HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Det kom ett paket :)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/04/22 :  09:04:54  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
quote:
Fantastiskt slutsteg! Den som ändå var student...
Denna gången var köpet ett Joint Venture och ett fett steg till kommer att komma inom några månader

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/04/22 :  12:01:46  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Rånar du banker och säljer knark på fritiden eller? Fattar inte hur du har råd...

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/04/22 :  12:19:06  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Säljer ju rör

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

big-olle
Member

198 Posts

Posted - 2004/04/22 :  13:00:54  Show Profile Send big-olle a Private Message  Reply
Oooooh my God.

Du ligger inne med min våtaste dröm (det är klart-BAT VK600 går heller inte av för hackor). Jag är mycket avundsjuk, men jag är ju svensk och det är ju det vi är bäst på.

Hur låter det?

BAT out of hell (and then back again).
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2004/04/22 :  13:02:34  Show Profile Send gromit a Private Message  Reply
quote:
Denna gången var köpet ett Joint Venture och ett fett steg till kommer att komma inom några månader

Ja, nu måste det vara min tur att ha förstärkaren!!

/Gr.

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2004/04/22 :  13:09:28  Show Profile Send gromit a Private Message  Reply
Lyssningsintryck:

Man kan säga att jämfört med Rydbergs Callisto, som är en mycket trevlig integrerad förstärkare, så känns Pass X350 mycket mer dynamisk och kraftfull. Musiken bara flödar ur den och den har grym kontroll på högtalarna genom alla register. Säskilt hajar man till vid de mer dynamiska passagerna i musiken, man nästan "tappar andan" vid trumslag och liknande.

Vi har ännu inte jämfört med något annat ännu men snart blir det nog jämförelser mot andra steg, t ex Classe eller gärna Krell/ML.

/Gr.



Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2004/04/22 :  14:12:56  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
quote:
Denna gången var köpet ett Joint Venture och ett fett steg till kommer att komma inom några månader
"Joint venture": Är det ett nytt ord för mängdrabatt

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2004/04/22 :  15:32:16  Show Profile Send gromit a Private Message  Reply
Snarare samköp.

Halva priset - halva risken - möjlighet att köpa två olika och testa..

/Gr.

Mark Levinson No 39 -> Krell FPB-200c -> Ino Audio pi60s
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2004/04/22 :  22:20:38  Show Profile Send mmx_2 a Private Message  Reply
Mmm, mys

En sexig liten rackare! Vi studenter har det alldeles för bra eller vad säger du Rydberg?

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/04/22 :  22:37:31  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Underrepresenterat märke i skandinavien, tror jag.
Kul du lyfter fram det, Rydberg!


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2004/04/22 :  22:50:25  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
Det verkar finnas många begagnade X-350 på webben så vill man verkligen ha den så är det bara att vänta och leta. Det lägsta priset jag såg var £1506 på en auktion som slutade den 27 Mars. Jag är nog lite sur att jag missade den - men jag hade nog ändå inte haft råd

Just nu finns både en X-600 och en X-350 till salu på ebay. De är avsedda för den amerikanska marknaden - jag vet inte hur det går att få dom att fungera i Europa ?!? Det finns en ett år gammal på http://www.hifi-forum.de för €5'700 (ungefär halva priset!). Det var det särklass dyraste priset jag sett....

Så drömmen är kanske närmare än Ni tror

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/04/22 :  22:58:27  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
quote:
Mmm, mys

En sexig liten rackare! Vi studenter har det alldeles för bra eller vad säger du Rydberg?
Jo, vi har väl det ..sexig var ett bra ord!

Flickvännens kommentar om mätarfönstret igårkväll var ganska bra: - Nu fattas det bara några fiskar

quote:
Underrepresenterat märke i skandinavien, tror jag.
Kul du lyfter fram det, Rydberg!


Ja det är inte så vanligt tyvärr, får folk lyssna så blir det nog ändring på det!

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/04/22 :  23:02:23  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
quote:
Det finns en ett år gammal på http://www.hifi-forum.de för €5'700 (ungefär halva priset!). Det var det särklass dyraste priset jag sett....

Det är samma steg som är till salu på det här forumet....

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/04/23 :  21:08:41  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
Finaly, some action...
Hmmm, en fråga bara. När är du hemma?

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2004/04/24 :  08:22:47  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply
Rydberg

Du skal få lavet nyt EL ind til den 16A så skal du høre hvordan sådan en stor amp lever op .

jeg har fået lavet det til min MC602 og det er de bedste 1300kr jeg har givet ud på hifi .

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/04/24 :  11:02:26  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Tackar för tipset Rene, jag vet dock inte om det är genomförbart i min/vår hyreslägenhet Frågan är ju också hur länge man ska bo kvar, är ju klarstuderad snart och då är det nog lätt att det bär iväg någonstans

Men men, jag ska absolut kolla upp det!

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/04/24 :  11:22:59  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
quote:
Frågan är ju också hur länge man ska bo kvar, är ju klarstuderad snart och då är det nog lätt att det bär iväg någonstans



Till ett lyssningsrum där ett par 802:or gör sig bra i?
Mycket läckert slutsteg, trots att det är i silver

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/04/24 :  12:01:56  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Sampix> Kanke det

quote:
Mycket läckert slutsteg, trots att det är i silver
Får hålla med dig där, gillar själv svarta slutsteg!

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/04/24 :  14:02:01  Show Profile Send Bubben a Private Message  Reply
quote:
jag vet dock inte om det är genomförbart i min/vår hyreslägenhet

Sitter inte ditt proppskåp på väggen in mot vardagsrummet? Eller minns jag fel.
Dold förläggning är nog svårt att få till, men en utanpåliggande kabel vid tak- eller golvlist utmed långväggen som vätter mot hallen borde inte bli för iögonfallande (kanske en ellist). Ett hål genom väggen ut till hallen är det enda som behövs. Hyresvärden kanske inte är överlycklig till det dock. Men det ligger ju sedan på ditt ansvar att återställa det hela när du flyttar.

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/04/24 :  15:22:59  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Bubben> Ja vi får väl se hur jag gör (btw du mindes rätt)

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2004/04/24 :  18:00:42  Show Profile Send mmx_2 a Private Message  Reply
Du kan nog utanvidare gå upp till 16A. Antar att du har 10A nu. Vanligtvis är kablar anpassade för 16A men inte uttag. I så fall är det bara att byta uttaget till ett med blå handske, skruva ut passbiten och ersätta med en för 16A och sedan ringa elbolaget. Dock måste allting utföras av en "riktig" elektriker...

Tar nog och ringer någon dag!

Jocke

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2004/04/24 :  19:40:40  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message  Reply
16A hjælper meget , jeg har to udtag et til 16A og et til 10A .

og jeg fik faktura idag på kun 871dkr for at lave dette





der skal nyt kabel ind når jeg får nyt skab op så kan jeg få 32A

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2004/04/24 :  21:46:55  Show Profile Send mmx_2 a Private Message  Reply
Är det där "vanliga" uttag? Skumt i så fall, i Sverige måste man enligt lag ha en speciell s.k. "blå handske" till uttag >10A, men det kan ju vara annorlunda i Danmark.

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

octavia rs
Member

338 Posts

Posted - 2004/04/24 :  23:35:34  Show Profile Send octavia rs a Private Message  Reply
De flesta vanliga vägguttag (både infällda och utanpåliggande) är godkännda för 16A idag, det ända som behövs är 2.5 kvadrats kabel till centralen.
Tänk bara på att all fast installation endast får utföras av en elfirma.

Main system
TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC
HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)

Second system
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree
Go to Top of Page

sker
Member

488 Posts

Posted - 2004/04/25 :  10:07:38  Show Profile Send sker a Private Message  Reply
Ser riktigt trevligt ut Rydberg Om man får prata lite priser så ligger ju 804 ganska långt i från priserna på dina övriga grejer, så frågan är hur du upplever 804? Känns det som de är den svaga länken i systemet eller?
MVH

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000