HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 uppgradering 4400kr (de blev en denver)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/08/04 :  20:09:57  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
uppgradering 4400kr mmm man skule ju kunna drömma iaf ..
det är iaf summan pengar skattetomtarna ger mig


det blir inte mer än strax under 1000:-


wHy r u here? ask yourself



Edited by - Gordi on 2004/08/19 20:12:52

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/08/04 :  20:42:08  Show Profile Send filkingian a Private Message
Den var svår den! Tycker att ditt system ser rätt balanserat ut, men jag hade nog köpt ett par nya högtalare till att börja med...brukar bli mest förändring/krona då(såklart så finns det undantag).

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/08/04 :  22:19:10  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Funderat på att bygga om eller bygga nya?? eller köpa beg??
nya h-talare för 4kkr är inte så mycket att ha?

Desutom gillar jag modellen som dom röda är ..
en tanke var att köpa ett d-250 och bygga om dom röda till 4-vägs med tangband i (värt pengarna?)

wHy r u here? ask yourself



Edited by - Gordi on 2004/08/05 11:07:38
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/08/05 :  12:24:15  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
du får mycket bra högtalare för 4kkr. kika bara på den berömda hfls-1, runt 4 å låter fin fint. du kan ju hitta på nånting annat med men för 4 får man ganska bra saker!

lite värdo att gå å köpa ett slutsteg, cd eller typ förförstärkare, kommer ju bara bli en marginell skillnad precis som filkingian säger..


-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/08/05 :  12:49:21  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
quote:
du får mycket bra högtalare för 4kkr. kika bara på den berömda hfls-1, runt 4 å låter fin fint. du kan ju hitta på nånting annat med men för 4 får man ganska bra saker!

lite värdo att gå å köpa ett slutsteg, cd eller typ förförstärkare, kommer ju bara bli en marginell skillnad precis som filkingian säger..


Jag har funderat på HFLS men jag tror inte dom är min stil
kanske riktigt dumt sagt med tanke på att jag ej hört några

Desutom var det ju att drömma om alla 4kkr knappast troligt
att det blir nån hifi för alla slantar ..

Dock slår det mig att monokay 8200 inte varit den gladaste laxen
och att min sambo surrat runt sessa budget dvd för ca 700kr på olika ställen.

Mitt svar var att jag vissade henne en denon dvd som nån sålde för 2800 här ---> svar "varför köpa dyrt när man kan köpa billigt"

Nån som testat 700kroners grejerna?

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/08/05 :  12:53:24  Show Profile Send filkingian a Private Message
Känner två som köpte "billiga" och de gick sönder efter någon vecka. Måndagsexemplar, vem vet?


This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/08/05 :  12:57:06  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
japp samma här, min pappa köpte en centrum tror jag det var, den läste inte många skivor, det var dålig bild, så han reklamerade den.. köp inte billigt.. om du ska köpa nåt billigt, köp då tex en begagnad pioneer 444. den kör jag nu tillfälligt tills jag köpt en ny dvd om några månader.. den funkar bra, läser allt, men har inte progressive scan, det kanske du inte behöver dock om du inte har någon projektor?

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/08/05 :  12:57:43  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
japp samma här, min pappa köpte en centrum tror jag det var, den läste inte många skivor, det var dålig bild, så han reklamerade den.. köp inte billigt.. om du ska köpa nåt billigt, köp då tex en begagnad pioneer 444. den kör jag nu tillfälligt tills jag köpt en ny dvd om några månader.. den funkar bra, läser allt, men har inte progressive scan, det kanske du inte behöver dock om du inte har någon projektor?

det är ALLTID bättre att lägga ut lite mer pengar direkt, för om man köper något billigt så blir man missnöjd efter ett tag, måste sälja saken för halva priset för att sedan köpa en ny dyrare, och därmed har man förlorat 50% av pengarna man tänkt lägga från början... så tänker jag iallafall

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Edited by - j0akim on 2004/08/05 12:59:23
Go to Top of Page

Conan
Member

525 Posts

Posted - 2004/08/05 :  13:17:18  Show Profile Send Conan a Private Message
Troligen kommer du få avgjort mest ljudförbättring per krona av att byta ut dina gamla högtalare. Att bygga nån mindre "instegsmodell" liknande HFLS eller EPS (på faktiskt.se) tror jag också skulle ge mycket i prisvärdhet. Visst skulle väl sambon bli lycklig av att bli av med fyra stora lådor (Technicsarna + de röda monstren) till förmån för ett par smidiga och snygga stativare? Där har du nog "hävarmen" som kan göra att du ändå kan få investera i hifi för skattepengarna...

Ett par piP från Ino Audio kanske också skulle kvala in (kostar 3.950 i byggsats med lådan i obehandlad MDF). Spelar helt underbart (specas till -2.5dB vid 34Hz!) och jag har ett par själv. Men om små stativare inte alls verkar lockande så...

Är du ute efter en lite större högtalare finns det egentligen bara två jag kommer på så här på rak arm, och det är LTS F1 (byggsats finns på hifikit) eller ett par beggade NHT 2.5, men båda kostar nog ett par tusenlappar över din budget tyvärr.

Som DVD skulle jag rekommendera en titt på Pioneers DV-2750. Den har fått översvallande kritik (som välljudande CD-maskin!) på carlssonplanet.com (läs på senaste nyhetsbrevet) och säljs för 1.300 nånting.

Militant Ljudrättsaktivist
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/08/05 :  16:35:07  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
filkingian: det är ju något sånt man förväntar sig ska hända =)

j0akim: mer pengar mer kvalite =) nope ingen proj, 21" tv =)

Conan: fast även om hon inte gillar stort gör jag de och NHT 2.5 är ganska små (tittat på dom =))
men dv-2750 låter ju som ett kap

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/08/05 :  16:50:46  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
jag tror säkert att pioneer maskinen är bra men man kanske ska kika på vart den största flaskhallsen finns. jag ser bara bilder men kan ju gissa på att det är högtalarna. cd(dvd) och över huvetager elektronik ger en mindre skillnad. det som gör absolut mest är rummet, kanske inte lika roligt och sen högtalarna.. rent generellt alltså. så lägga ner 4kkr i akustikförbättring! (woow det borde jag göra!!)

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/08/05 :  17:42:32  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
quote:
Smallsuper_man: jag tror säkert att pioneer maskinen är bra men man kanske ska kika på vart den största flaskhallsen finns. jag ser bara bilder men kan ju gissa på att det är högtalarna. cd(dvd) och över huvetager elektronik ger en mindre skillnad. det som gör absolut mest är rummet, kanske inte lika roligt och sen högtalarna.. rent generellt alltså. så lägga ner 4kkr i akustikförbättring! (woow det borde jag göra!!)


Fast då har du aldrig testat monyka 8200

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/08/06 :  10:13:30  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Conan: vet du möjligtvis vem som säljer Pioneers DV-2750?

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

Conan
Member

525 Posts

Posted - 2004/08/06 :  11:04:48  Show Profile Send Conan a Private Message
Power har den för 1.398:- (http://www.power.se/).

Militant Ljudrättsaktivist
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/08/06 :  12:29:05  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Tack Conan även tjejen verkar kunna tänka sig den

hitta lite mer info http://www.pioneer.co.uk/uk/product_detail.jsp?product_id=8329&taxonomy_id=62-84#

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/08/06 :  18:16:03  Show Profile Send luften a Private Message
Mikael: Det lönar sej alltid att kolla ex prisjakt eller pricerunner, när du ska jämföra priser på något.

--> http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/dvd-players/212041/details

(pioneer dv-2750 för 875kr)

EDIT: priset var utan frakt, men 1057kr inklusive frakt e inte heller dåligt.

//air

Edited by - luften on 2004/08/06 18:18:13
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/08/06 :  23:15:37  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
luften: bra tänkt fast det var ett tyskt företag det ..
vet inte om jag vågar köpa från dom !!

läsn gärna ---->
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27805&whichpage=3

wHy r u here? ask yourself



Edited by - Gordi on 2004/08/07 12:23:30
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2004/08/07 :  14:25:15  Show Profile Send poppop a Private Message
Jag köpte en Centrum-DVD för drygt två år sedan. Funkar kanon! Bra bild, och har aldrig haft problem att läsa någon skiva... Kan bara rekomendera!

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/08/07 :  22:00:27  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
poppop: var köpte du den och vad kostade den?

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2004/08/07 :  23:56:21  Show Profile Send poppop a Private Message
www.netonnet.se

Kan jag ha givit runt 1500 spänn för den? Hur som helst så är det ju no name spelarna som tar samtliga format... Jpg, SVCD, DIV X, mp3 etc...

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/08/08 :  00:29:29  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
är det bara no names som har dom funktionerna?

wHy r u here? ask yourself



Edited by - Gordi on 2004/08/08 18:08:33
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2004/08/08 :  18:50:08  Show Profile Send poppop a Private Message
Nja, men tidigare var det så att de kända fabrikaten tog jävulusiskt mycket mer betalt för de spelare som kunde ta dessa format, medans Centrum, Danzai och allt vad de nu heter sålde spelare för tusenlappen som tog samtliga format. För mig var det ingen större tvekan om vad jag skulle köpa i väntan på att inspelningsbara maskiner blir billigare.

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/08/08 :  19:29:03  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Men den här pioneer dv-2750 verkar ju ha allt??
men frågan är ju har den det?

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/08/08 :  19:58:56  Show Profile Send Haakan a Private Message
om du inte vill bygga så låter ju quad 12L KANON å smidiga som attans också

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/08/08 :  20:00:41  Show Profile Send filkingian a Private Message
Nja, den spelar inte filer i divx-format. Det är inte så många dvdspelare som gör det, frågan är ju bara om man använder divx eller inte. Den verkar inte heller spela dvd+r och dvd+rw formaten, men det är sällsynt att de används så dvd-r formatet är en standard i "ladda hem dvd och bränna-branchen".

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/08/08 :  21:06:41  Show Profile Send luften a Private Message
Mikael: Om du vill ha en spelare som tar allt, så är kanske den nya Pioneer 575 av intresse, den äter sacd, dvd-audio, samt divx :)

//air
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000