HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En weekend jag sent kommer att glömma.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/25 :  08:35:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Tänkte börja min weekendtråd så här...

Kommande weekend lär jag komma ihåg länge. Kort sagt - Den går INTE av för hackor.

Nu idag skulle vi ha gått och Jazzklubben i stan och lyssna på NHÖP. En hyfsat känd basist
I tisdags så kollade jag upp vilken tid konserten skulle vara. Vad får man då se ?? "Inställd pga sjukdom!" Besviken så det hette duga!

Plockade fram telefonen för att ringa kompisen, som hade fixat biljetterna.
Får nån flashback om att en annan stor jazzartist skulle spela i Västerås i veckan.

Fort upp med Google och börja söka på jazz och västerås. Jodå, konsert var på torsdagen.
Ett snabbt samtal för att kolla om kompisen skulle med. Klart han skulle.

Så i kväll blir det STACEY KENT för hela slanten.




Får se om man får med sig nån kamera.
Konserthus kan vara stora.



Morgondagen blir tidig. Nästa mål Göteborg, med ev stopp i Allingsås.
Här blir det olika system i helgen, där prislappen måste vara i storleksordning som mitt hus.

Lita på att det blir bilder

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2004/03/25 :  08:46:03  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
Det gäller att priotera - hus eller stereoanläggning

- Väntar spänt på reportage och bilder

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/03/26 :  00:06:15  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Seså..ut med bilderna nu..jag VET att du sitter på guldkorn..
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/26 :  00:08:01  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Nyss hemkommen från Västerås.
Det är här vi har varit.


Det var en klart trevlig kväll... Synd bara att jag och Mattias sänkte medelåldern med 5 år genom vår närvaro.

Ensån här är bra att ha.


När jag fick höra balkong, när jag bokade biljetten, så suckade jag tyst. Räknade med att få sitta på sidan, högt upp.

Så illa blev det inte nu.







Här Stacey Kent, akomangerad av Claes Crona Trio.
(Claes Crona p, Jörgen Smeby b, Pétur "Island" Östlund, t)
Det Staces Make Jim, som hanterar saxen till höger i bilden


I alternativljus (Inbyggd Blixt)


Mer bilder kommer i morn. Nån av de 360Mb jag tog borde blivit bra, även om det var långa slutartider och ganska mörkt.

Lie signering utav skivor. Tyvärr var det INGET bra pris på skivorna.


Dags att sova och förbereda sig inför den stora färden västerut.
Det är inte bara jag som är trött...




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/03/26 00:30:35
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/03/26 :  00:14:40  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Du va en kvick en. Härligt

/Mattias
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/03/26 :  08:31:54  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Trevligt med lite "live" reportage..


Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/26 :  10:13:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
En liten close-up.


Beklagar att det inte blir så många mer bilder på detta, men omständigheterna var INTE de bästa.

30m till scen. ISO 1600, Bländare 4, inget stativ, tider runt 1/30s
"Lätt" överexonerat under första setet.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/27 :  01:48:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Väl nere i Göteborg tog jag chansen och svängde förbi ScandinavianPhoto för att inhandle lite roliga saker.

Sen begav det sig till en adress som många Göteborgare har varit på...

Det blir inte så många bilder därifrån... kanske destomer intryck,,, (Så fort alkoholen har lagt sig lite - Läs imorgon)





Efter tiden här, som blev ett antal timmar,,, så bar det av till nästa ställe,,, Mitt hotell för natten...
(Trodde jag ja)

Som godnatt visar jag denna,,,


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/27 :  02:13:30  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Göteborg är fint! Den vyn har jag varje gång jag åker till och från jobbet.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/03/27 :  09:01:48  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Läckert
Göteborg är ju en riktigt härlig stad. Härlig vy.
Intrycken ser man klart fram mot

/Mattias
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/29 :  00:42:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Näää Zalve, nu vill jag se mera!!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/03/29 :  00:47:06  Show Profile Send DIYamps a Private Message  Reply
Sov du i en kimber kabel eller ?
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/03/29 :  01:00:37  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Fina bilder. Även om jag personligen är mer åt solid-state håller så är rör defintivt bättre fotomotiv, transitorer lyser inte lika hemtrevligt (och när de gör det så brukar det åtföljas av otrevlig lukt)

Fin vy över Gbg, jag tror att om man tittar noga så kan man faktiskt se stadens främsta turistmål: Skivhugget
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/29 :  10:35:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi får hoppa tillbaka lite i tiden. Varför inte till en Kimbersäng ?



En liten slang i form av Kimber Select - 3038 (gissar jag), som vilade upp sig inför sommaren.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/03/29 :  10:39:00  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Du kan verkligen det där med foton!! Super snygg bild av Black Pearlen!!


Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/29 :  10:58:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
OM man nu fortfarande är lite osäker på vad det är för snokar som kryper/sover hos värden
så går det lätt att läsa.





Värden själv var egenligten _lite_ stressad. Det var mycket annat som var i görning. En paus från lyssningen och en lite fika bestämmdes.

Jag som gillar fika och har van att se till att ta med mig när jag åker bort, hade med mig kanelbullar och krämbullar. Så det skulle räcka ordentligt.

Herrn i huset är oxå en fika expert. Bakelser låg varmt om hjärtat.




Under fikat pratade vi om allt annat än HIFI. Vi fastnade länge vid fotografering/fåglar/Peru. Det kan bero på att jag tittade igenom 2 stora pärmar med bilder från Peru. Underbara bilder. Tiden sprang iväg, och vi hann inte titta på de tänkta diabilderna på duk.
(Hoppas det blir nästa gång)

Dagen började gå mot sitt slut och natten smög långsamt in över Göteborg. NU fanns det RÖRglöd... Inga bilder i världen kan visa den stämmningen.



Jag har inte skrivit så mycket om hur det lät. Många andra har redan gjort det. Det jag upplevnde starkast, var all detaljriktedom som man kunde höra på bra inspelningar. (Som när jag trodde Sambon hade kommit hem och gick omkring på undervåningen - Hon jobbade fortfarande fick jag veta)

3D/djupet är något som fortfarande sitter kvar i mitt sinne.

Jag tackar för besöket och planerar på ett nytt i sommar.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/03/29 :  11:45:22  Show Profile Send DIYamps a Private Message  Reply
den kabeln liknar en orm.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/29 :  11:53:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
"The Black Pearl" är inget annat än en GROV orm. Jag blev förvånad över hur gvor den var i verkligheten. Bilden gör den INTE rättvisa.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/29 :  12:07:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
När jag klev ut i den svala stjärbklara Göteborgsnatten så var det med ett leende i ansiktet. Göteborgare VET hur man tar hand om gäster.

Nästa mål var hotellet. Lite seg efter 4 timmars bilresa och 4 timmars lyssnde.

När jag landade på Hotell PAC, så fick jag snabbt reda på att vi skulle tillbaka till fastlandet.
OTL-Bernt skulle bjuda på en natta-macka.

Att klockan var sen spelade ingen roll för Bernt, när det skulle spelas musik. Några infekterade svampar och lite av min musik provades. Snacka upplösning de där banddiskanterna har...


OTL i dåligt ljus.

Att BERNT är en tillgång när det gäller DIY, råder det ingen tvekan om. 2 Sek i hans lyssningsrum, och det är ett understatement. Alltid något på gång, skulle man väl kunna sammafatta det.

Att RÖR en en passion Bernt har, märker man när man inser att han har byggt sitt delningsfilter till subbarna med RÖR.

Bernt var tvungen att åka till jobbet och Vi(Pac & Jag) åkte till Hotell PAC.

Vi stannade till för en lite titt över GÖTEBORG, från dess bättre sida.
Tittar man noga på bron, så kan man se Bernt åka till jobbt.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/03/29 15:20:54
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/29 :  15:14:53  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Hoppas vi har mer tid på oss nästa gång, det blev lite kort.
Men det var kul att ni kom över en sväng!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/29 :  15:20:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det blir garanterat ett nytt besök i sommar. Finns många fler adresser att besöka. Visst är det du som kommer på bron ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/29 :  15:32:57  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det kan tänkas... Jo, det ser nog ut som mina lyktor. Men hur hann ni före?!?

Visst ja, du körde ju Ferrari...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/30 :  19:57:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Efter några glas vin och lite lyssning, så fastnade vi framför datorn ett tag och jag fick se hur man administrerar HifiForum.nu

Med vetskap att morgondagen skulle bli lång så blev det en tidig kväll.




När jag vaknade och gick upp till lyssningsrummet så ligger PAC på alla fyra...

Han hade hittat min kamera och var tvungen att testa lite... Vänta lite så skall ni få se bildbevis.



Guldstjärna för de som kan lista ut modellbeteckningar.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/03/30 :  20:08:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
En sväng ut på stan för lite privata ärenden (Inget ni vill se kort på )

Sen snabbt tillbaka innan resten av moderatorgänget kom.

Först kom CH, 3 min senare dök EPKPENG och NEO upp. Den sistnämda DÖK ner i sweepspot. Kanske saknaden av Utopiorna var för stor.

Hungriga gick vill Till restaurang EPKPENG.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/03/30 :  23:23:17  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Chef EPKPENG kunde verkligen sina såser, supersmaskigt!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/31 :  23:36:31  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det käket var inte fel, Pär är en utmärkt kock!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000