Author |
Topic |
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2004/03/17 : 18:39:59
|
Kallar den för wirrstereo för att det är många burkar. Minimalist kan man knappast kalla mig! Har alltid haft förmågan att dra på mig (för?)mycket pryttlar(cement i sandlådan?).
Uppifrån Teac Vrds T1 transport. Mycket modifierad av Harmony Design Audio Resarch Ls2B Mk2 Försteg Powell Aúdio Elektroniskt Delningsfilter hög och lågpass skickar allt under 100 HZ till basmodulerna. dpa Dac en för digital och en analog modifierad. Audio Resarch Classic 60 Slutsteg till över 100 Hz MacGormack Dna1 Slutsteg till under 100 Hz Martin Logan Sequell 2 Modifierade delningsfilter och internkablage. Basmoduler med TSsound 10 tummare går ner till 23 Hz
Störskyddstrafo med egen sladd skild från övrig el. Kablage Galaxy till högtalare. Transparant, Silk, Xlo, Tiffany och Galaxy. Signal digital och nätkablage. Grejerna står på Tempur, laminerat glas, hockeypuckar och spikes.
Abcyler basabsorbenter och diffusorer från Svanå. Lite hemgjort oxå.
Är hopplös på datorer Zalve har försökt hjälpa mig. Stort Tack ! Får förhoppnngsvis hjälp imorgon Fick inte till det trots instruktion.
|
Edited by - svejk on 2009/11/17 23:33:50 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/03/17 : 18:57:43
|
Den obligatoriska frågan - Bilder ? |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/03/17 : 22:36:17
|
Lägg upp bilderna nu, så fixar jag till storlekarna i morgonbitti |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2004/03/17 : 23:41:40
|
Ser ut att kunna spela ruggigt trevligt!
DPA-dacarna, vad har gjorts med dem?
|
|
|
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2004/03/18 : 00:09:02
|
Smaskiga grejer du har i hyllan
Vad exakt har du gjort för akustiska åtgärder i ditt rum? Alltid intressant att få lite tips |
kabelskitsnackare
|
|
|
Babar
Member
177 Posts |
Posted - 2004/03/18 : 01:53:56
|
Fina grejor Vad är de där diffusorerna gjorda av för material? Några såna kanske man skulle testa...
En lite konstig fråga kanske, men jag blev lite nyfiken - vad är det för svart mojj du har på vänstra ratten på försteget Nåt oumbärligt tweak
Du verkar gilla kameror förresten...det ser ut att vara en fin samling
|
|
|
MaxMartin
Member
1859 Posts |
Posted - 2004/03/18 : 07:00:44
|
Fina grejor!
Är det bara jag som tycker det ser ut som nån hällt syra på cd:n?? |
www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream |
|
|
sker
Member
488 Posts |
Posted - 2004/03/18 : 09:04:44
|
Ser ut att va ett mycket trevligt system svejk Har själv en TEAC VRDS-10SE som jag använder som transport och går i tankar om att uppdatera den, vad har du modifierat på din TEAC? MVH |
Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27987 |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2004/03/18 : 10:24:38
|
Min dac är modifierad på analogutgången och lite allmänt översedd av Harmony. Har haft den länge spelar bra ja jag gillar den helt enkelt låter analogt. Har föresten en nätkabel till varje burk. Glasfiber mellan lådorna.
Akustiska grejerna jag har, är helt ovetenskapligt uppställda i hörn och där dom fått plats. Hade lite hjälp av honom jag handlade alltihop av begagnat. Basabsorbenter 4st Abcyler 4st Diffusorer 5st. Har lyft ljudet mycket det "står mer fast" där det ska stå. Diffusorer är Golden Horn i plast, snikversion.
Syra på spelaren näpp. Har spelat mycket psykadelika och då vart den bara så ! Nä knapparna vart smorda och den vart tydligen inte ordentligt avtorkad. Volympott tweak är för att jag lättare skall kunna justera den. Är invalid lyckades sumpa båda armarna i en olycka.
Får tacka Zalve en gång till för hjälp med bilder. Är PC dyslektiker. |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
Edited by - svejk on 2004/03/18 10:27:29 |
|
|
Texianen
Member
286 Posts |
Posted - 2004/03/18 : 13:33:53
|
vackert Svejk! Helt i min smak, hur låter arc steget? slutsteget alltså..
...saknar en vinylsnurra annars verkar det fulländat, det ser väldigt esteiskt ut, man undrar nästan om du är humanist? Forumet är annars, vad jag har förstått, representerat av naturvetare och tekniker kanske främst tekniker. Detta kan man nästan lista ut med hjälp av bilderna och valet av inredning, någon annan som har reflekterat över detta? Jag tycker att sådana betraktelser är intressanta så sorry för detta 'major off topic'
MvH Texianarn |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2004/03/19 : 10:24:59
|
Ja det går nog att säga att jag är humanist. Jobbar som alkohol/drogrådgivare. Vinyl. Där är det lite snyftvarning. Har haft några fina svarvar. Den sista var en Technis SME Dynavector. Men efter att jag skadat mig grejar jag inte att spela vinyl. Behöll prylarna några år sedan sålde jag av rubbet. Grammofonen var skit samma men vinyl samlingen ihop rotat under många år sved! var väl en bit över 1000 skivor mycket hard too get. |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
MaxMartin
Member
1859 Posts |
Posted - 2004/03/22 : 22:41:59
|
Jo, nu när jag tittade igen ser det ju precis ut som en hinna av olja/fett eller liknande. (har väl haft lite skit på min med..)
Hursomhelst mkt trevligt system du har.
Kul att du har hifi som hobby och att du kan se fram emot nått. Var stolt.
Mvh Johan |
www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2004/04/06 : 23:05:51
|
Har själv en TEAC VRDS-10SE som jag använder som transport och går i tankar om att uppdatera den, vad har du modifierat på din TEAC?
Den är klädd inuti med blugummi, bättre nätkabel, klocka från LC Audio, digitalutgång från Harmony design plus att Harmony Mattias fixat med strömförsörjning och en del annat. Vad vet jag inte riktigt. Men det vart bra! Mycket trevlig och seriös kille. Rekomderas hårt
Helt i min smak, hur låter arc steget? slutsteget alltså..
Är nöjd med ARC steget. Det spelar musik! Tycker det gör det mesta rätt. Mitt förra (Elektroakustik) spelade lite snyggare i diskanten. Är det mest potenta rörsteg i botten jag haft. Har tidigare haft VTL och Elektroakustik. Sedan tycker jag att ARC känns väldigt bra kvalitetsmässigt, stabilt inget tjafs eller flirtande med oss kunder. Samma look i en rackarns massa år.
Javist ja har även kopplat in en Behringer Ultracurve till basmodulerna. Sitter innan transistorsteget. Det vart konstigheter i basen med bummel osv. Nu börjar det bli riktigt bra. Men djupbas är ingen lek. Det är tydligen riktiga krafter som sätts igång. |
Edited by - svejk on 2004/04/06 23:13:27 |
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2004/04/06 : 23:32:38
|
En 12-strängad gitarr minsann!!! Kul!
Ja, virrstereo kanske det är, med det är ju icke desto mindre lockande att lyssna till!
Jag hittade ingen info om vad som gjorts i delningsfilteret - bara bättre komponenter eller natt annat, mer radikalt? |
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2004/04/06 : 23:43:24
|
Det är en 60-talare Bjärton 12 strängad stål. Låter bättre än stereon! Och är dessutom lättspelad för att vara en tolva.
Delningsfilter är det petat i vet inte så noga. Jag är så oteknisk så jag lämnar över det till dom som vet bättre. Bättre vart högtalarna efter modifiering, ganska ordentlig faktiskt. |
|
|
Neodynium
Member
2170 Posts |
Posted - 2004/04/07 : 00:06:33
|
Märks att du gillar musik!! bra
|
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2004/04/07 : 02:19:20
|
Väl blandat, det märks att musiken ligger dig varmt om hjärtat. |
Bravo |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
Matrixen
Member
807 Posts |
Posted - 2005/01/30 : 05:37:30
|
Riktigt tunga gregjer! Fördomarna lutar ju åt att ICE inte borde kunna hävda sig mot sådant kompetent förstärkeri, men man lär så länge man lever. tråkigt med skadan! Funkar det fortfarande med CD, eller har du uppnunnit något trick för att hantera skivorna? |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2005/01/30 : 18:17:39
|
Ojsan Min gamla tråd har återuppväckts.
Fick ett par ICE power monoblock inkopplade igår (tack Gaffa) Om dom hävdar sig. Obetingat JA. Dom drar nu mina ML och det gör dom utmärkt. Basen har dom grymt grepp om. Det bästa jag har haft hemma. Mellanregister och diskant är något bättre på ARC steget.Men som helhet så är tamefan "glasslådorna" bättre. Och det är ett mycket bra betyg från en rörnörd! Jag skall koppla ICE till mina basmoduler lite senare. Delningsfilter skall byggas om lite först.
Ja nu händer det lite hemma, kul!
Har en sugplopp till plattorna funkar utmärkt.
|
|
|
calle_jr
Reportage-Harry 2006
3228 Posts |
Posted - 2005/08/27 : 16:22:24
|
Du skulle inte ha lust att lägga upp någon uppdaterad bild Svejk? Jag har lite svårt att hänga med vilken setup du har nu. Har du kvar AR Classic 60 ihop med ICE Power? Vilket ICE Power steg är det, ASP1000? |
It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 14:10:58
|
Nu är Edison här med sin Canon daguerrotype och tar lite plåtar. Biorummet presentation först.Bioprylarna är väldigt vanliga. Ett riktigt Volvo 740 system
Reciver HK 230 DVD HK 22 Frontar Audio Pro Black Diomond Center Audio Pro Black Vektor Surround Audio Pro Black Pearl Bakre surround Audio Pro Image 11 Sub JM-Lab Cube Projektor Infocus 4805. Duk ramspänd 72 tum Supra o hemmgjort kablage EnkelKopparKabel. Lite DIY Absorbenter
Tog bort överflödig och felaktig bildlänk. /ztenlund |
Edited by - ztenlund on 2006/12/12 18:11:06 |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 14:15:48
|
Köksstereon är ihopplockad från pantauktion och loppis.
Marantz Reciver 2215 Philips Cd kopiator Carlsson OA5 Type 1.
Duger bra till morgongröten.
|
Edited by - svejk on 2005/09/14 01:34:54 |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 14:40:50
|
Riktiga systemet som är uppgraderat sedan senast, ser ut såhär idag och förhoppningsvis ett tag framöver. Man får kanske någon knäpp!
Teac Vrds T1 transport. Mycket modifierad av Harmony Design Pioneer565 DVD
Audio Research Ls2B Mk2 Försteg License No1 Teflon DAC Audio Resarch Classic 60 Slutsteg till över 80 Hz Harbeth Compact7, Atacama stativ
Från Sweetspot
Powell Aúdio Elektroniskt Delningsfilter, hög och lågpass.Skickar allt under 80 HZ till basmodulerna. ICE Power monoblock till under 80 Hz
Basmoduler med Tc sounds 10 tummare går ner till 23 Hz Har normalt en Television apparat på hyllan ovanpå. Den är på lagning. Pajade en vecka efter garantin! Flyt? Jepp!
Störskyddstrafo med egen sladd skild från övrig el Furutech sladdosa.
Kablage Galaxy till högtalare Vinklade Vbt.
Transparent, Silk,ModSquad Silver Resolution och DIY silver kablage. Signal digital och nätkablage Grejerna står på Tempur, laminerat glas, hockeypuckar och spikes. E&T Spiderack En liten pedistal oxå!
Abcyler basabsorbenter och diffusorer från Svanå. Lite hemgjort oxå.
http://bildarkiv.hififorum.nu/svejk/
Mina gamla gittarer Gibson SG Special 69a Bjärton 12a 66a |
Edited by - svejk on 2006/02/15 22:38:38 |
|
|
Topic |
|