HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 ...och igår fick jag en primare spa20 *tung tråd*
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/02/11 :  21:34:41  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
I förrgår fick jag min dvd/sacd/cd spelare som ni sett i denna tråden http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25576. Och eftersom jag sålt min förra vincent 238 och beställt en primare SPA20 så dök den upp igår, så även här passade jag på att fota lite åt er. korten är av väldigt låg kvalite, men jag är ingen mästerfotograf och jag har inget stativ så skärpan är inte direkt av toppkvalite. så nog om ursäkter, här kommer bilderna:


















mysbelysning




lyssningsposition



japp, såhär ser det ut för tillfället, ska fixa till kablarna, damma lite , sätta kabellisten vid projektorn, snart kommer en duk upp mellan högtalarna. ja lite pill kvar är det iallafall :)

ser gärna fram emot kommentarer!

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Edited by - j0akim on 2004/02/11 21:35:38

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2004/02/11 :  21:40:18  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Var har du gömt centern?
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/02/11 :  21:43:56  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
kör centerkanalen i 804orna tills jag köpt en :) fick som sagt förstärkaren igår och bakhögtalarna i söndags :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/02/11 :  21:45:20  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Riktigt snygg uppsättning du har och passar rätt bra med en så enkel bänk till det.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2004/02/11 :  21:49:57  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Läckert...

Men har du fattat helt fel? Det var länge sedan det var den 24 dec...

PICT0428.jpg var inte dålig!


Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/02/11 :  21:53:08  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
tack tack :)

ekpeng> sålde allt jag hade och köpte detta istället. alltså jag behöll kablar och högtalare. :)
tober> bänken fyller sin funktion: att hålla grejerna lågt så bilden kan köras i ögonhöjd (nästan iallafall:))

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2004/02/11 :  21:53:14  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
Nååå....hur låter det?? ska bli roligt att höra i alla fall! :)

Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/02/11 :  22:06:46  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
jag kan säga att jag är mycket nöjd med ljudet! kör digitalt från dvdn till stärkaren, och ljudet låter mer öppet, stort, och går lite djupare i basen än vincenten, MEN detaljerna kunde vincenten oxå spela upp med bravur. men jag är riktigt nöjd med tanke på att jag inte gav något emellan för de nya maskinerna.

och för att inte tala om surroundljudet... riktigt riktigt bra. har inte lyssnat på¨sacd än men filmlägerna är brutala :) så jag är allt annat än missnöjd, ska komplettera med en sub snart oxå är planen :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Pisse
Member

74 Posts

Posted - 2004/02/12 :  13:44:27  Show Profile  Visit Pisse's Homepage Send Pisse a Private Message  Reply
Riktigt snyggt! Otroligt stilrent!

Önskar bara att man själv hade pengarna att införskaffa en Primare.

Man kan ju alltid önska.

Prylarna: http://pisse.minhembio.com

Goa gubbar spottar snus...
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2004/02/13 :  14:24:18  Show Profile Send jonsson a Private Message  Reply
GRATTIS! vad kul med lite fler spa-diggare, har haft min ett tag och jag är nöjd än:-))
sitter och suktar å gnider efter dvd30 nu men det är en annan historia.... Primare är en dyr väg å gå.....

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/02/13 :  20:11:25  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
än så länge är jag nöjd, det är lite i nedre botten som fattas, men det beror nog högtalarna skulle jag tro.. så en sub är väl nästa projekt antar jag. fast det kommer när jag har råd att lägga mer pengar på stereon vilket jag inte har nu vilket kanske är förstående... :)

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/02/14 :  00:23:28  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Hur får man tag på faspluggarna i metall? Pris?

Grymt avundssjuk på dina B&W, dom är verkligen snygga och låter säkert gudomligt i mellanregistret!

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2004/02/14 00:24:31
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2004/02/14 :  16:37:09  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
jag fick tag på dem av killen jag köpte högtalarna av.. han hade köpt den direkt från b&w då han jobbade på hifiklubben... ta kontakt med någon på hifiklubben så kanske de kan hjälpa dig! tror de låg runt tusenlappen...

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000