HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Orkar ni med ett par HFLS-1:or till?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/19 :  22:59:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Hal,, Det blir som mig då... Fast jag började nog i Okt/Nov om jag tänker efter... Fast inte med det nuvarande paret ;)

Allt jag vet nu, är att de skall vara HELT klara till OKTOBER, med stativ och allt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/07/20 :  00:10:48  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
Zalve, den som väntar på något gott...
En i björk, en i bok och en i svart kommer nu snart att slutföras.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Mike_Rose
Starting Member

34 Posts

Posted - 2004/07/21 :  00:13:43  Show Profile Send Mike_Rose a Private Message  Reply
Idag använde jag en Linn Classik och jämförde HFLS-1:orna med ett par Dynaudio Audience 62. Nu märkte man tydligt att diskanten spelar på tok för lågt. HFLS-1:orna har väl kanske bara spelat 40 timmar än, men jag har svårt att tänka mig att den kan höjas tillräckligt mycket. Är det bara att ha tålamod eller?
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/07/21 :  00:35:25  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
jo dom hfls-1or jag lyssnat på hade då inga problem med det...fast det kan vara en smaksak också vänta iaf till en bit över 100h

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2004/07/23 :  17:25:07  Show Profile Send Andreas A a Private Message  Reply
Inte tröttnar man väl på att se HFLS-1:or heller Snyggt Byggt!
Go to Top of Page

Frost
Member

150 Posts

Posted - 2004/07/25 :  23:53:52  Show Profile Send Frost a Private Message  Reply
De blev ju skitfula. Värsta amatörjobbet.
Näe, jag bara skoja, riktigt fint faktisk.
Hur lång tid har det tagit totalt?
Go to Top of Page

Mike_Rose
Starting Member

34 Posts

Posted - 2004/07/29 :  04:52:20  Show Profile Send Mike_Rose a Private Message  Reply
Tackar...
Bygget har väl tagit ca 50 timmar totalt under 1 månad.
Nu har skönheterna spelat i mer än 100 timmar, men jag tycker fortfarande diskanten är alldeles för låg. Blir till att ändra filtret lite. Annars är de riktigt trevliga. Låter mycket större än vad de är.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/29 :  09:23:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Hur stort rum har du Mike ?

Vet att HFLS1an kan sakna lite diskant i stora rum. (Över 30kvm)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mike_Rose
Starting Member

34 Posts

Posted - 2004/07/30 :  01:05:53  Show Profile Send Mike_Rose a Private Message  Reply
Mitt rum är på ca 25 m2.
Hur mycket är det vanligt att tonkontrollerna höjer diskanten? Om jag vrider upp diskanten så att den står mitt emellan mitten och max så låter det ganska skapligt.
Go to Top of Page

RODA
Member

411 Posts

Posted - 2004/07/30 :  07:23:50  Show Profile Send RODA a Private Message  Reply
Hei

Tonekontrollene er ofte +- 10dB ved 10kHz, så da burde din økning være ca 5dB. Høres mye ut........
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000