Author |
Topic |
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2004/08/27 : 14:05:20
|
Hejsan, jag är I Oz nu, åker till HK nästa vecka på onsdag, möten och krafs i Kina resten av veckan, men tillbaka i HK för helgen. Tips på hifi affärer mottages gärna. Går det att besöka cattylin, coem och nysound där? Är det värt besväret? Har aldrig varit i HK förr. Andra saker av intresse än hifi är foto med, så om någon har ideer om det med så mottages det hjärtligt.
C |
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
theboyonthemoon
Member
350 Posts |
Posted - 2004/08/27 : 16:06:42
|
Hej på dig. Letar man Hifi i HK måste man gå till Hifi-huset. 15 våningar kärlek....
Här är adressen =)
GrancastleCommCentre, 2T Sai Yeung Choi St., Mongkok, Kowloon.
Våning fem har de "vanliga" märkena. Vincent osv. De har telenummer: 2384 4074, så kan du ringa och höra vad de har. Mycket trevliga och bra service - leverans till hotell exempelvis. Dock måste du tänka på att oftast så provkör de sakerna i tre-fyra dagar innan de säljer dem.
MVH Lasse, nästan Sinolog (Var är smileyn med snea ögon???) |
Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död... |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2004/08/28 : 06:37:56
|
Tackar och bockar. Känner igen en del av den adressen, undrar om det inte är så att Cattylink har sin "administration" i Mongkok. Jag släpar med digicam, 8mp, kanske kan få till lite foton att lägga upp här. Lovar inget, men ska försöka.
Cheers.
|
Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
|
|
|
theboyonthemoon
Member
350 Posts |
Posted - 2004/08/28 : 12:01:28
|
Det är ruskans svårt att hitta huset bara ska du ha klart för dig. Det är inga flashiga bilder på elektronik och grejer i fönstret - inga fönster allas faktiskt. Bara en liten pittoresk ingång... som leder till himlen =) |
Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död... |
|
|
Claes_Ireland
Member
2146 Posts |
Posted - 2004/09/02 : 10:15:10
|
Har gått runt i HK idag, sauna minst sagt. På kartan jag har hittar jag Sai Yeung Choi St North och Sai Yeung Choi St South i Mongkok. Vet du vilken det är? Vad står 2T för i addressen?
Cheers.
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/09/03 : 08:21:12
|
2= no2 på gatan. Jag var där i Söndags och kameran var med.
Mycket High End så som VPI, Krell, Wadia, Burmester, Audio Research, Theta Audio, DCS, Jadis, ART, ...
Det blir reportage när jag bearbetat bilderna. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2004/09/03 : 08:24:17
|
Det reportaget skall bli kul att se! |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
10
Member
732 Posts |
Posted - 2004/09/03 : 09:59:48
|
Det tycker jag också! |
|
|