HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Gävleträffen 17/4
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Carl-M
Member

432 Posts

Posted - 2004/04/18 :  02:24:34  Show Profile Send Carl-M a Private Message  Reply
Ja nu har den varit. Här är en lista på dom om var med:
Carl-m
cittroman
patrikf
dawen
classe
time
iffe
rejvgudrun
orthanc
Gunnar
Arto
Asto
Hubbe

Har säkert glömt någon. Jag sätter in bilder och lite lyssningsbedömning imorgon är lite för trött nu.
Ni som var med, kom med kommentarer och bilder.
Lite rörigt blev det mycket kablar att hålla reda på. patrikf var lite stressad tror jag. Och jag blev besviken på mina prylar som spelar sååå mycket bättre hemma. Men kul med lite Tangband osv skriver mera imorgon.

mvh Carl-m




Edited by - Carl-M on 2004/04/18 02:25:05

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2004/04/18 :  09:17:01  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Vakna nu och lägg in bilderna...klockan är ju 9.00 ;) Kul att ni fick ihop det, ser fram emot o se bilderna :)
Go to Top of Page

Carl-M
Member

432 Posts

Posted - 2004/04/18 :  10:30:50  Show Profile Send Carl-M a Private Message  Reply
Jag skall ta reda på veden nu på morgonen sen skall jag lägga ut mina bilder.


Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/04/18 :  10:53:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ved kan vänta... INTE VI!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/04/18 :  18:35:32  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Det var visst en massa ved

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Carl-M
Member

432 Posts

Posted - 2004/04/18 :  20:01:03  Show Profile Send Carl-M a Private Message  Reply
Ja veden kom sent. Men nu kommer lite bilder.
Här har vi patrikf, iffe och dawen på kaffe paus

Och här har vi classe, rejvgudrun och time

times försteg mycket välljudande kan jag garantera.

Lite av högtalarna som vi spelade på

cittramannes td 125

Och hanns lm-3875-steg som han har till sina tangbandhögtalare

orthancs tangbands bygge


Det var alla bilder som jag tog. Men det var flera som hade kamera med sig. Det kommer nog fler bilder.



Edited by - Carl-M on 2004/04/18 20:16:14
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/04/18 :  20:47:47  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message  Reply
Trevligt. Den där orangea basupphängningen tycker jag mig känna igen från något tidigt bygge. Pyramid?

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page

Carl-M
Member

432 Posts

Posted - 2004/04/18 :  20:55:17  Show Profile Send Carl-M a Private Message  Reply
Ja det stämmer. Funkar bra i dipolsub. 688kr för 4st hos BRL.


Go to Top of Page

Leif B
Member

1495 Posts

Posted - 2004/04/18 :  21:40:18  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Vad består den höga högtalaren av?
Är det en dipol?

mvh
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2004/04/18 :  21:53:35  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
mina bilder kommer i morgon batteri laddarn på jobbet nedrans också
kul annars tyckte jag i alla fall hoppas ni tyckte lika

18 ska de va.
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2004/04/18 :  22:09:39  Show Profile Send iffe a Private Message  Reply
Det var mycket trevligt! Nästa gång får jag se till att limma ihop något hembygge själv också så jag slipper känna mig ensam på den fronten ;)

Lite synd bara att jag inte han lyssna på Carlsson-högtalarna och rejvgudruns försteg, men det var ju en del som skulle provlyssnas så man kan ju inte hinna med allt.
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/04/18 :  23:24:56  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Kan bara instämma, kul att träffa folk och lyssna på andras byggen.
Iffe: Carlsson lådorna lät inge vidare fristående, kräver en långvägg för basstöd, en annan uppställning ngn annan gång kanske.

Mina "analoga" bilder tar nog ett tag att lägga upp, men dom kommer.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

rejvgudrun
Member

562 Posts

Posted - 2004/04/19 :  09:20:50  Show Profile Send rejvgudrun a Private Message  Reply
Får tacka så mycket för den trevliga tillställngen. Lite synd att jag inte tänkte på att ta med xlr-kablar så att vi kunde testa mitt försteg.
Har ni vägarna förbi dalarna så är ni hjärtligt välkomna.

________________________
PRAGA MATER URBIUM
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2004/04/19 :  10:21:43  Show Profile Send orthanc a Private Message  Reply
Får också passa på att tacka för den trevliga tillställngen. Mycket roligt.

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page

Carl-M
Member

432 Posts

Posted - 2004/04/19 :  18:59:23  Show Profile Send Carl-M a Private Message  Reply
Leif B: Det är en portad låda med 4st ATC 9" basar i varje. Diskanten vet jag ej vad det var. patrikf är ägare av dom så det svarar han nog bäst på.


Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2004/04/19 :  22:49:21  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
snart kommer några fler bilder på träffen
carlm byter skiva cittroman och time i hörnet kollar på rör gunnar kollar kablarna


cittroman patrikf ortanc dawen iffe gunnar väntar på ljud

här är dom samlade ljud gubbarna
cittroman rejvgudrun iffe dawen patrik ortanc time carlm gunnar

Edited by - classe on 2004/04/20 22:39:13
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/04/20 :  05:06:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Jag tycker mig se rör på bordet där...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2004/04/20 :  07:25:19  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
stämmer audion silver night även copland fanns på plats
mer bilder kommer i efter midag ska lära mig länka
rätt bara

18 ska de va.
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/04/20 :  08:52:48  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Mera bilder! Roligt med dessa träffar!
Go to Top of Page

Smulgeten
Member

162 Posts

Posted - 2004/04/20 :  10:05:49  Show Profile Send Smulgeten a Private Message  Reply
Lite ledsen att jag inte hade möjlighet att vara med. Men det är skönt att veta att det finns lite ljudfantaster även i gävleområdet, man känner sig lite ensam ibland. Men hey då finns ju hififorum
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/04/20 :  10:52:22  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
TD 125, snyft man blir grymt nostalgisk.

Kul fler bilder??? vill ha.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/04/20 :  18:37:09  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply

Time och Carl M är på bra humör ser det ut som, Carl Ms ryssar i bakgrunden.


Iffe kopplar stärkare.


PatrikF kopplar in sina "bestar"


Classes Transmissionline högtalare under utvärdering, Classe till höger.


Orthancs Tangbandare spelar.


Vacker 4" Tangband.









En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/04/20 :  18:46:56  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply

Fika ute i värmen.


Iffe, Dawen, Orthanc, Rejvgudrun, PatrikF, Gunnar, Carl M, Time & Classe


Dawen ser undrande ut Iffe har somnat.


Härva eller?
Carl M försöker reda upp "röran"


Classes snyggbygge.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Guru
Member

2775 Posts

Posted - 2004/04/20 :  19:19:37  Show Profile Send Guru a Private Message  Reply
Hur lät det då ? :)

Mvh
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2004/04/20 :  20:50:46  Show Profile Send iffe a Private Message  Reply
Klasses stativare var jag mest imponerad av ljudmässigt. Sen var det kul att se vilka byggen man kan få ihop för små pengar. Cittromans tangbandare lät mycket bra för de 500:- alla hakade upp sig på att han uppskattade kostnaden till. Bättre än jag någonsin kunde föreställa mig för en sån budget. CarlM:s ryska bredbandare tycker jag var ett roligt och intressant bygge, även om det kanske inte var det ljud jag eftersträvar.

Vad gäller förstärkare, nätkabelkontakter () etc. så var det så mycket kopplingar hit och dit att jag inte riktigt lyckades bilda mig någon uppfattning. Var mest bara glad att mitt steg inte gjorde bort sig här heller.

Edited by - iffe on 2004/04/20 20:52:28
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/04/20 :  23:50:47  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
En sammanfattning av mina intryck.

Classes stativare hade klass, lät mkt trevligt och hans transmissionline hann jag ej bilda mig ngn uppfattning om men dom befann sig på ett tidigt stadie i utveckling som jag fattade det.

Patrik F: ljudet från dom var inte riktigt i min smak, saknade lite mellanregister och spelade lite "aggresivt", högt spelade dom iallafall.
Carl-m ryssarna kom ej upp i den klass jag vet att dom spelar, i hem miljö spelar dom mkt bra och avslappnat (Har lyssnat hemma hos Time)
men lät bra ändå.
Mkt imponerande är dipolsubben (Carl-m) den spelar rent och djupt, och enligt utsago så låter det mkt bättre i hemmiljö.

Time:s försteg kom nog ej till sin fulla rätt i virrvarret men spelade bättre än Carl M:s försteg (kommer ej på namnet)

Orthanc gamle Tangbands polare hans tangbandare lät så bra den odämpade lådan tillät (potential finnes) lådan skulle faneras och elementen spelas in innan dämpningen skulle på plats (tätta mig om jag har fel) synd att inte 4" går högre i frekvens.

Mina Tangbandare är jag mkt nöjd med, men jag har upptäckt att 3" är tungdriven och kräver mer effekt än mitt coplandsteg mäktar med, testade hemma att köra LM3875 stärkare till 3" och rör till den lättdrivna basen och det funkade bättre.
Det gick att spela lite högre men tappade i ljudkvalitet så nu har jag rör till 3" och 3875 till basen igen.
Sammanfattnings vis mkt bra ljudkvalitet men inget att "kräma" på med



En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000