HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Randi sågar tweak
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/08/29 :  10:22:45  Show Profile Send Roq a Private Message
En rolig hemsida är James Randis Educational Foundation.
Mannen som står för sidan har hängett sig åt att framföra vetenskapliga motargument mot diverse övernaturliga företeelser.
Han har t.om. en "million dollar challenge" där man kan vinna denna summa om man kan visa att ett "övernaturligt" fenomen faktiskt förekommer om det tillåts genomgå det testprotokoll som J. Randi satt upp. Ingen har hittils nappat...

Tycker det är en ganska rolig sida och tänkte mest tipsa om den och nu när såg jag att ett hifi-tweak var på tapeten så platsade det som forumämne.

http://www.randi.org/jr/082704gluton.html#4

Nå, tror ni denna funkar? Jag tror inte ett smack på den...
(men jag har Squashbollar under CD-spelaren )

Edited by - Roq on 2004/08/29 10:23:40

Lt Andersson
Member

600 Posts

Posted - 2004/08/29 :  11:33:49  Show Profile Send Lt Andersson a Private Message
Teorin bakom avmagnetisering av CDskivor är väl att plasten innehåller små mängder magnetiska föroreningar som skapar en svag elektrisk signal när skivan roterar. Om det funkar har jag ingen aning om och har väl ingen tanke på att prova. En sak är iaf klar och det är att plasten i skivorna är inte fri från föroreningar.

Musiclover!
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/08/29 :  11:42:05  Show Profile Send 10 a Private Message
Jag tror på en låsning av tråden innan du hinner säga "flasklock"...
Go to Top of Page

Johnny_Fiasco
Member

284 Posts

Posted - 2004/08/29 :  11:54:49  Show Profile Send Johnny_Fiasco a Private Message
Det finns redan en låst tråd om detta under "nyheter".

Självklart kommer ingen att ställa upp. Det är för jobbigt att ta sig till test-stället. Man måste boka flygbiljetter och tjafsa. Inte är det besväret värt 1M$. Dessutom ska väl testen göras blint, och då blir man ju så spänd så att alla fantastiska förbättringar som tweaket ger inte går att höra. (Man är ju trött efter resan också.)

Nä, Randi får behålla sina pengar.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2004/08/29 :  12:00:29  Show Profile Send Roq a Private Message
10 och Fiasco: Aha hade missat det, visste inte att det fanns en annan tråd.

Tillägg: OK, har läst tråden i "Nyheter" nu och den här tillför ju inte så mycket då...glöm den.

Edited by - Roq on 2004/08/29 12:04:54
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/08/29 :  12:30:29  Show Profile Send Cyber a Private Message
Det stämmer vi har redan en liknande tråd. Tråder som handlar om övernaturliga företeelser finns det bättre forum för, så därför lägger vi tråden till handlingarna då vi intresserar oss för HiFi

/Cyber

Edited by - Cyber on 2004/08/29 12:33:22
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000