HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Äntligen hemma....en lång "historia".
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2004/08/22 :  13:37:53  Show Profile Send Joacim a Private Message  Reply
Tänkte härmed berätta en lång historia (för den som orkar hänga med).

Så har jag äntligen fått allt på plats, efter att under 15 år varit utanför hifi och levt några år med en allt i allo anläggning i form av Pioneer NSDV-88 (CD/DVD kombo med inbyggd förstärkare och små surround-högtalare). Jag har väntat hela sommaren på detta...
Jag har under de senaste åren känt en avsaknad att kunna lyssna på mina skivor ordentligt och med en bra återgivning.
Från början var jag inne på att kanske behålla NSDV-88'an och köpa till ett par mindre monitor-högtalare för att bättra upp ljudet. Jag bor också möblerat så att jag inte vill att stereon skall ta upp för mycket plats och blickfång.

Sagt och gjort, jag började kolla runt lite varstans (i Stockholm) och snubblade en dag mer eller mindre in på nyöppnade Hiend på Kungsholmen. Riktigt trevliga killar med bra approach och inställning, inga problem att själv få sitta och spela någon timme utan att bli påpassad.
Jag lyssnade då igenom både Quad 11L och 12L som alternativ som mina nya monitors till Pioneeren. Båda var/är mycket bra högtalare för sina pengar, men jag kände ändå vid lyssning att det var för tunnt i botten och i toppen samt avsaknad av "bra" rums-närvaro-djup känsla. Dvs en avsaknad av "tyngre HIFI" som mina öron en gång i tiden varit vana vid.
Jag frågade då om de hade något bättre/tyngre...
Patrik (på Hiend) frågade då om jag kände till Reference 3A (ett företag som jag inte kände till), och in kom han och kopplade in ett par högtalare som heter Dulcet. Han berättade också att högtalarna har handbyggda element som byggts med sådan precision så att de spelar utan delningsfilter (mitt gamla HIFI-jag vaknade direkt upp, seriösa grejer).
Till min första positiva förvåning var de också faktiskt mindre än Quad'arna i storlek (bara det positivt i min tanke för möbleringen). Storlek 19*30*24.
Han kopplade in dem till Quad 99CD-P samt Quad 99 försteg och slutsteg kombo (samma som jag lyssnat till med övriga Quad-högtalare).
Jag sätter på skivan igen och lyssnar inte ens ett par sekunder av öppningsspåret när jag inser att det här är "TUNGT", riktigt "TUNGT", och första spontana reaktionen var i mitt huvud tillbaks till en imponerande session för 10-15 år sedan med stativare Accoustic Energy AE1 drivna av Krell KSA 50.
Dulceten spelade riktigt riktigt bra på alla parametrar, med ett enormt bra driv och dynamik. Mellanregister och upplösning går bara att beskriva med superlativ... Dess enda nackdel var att de inte besitter den allra tyngsta basen längst ned. Basen går till 48Hz, och ned dit så är den högklassig.

Efter att lyssnat under en halvtimme var jag såld, och då menar jag riktigt hemskt såld. Jag hade insett att mina ambitioner att "hotta" upp Pioneeren med ett par monitorer inte skulle fungera och framför allt inte med ett par Dulcet med den potential de besitter.

Det fick sluta med att jag bokade tid för att låna hem grejerna under en längre helg för att lyssna hemma. (Mycket positivt var här också att Hiend mer eller mindre insisterade på att spela i hemmiljö innan ev. köp av något!) Vi kom överens om att hemma spela på Quad slutsteg 909 istället för slutsteg 99 (Dulcet är ganska tröga och Quad 909 är ett mycket bättre slutsteg än 99 utan stort kliv i pris, men med betydligt bättre kraft och snäppet upp i upplösning).
En anna fördel som kommit fram under tiden var också att Quad 99 CD-P hade ett inbyggt digitalt försteg samt en variabel output med samma höga kvalité på potentiometern som sitter i försteget Quad 99 Pre. Jag skulle alltså kunna driva slutsteget direkt med hög kvalité direkt från CD'n... (min HIFI-hjärna spann nu på hög varv). Bra ljud, minimalt med mängd prylar både till antal och storlek. Vad kan bli bättre.

Nu gällde det bara att få tag i någon att utvärdera med på hemma-fronten. Vem kunde vara bättre än min gamla "HIFI-parhäst", som tillsammans med mig hade ett stort intresse för sådär 10-15 år sedan.
På den tiden det begav sig så reste vi land och rike runt för att besöka butiker, mässor hemmiljöer etc.
Ett telesamtal senare så var han inbokad och såg fram emot att komma och "ta ned mig på jorden", efter mitt upphetsade samtal.

Någon vecka senare var det dags...
Vi plockade hem grejerna och kopplade upp. Innan vi startade lyssningen insåg vi och diskuterade en del brister (att ta hänsyn till som framtida möjliga förbättringar och att ta hänsyn till vid utvärdering).
Dessa var:
-bristande akustik i rummet med för mycket reflexer och ekon, avsaknad av dämpning förrutom sparsamt möblerat
-högtalarna stod väldigt dåligt på de inlånade stativen både på topp/botten platta och hela anordningen stod bokstavligen och gungade.
Resultat: När vi lyssnade till Pink Floyd The Wall på guldCD inspelad av Mobile Fidelity Sound Lab så var det så att vi bägge fick tårar i ögonen. Hela systemet kombinerat spelade otroligt bra tillsammans!
Jag var innan lite orolig för de små högtalarna i mitt stora vardagsrum på runt 30kvm, och att basen skulle förvinna jämfört med det lilla lyssningsrummet hos Hiend. Helt fel! Det kändes som om högtalarna spelade en oktav till med full kontroll.

Nu börjar historien närma sig sitt slut...

Jag som endast skulle införskaffa ett par "enklare" monitors för uppgradering har nu fastnat för nedan, efter mycket funderande och våndande.

Mitt system;
Högtalare: Reference 3a, Dulcet
CD: Quad 99 CD-P
Slutsteg: Quad 909
Högtalarkablar: Analysis plus Silver Oval
Anslutningskablar: Analysis plus Silver Oval in
Nätkablar: Analysis plus Power Oval
Stativ: Atacama Nexus 6
Dämpning för CD/Högtalare: Sonic Design dämpkuddar

Jag har ännu inte lyssnat till kombinationen utan den står fortfarande och "bränner in" (dagtid under kuddar och täcken), i väntan på att jag skall få hem högtalarstativen inom en vecka.
Emellanåt öppnar jag upp paketet (för att tjuvlyssna) och kan bara säga det att det har hänt en hel del sedan jag först kopplade in grejerna och spelade (detta med hänsyn till en del trådar här på forumet runt inspelning...).
Jag har tänkt ge allt runt 40-50 timmar innan jag begår slutlig premiär i vardagsrummet.
Tills dess har jag bla nu under tiden hållit på med ljuddämpning av samma rum.

Här kommer lite länkar runt mina grejer (har tyvärr ingen digitalkamera):
www.quad-hifi.co.uk
www.reference3a.com
www.analysis-plus.com
www.sonicdesign.se/hemsida.html

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2004/08/22 :  14:49:29  Show Profile Send n0p a Private Message  Reply
Jag har sett reference 3a på en minimässa på radiocentralen demade av Robban från klubben, mycket sympatisk herre. Då spelade dem via ett rörsteg och källan var nordic concept. Gick inte att säga så mycket alls om anläggningen med tanke på att de var säkert 3-4 andra anläggningar igång (även om en del var i andra rum men dock). Även Quad var representerade på mässan, grymma produkter är allt man behöver säga. :)

Visst är stativen en ganska stor del i reference 3a? Har för mig att de var en ganska egen konstruktion som tydligen skulle göra väldigt mycket för slutresultatet, dock var de väl rätt dyra vad jag minns. Jag antar att de är nästa uppgradering för dig?

Nåväl trevligt att läsa din historia. :)

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/08/22 :  15:03:18  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Trevlig läsning Joacim
Har själv varit inne på Hiend och lyssnat på din annlägning, klart trevlig. Sen gör det ju inte saken sämre att Quads prylar säljs här hemma till Europa lägsta priser, så man får mycket välljud för pengarna

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2004/08/22 :  18:18:41  Show Profile Send Joacim a Private Message  Reply
FBK och nOp, roligt att Ni orkade igenom "historien"!

FBK: Skoj att Du lyssnat till anläggningen inne på Hiend. Håller också med om prisbilden på Quad, och att man defintivt får mycket för pengarna. En riktigt "trigger" för mig var/är CD-spelaren som är så flexibel i sitt arbetssätt (både försteg och variabel output). Vad tyckte Du själv om Dulcet (pris/prestanda/storlek etc)?

nOp: Jag har bara sett stativen som Reference 3a själva håller med på bild (lite liknande i tänk som Sonus Faber's i trä?!). De är relativt dyra... Jag har funderat lite runt dem, men jag valde istället (kanske till att börja med...) att köra med Sonic dämpkuddarna. Dessa tar ju bort lite av principen med ett par stativ och ex. spikes. Dämpkuddarna tar bort all högtalarresonans/vibration och så satt säga "styvar" upp högtalaren samtidigt som stativet inte "spelar" med någonting.
Nästa uppgradering är nog att fortsätta att utveckla vardagsrummet rent ljudmässigt/akustiskt. Här finns nog väldigt mycket att göra...
En kommande uppgradering längre fram i tid (något år eller två) blir nog på förstärkarsidan?! Det känns om att CD'n kommer att hålla med alla dess kvaliteter, och högtalarna kommer definitivt att hålla. På kabelsidan kommer det också att hålla för några uppgraderingar.
Däremot på förstärkarsidan,,,jag har lyssnat på Dulcet med 1-2 klasser bättre förstärkeri och högtalarna fortsätter att växa med en bättre kontroll och upplösning.

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2004/08/22 :  18:40:58  Show Profile Send n0p a Private Message  Reply
Jo dem har ju mycket roligt på klubben.se bland annat Clarity slutstegen ser ju trevliga ut.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/08/22 :  20:33:06  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ja, Joacim. När jag var ute på högtalarjakt så slutade det med att jag valde ett par golvare till slut. Hur trevligt än många staivare lät så saknade jag den botten som man bara får till med golvare. Dina högtalare minns jag inte riktigt vad de kostade tyvärr, men jag jag vet att jag hade inge negativa funderingar kontra priset mot prestandan när jag lyssnade på dem, så dem är nog okej prissatta.

Skall själv inhandla ny CD-spelare under vintern och Quads modell är en av kandidaterna helt klart.
När det gäller deras slutsteg så är det bra för pengarna också, men visst kan det bli bättre med dyrare steg. Men det finns ett steg till på Hiend, inte så mycket dyrare men det ska vara välljudande. Läs denna recension:
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=448

Mvh Per

Edited by - FBK on 2004/08/22 22:18:13
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2004/08/22 :  22:19:26  Show Profile Send Joacim a Private Message  Reply
Clarity-steget verkar riktigt intressant...något jag missat här?!
Det ligger några tusen över 909'an, men det kanske spelar skjortan av det?!
(Får kanske återkomma till Hiend å det rappaste, medan grejerna enbart precis kommit ur lådorna...)

Mycket intressant läsning FBK om Timbre's tunga test. Slutsteget Clarity känns ju inte helt oävet efter att läst igenom testet.

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/08/22 :  22:36:03  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ja här har du missat något nere på Hiend, läge för att boka en Demo mellan Clarity och 909 kanske Utan att ha jämfört utan bara gå på det man läst så "gissar" jag på att Clarity har en öppnare karaktär.
/Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2004/08/22 :  23:44:23  Show Profile Send Joacim a Private Message  Reply
Hmm...
Dulcetten är väldigt öppen i karaktären som den är, och Quad'en är lite mjuk och "rörig" i stilen. Laidback men på samma gång inte...

Med Clarityn kanske det kan bli för ljust och aggressivt i de högre området= lyssningströtthet?!

Jag skall i varje fall slå dem en signal och höra om en spontan kommentar! Enligt dem därnere på Hiend så var de mycket nöjda med kombinationen 909 samt Dulcet (och de bör ha lyssnat igenom olika alternativ?!)

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/08/22 :  23:49:56  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Hörde Clarity på en forumträff i Uppsala för nåt knappt år sen. Mycket trevligt steg med framförallt imponerande bas! Att det verkar kunna driva lite allt möjligt och inte bara de B&W N804 som vi lyssnade på då gör ju inte saken sämre.

Edit: Tack för din berättelse förresten! Man vet att man är insnöad när man blir glad av att läsa "hifi-solskenshistorier"

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2004/08/22 23:50:32
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2004/08/23 :  00:13:19  Show Profile Send Joacim a Private Message  Reply
ayn: ...imponerande bas...(det som är lite av svagheten i Dulcet...)
Det är kanske inte en solskenshistoria längre, utan det kan gå mot en sömnlös natthistoria...

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/08/23 :  08:33:48  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Kul att du skrev en hel story....

Låter som riktigt trevliga grejer... ser fram emot bilder på hgt å rum.

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2004/08/23 :  12:09:42  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message  Reply
Jag känner igen mig mycket väl i Joacims beskrivningar av Hiend som butik och Quad som prylar.

Hiend är en av de absolut bästa butiker jag har besökt.
Bemötandet av kunder är i en klass för sig.

Dulcet:erna är inte riktigt min kopp te, men visst är det utan tvekan en riktigt bra högtalare.



Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2004/08/26 :  22:41:06  Show Profile Send Joacim a Private Message  Reply
Har nu pratat med Robert på Hiend, och fått "försäkran" på att jag gjort rätt val vad gäller förstärkeri till högtalarna. Detta trots att Clarity ligger ett snäpp högre i pris. Skönt!

Kan samtidigt också meddela att systemet nu börjar spela in sig och spela riktigt riktigt bra. Total brinntid på runt 30 timmar, men det känns klart som att det finns mer att få ut med mer inspelning.
Kanske någon som har mycket erfarenhet av inbränningstid, och när effekten börjar avta och systemet ligger på sitt maximum?
Väntar på att få mina stativ tills nästa vecka, och har fått låna ett par 50cm'rs. Dessa är helt klart ett snäpp för låga för högtalarna.

Nitram: Jag får se om jag skaffar digitalkamera någon gång, så att jag kan sända in bilder...

Tux: Vad var det Du inte riktigt tyckte om med Dulcetterna?

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2004/08/28 :  11:10:16  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message  Reply
Spelsättet var inte riktigt min grej, de spelar väldigt mycket mot lyssnaren och placerar inspelningen mellan högtalaren och lyssnaren.
Jag är van med att inspelningen börjar strax framför högtalarn och går bakåt ut genom bakväggen.

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2004/08/28 :  18:30:47  Show Profile Send Joacim a Private Message  Reply
Tux: Okej, jag hänger med. Det kan också påverkas till stor del av kablaget samt miljö?! Nu när jag börjat få allt "varmt" så tycker jag att de spelar med ett bra djup, och utan att kasta fram musiken i ansiktet på en. Men de är ju å andra sidan inte helt "laid-back" utan de är på bettet och villiga till attack...

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2004/12/05 :  14:40:19  Show Profile Send Joacim a Private Message  Reply
Nu har jag haft grejerna hemma under 3 månader...

Det har hänt väldigt mycket med utvecklingen av ljudet. Systemet har nog spelat runt 300 timmar nu, och utvecklingen är enorm jämfört med för ett par månader sedan. Jag upplever en mycket bättre och fastare botten, och en bättre topp. Kort sagt så spelar allt mycket mera homogent och avslappnat. Stundtals blir jag nästan chockad av hur dessa små högtalare kan producera musik på det sätt som de gör.
Eftersom högtalarna var i stort nya för marknaden när jag köpte dem fanns inte mycket till recenssioner att läsa. Nu har det börjat komma några. Högtalarna har fått en fin recenssion i senaste Hifi+, men framför allt i senaste Ultra High Fidelity, UHF, där jag upplever att de verkligen hittat rätt också utifrån min egen bedömning. (Alltid skoj för egot, om inte annat...).
Jag har hunnit med ett par smärre uppgraderingar också.
Bytte ut mina tidigare inköpta Sonic Design dämpkuddar "budget-variant" mot deras viktanpassade i "Audiofil utförande". Genom detta upplevde jag att anläggningen spelade än mer tight, och speciellt att basen stramades upp något.
Jag har också sytt upp dämpkuddar för placering i vardagsrummet, vilka syftar till att ta bort eftereko, samt reflexer. Efter utplacering av dessa vid lyssing så upplever jag också klara förbättringar.

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2004/12/05 :  15:00:02  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
Tux skrev:Spelsättet var inte riktigt min grej, de spelar väldigt mycket mot lyssnaren och placerar inspelningen mellan högtalaren och lyssnaren
Det vill jag inte alls hålla med om den gången som jag lyssnat seriöst på högtalarna.Har lyssnat på dem hemma hos Jens Ranefjord dels med Edison triod och Audion försteg dels med mitt rörförsteg och mina rörmonoblockOch när vi körde med rörmonoblocken så var ljudbilden hur djup och bred som helst
En otroligt trevlig högtalare men som behöver lite kraft precis som påpekats innan.10 watt rör är för lite men 100watt rörmonoblock är precis hur kul som helst

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel

Edited by - EAR on 2004/12/05 16:36:56
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2004/12/05 :  15:46:57  Show Profile Send Joacim a Private Message  Reply
EAR
Skoj!!

Jag har precis samma uppfattning som Dig, och har lyssnat på dem tillsammans med Antique Sound Labs största rörmono. Då växer högtalaren ännu mera än mot min nuvarande uppsättning! Detta är fascinerande med tanke på både storlek och prislapp hos högtalaren.

Jag tror också att det är ytterst få högtalare i detta prisområde, känns det som, som fortsätter att klart prestera ytterligare när man tillsätter bättre "ingredienser". Det var som när jag lånade hem dem med min "par-häst" och vi hade två sorters högtalarkablar att tillgå (AP Oval 9 och AP Silver Oval). Under hela processen lyssnade vi endast till AP Oval 9, men dagen efter att min "par-häst" lämnat av så såg jag de andra kablarna (Silver Oval) ligga där. Varför inte testa?! Sagt och gjort, det tog 5 sekunder så var skillnaden uppenbar...!! Lite överdrivet så kändes det som att ta bort "läsk-papper" framför högtalarna. Jag hade tidigare aldrig upplevt denna stora skillnad i resultat på kablage vid test. (Delvis också tyvärr, då denna kabel var ett bra snäpp dyrare än Oval 9....)
Som jag upplever det nu så kommer nog högtalarna att följa mig länge i livet, men min kringutrustning (CD-Slutsteg) kommer nog på sikt att bli uppäten av "uppgraderings-djävulen".

Kolla senaste recensionen på UHF nr 71, Du kommer nog också att känna igen Dig från Din tidigare session!!

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2004/12/05 :  16:51:29  Show Profile Send Joacim a Private Message  Reply
EAR
Det står att Du skickat reply, men inget finns att läsa??

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2004/12/05 :  17:41:17  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
Det var ingen reply utan en edit.Försteget som Jens hade var ingen edison utan ett Audion försteg därav ändringen.
MVH/Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2004/12/07 :  20:55:13  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Att tux inte gillade r3a hemma hos mig, beror på att jag har problem med nätspänningen (något som många verkar ha svårt att ha överseende med för övrigt). Det kan verkligen låta riktigt illa om man har otur. Det kan oxo låta hela fantastiskt. Jag köpte Dulcet rätt tidigt. Har serienummer 2506. Efter att EAR varit hemma och lyssnat har jag gjort ett par viktiga förändringar. Känslan är nu betydligt bättre, vilket Vee-Eight och Naqref fick uppleva i Söndags.

Det är få högtalare som kan konkurera med R3a på de viktiga parametrarna, nämligen genomsläppet av musikalitet och emotionalitet. Mellanregisteråtergivningen är i mina öron, helt fantastiskt, och då är jag en van Quad ESL989 lyssnare.

På ett sätt vill jag inte att folk ska upptäcka den här högtalaren. Det är skoj att kunna ha någonting eget, som inte alla andra har. Man blir kär i dem nämligen och man vill ju inte gärna dela med sig av sin flickvän! ;) Men men... De är väldigt bra.

Snoogens
Go to Top of Page

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2004/12/12 :  13:15:35  Show Profile Send Joacim a Private Message  Reply
Ranefjord.
Jag håller helt med om mellanregistret och att de är musikaliska. Upplösningen rent generellt är ju riktigt bra. För priset får man otroligt mycket högtalare!
Har Du läst senaste recenssionen i UHF Magazine #71?
Recenssionen är fullkomligt strålande och jag kan bara hålla med på i stort samtliga utlåtanden. Generellt är det nog en av de bästa recenssioner jag läst överhuvudtaget, baserat utifrån egen upplevelse.
Jag har sällan läst en recenssion (om en egen produkt) som man så fullständigt kan hålla med om.

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000