HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Bilder från Arken 04 - Alla får posta
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/09/12 :  14:19:14  Show Profile Send ReKo a Private Message  Reply
Ingen som har bilder på nya primare prylarna? Är även nyfiken på hur de lät.. och tack för de bilder som lagts ut hittils.. ser ut som det fanns mycket trevligt.

MVH / Ante
Go to Top of Page

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2004/09/12 :  16:27:36  Show Profile Send Ipsen a Private Message  Reply
Precis kommit hem efter en trevlig vistelse på Arken. Tyvärr kunde jag inte vara där längre än till klockan 15 så jag hann inte med riktigt allt.

Vågade heller inte mig på någon namnskylt eller träffa er andra på fikat så jag smålog bara när jag såg er alla med skyltar. Tror dock att några kände igen mig från DIY-träffen i vintras.

Blev inte så många bilder tagna men ett par stycken i varje fall.


Stooora Usher med mig brevid, det är inte jag som är liten utan Usher som är stor.


Ett par andra ganska trevliga högtalare från Nederländerna (rätta mig om jag har fel). Kommer inte ihåg namnet på dem men jag spelade Dave Matthews på dem och visst lät det bra men de följde inte riktigt mitt ljudideal, va det rören måntro?


En av mässans värstingar som Sladd demade, helt klart trevligt och hög dreggelfaktor, det lät också väldigt bra och medryckande. Tyvärr blev det ingen egen musik spelad här.

Nu i efterhand önskar jag att jag hade haft tid så att jag kunde vara där alla tre dagar och få större chans att lyssna på samtliga system med mer egen musik. Nog för att det många gånger spelades bra musik som jag gillar men allt för ofta när det handlar om dyra anläggningar kommer Diana Krall på.

---> Mitt system <---
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/09/12 :  18:32:58  Show Profile Send Aton a Private Message  Reply
Jag tog mig också en närmare titt på Burmester.







Audionord höll en populär demo av Nordosts nätkablar. Det byttes friskt och så fick man ta ställning till om man kunde höra någon skillnad.







Sonus Faber-lack tröttnar man inte på i första taget.







Audionet VIP dvd-spelare. Pris ca 55000 kr.



Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/09/12 :  19:20:50  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Högtalarna kommer inte från Holland men Frankrike, Ocellia KEDROS.
Snygga bilder, Usher var som sagt en står högtalare

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/09/12 :  21:02:59  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
datar- kul att någon här delar mitt intresse. Skivan till höger känner man igen!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/12 :  21:48:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Reko, Det kommer nog lite bilder på Primare. Men det är LÅNG väg dit att vandra. Skall börja kolla igenom de bilder jag tagit.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2004/09/12 :  21:54:20  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
Här kommer lite bilder från mig.

Det var på det berömda hitte-fåret att jag kom iväg till Arken.
I fredags hade jag fotbollsmatch, äh tänkte jag, jag åker på lördag istället.
Natten mellan fre-lör så väckte min son mig med att säga: pappa, jag mår illa... Och det stämde! Det blev en natt med mkt springande med hinkar, Pust. Bara att stanna hemma lördag.
Söndag, vaknar med feber och ont i halsen. Nu eller aldrig! 2 Ipren och sen iväg!

Bilder:








































:




/Mikaell.
Go to Top of Page

anarkizt
Member

132 Posts

Posted - 2004/09/12 :  23:52:01  Show Profile  Visit anarkizt's Homepage Send anarkizt a Private Message  Reply
Kul att se alla bilder! Här har jag lagt upp ett eget litet reoptage från Arken: http://www.hembioforum.com/viewtopic.php?t=763.
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2004/09/13 :  01:12:03  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Mmm... Dessa snubbar (Wolfgang & Jonas från Creative Audio) sålde verkligen bra musik från Stockfish!

O eftersom deras Stockfish-skivor spelades i vart o varannat rum så var jag nog inte ensam att tycka så heller

O denna Teac skulle fått ersätta min VRDS 7: ögonaböj om plånboken tillät


Fast mycket tid tillbringades här Responsen återkom jag till regelbundet

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -

Edited by - CC on 2004/09/13 20:16:32
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/13 :  01:27:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi lägger en post om BILDstorlekar...

Då det kan bli en MASSA bilder.

Försök håller till 800x600. Samt gör hellre fler poster med bara några bilder i varje post.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/09/13 :  02:57:41  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message  Reply
På bild 6 av Mikaells bilder står en lädermus som agerar vibrationsdämpande. Var köper man en sån? Namn?

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/13 :  03:01:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Kolla med PL Audio i Malmö. Dom är distrybutörer har jag för mig.
"Vibe-eaters" tror jag de heter...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/09/13 :  08:30:53  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Plinius stegen har en slående likhet på Classe ny design. (Till det positiva)
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2004/09/13 :  08:42:01  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Någon som har lite info om Advantage Freja, pris, hur lät den??

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7360 Posts

Posted - 2004/09/13 :  08:45:54  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Freja kommer att kosta 24.500kr.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2004/09/13 :  09:25:03  Show Profile Send joakim99 a Private Message  Reply
Det lilla jag hörde av Freja (dels i hificonsults rum, dels i Mårten Designs rum) tyckte jag lät bra. Om det berodde på Cd-spelaren eller en kombination av förstärkare/högtalare/cd låter jag vara osagt. Jag kommer i varje fall att lyssna mer på Freja då den är en given kanditat nu när jag går i köptankar på en ny cd-spelare.

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2004/09/13 :  11:54:55  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message  Reply
Jag tyckte att det fattades lite "vinylspelarebilder" från Mässan:

Kuzma STABI med Kuzma Air Line Tonarm

Avid Volvere

Denna stog i Audio Concept rum

Musik låter bäst på vinyl och i stereo


Edited by - Gemeni on 2004/09/13 16:30:02
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/13 :  13:21:18  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Snyggt!
Den nedersta var i Audio Concepts rum tror jag.
Den i mitten minns jag inte, var stod den?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2004/09/13 :  14:14:34  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message  Reply
Bernt Jansson:
Den mittersta stog hoss HIFI Art (tror jag).
Jag återkommer med mera info till bilderan i kväll. Mina anteckningar ligger hemma (sitter på jobb nu)

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2004/09/13 :  14:32:01  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Lite dåligt med bilder!!!
Komigen, det måste finnas många som tog kort!
Ser lite folktomt ut på bilderna, var det mindre folk i år
än 2002??

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2004/09/13 :  15:21:37  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message  Reply
Mässans fetaste högtalarterminaler

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/13 :  15:26:28  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
De där terminalerna: Accuphase

quote:
Lite dåligt med bilder!!!
Komigen, det måste finnas många som tog kort!
Ser lite folktomt ut på bilderna, var det mindre folk i år
än 2002??

Nej, enligt vad Sladd och Ove på Hificonsult sade var det lika mycket folk sammanlagt men bättre fördelat alltså fler på fredagen än sist.

Var inte blyga med bilder nu! Alla får posta. Vänta inte på någon annan.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2004/09/13 15:29:07
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/09/13 :  15:29:48  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Terminalerna tillhör väl Accuphase i rummet med QRS-högtalarna som jag inte kan modellnamnet på.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2004/09/13 :  15:35:40  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message  Reply
Ja det stämmer, så här ser framsidan ut.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2004/09/13 :  15:36:30  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message  Reply
Audio Consept, mitt förslag till mässans "bästa" ljud


Elektroniskt filter


Rör slutsteg

Musik låter bäst på vinyl och i stereo


Edited by - Gemeni on 2004/09/13 15:37:09
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000