar det bra för er så...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/09/24 :  22:59:49  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
inga problem om man har långa armar :) ska snart iförskaffa ett till för se vart jag smäller upp det.

Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2005/09/25 :  03:22:25  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
fotogenique=fotåschenick.

EDIT: Väldigt fint system. Jag är mätka avundsjuk. Den som ändå hade råd med detta!

Edited by - MullBenkt on 2005/09/25 03:23:34
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/09/25 :  09:22:55  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
Nu händer det grejer. Har man fått nippran eller är bara gräset grönare på andra sidan Är den på service såld utlånad eller helt enkelt petad från landslaget

Frågorna är många svaret kommer inom närmaste dagarna

Mulllbengt>>> misstänkte att jag fått till stavningen käpprätt åt helvete men snygga är de iaf

Edited by - duratec on 2005/09/25 09:23:29
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/09/25 :  21:01:55  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jag gissar på Arcam

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/09/26 :  18:40:46  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
kan det vara mer tips inget är bestämt ännu. Jag tror jag står vid ett vägskäl

Edited by - duratec on 2005/09/26 19:19:21
Go to Top of Page

duratec
Member

124 Posts

Posted - 2005/09/27 :  19:25:18  Show Profile Send duratec a Private Message  Reply
en alldeles för lätt ledtråd bjuder jag på

/duratec
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2005/09/27 :  19:31:16  Show Profile Send JonasY a Private Message  Reply
Primare?

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000